nu har jag fixat en laddare till min kära mors Leaf,
(javet ingen Tesla, men man måste ju börja nån stans
vi har ett trefas uttag vid garaget och där kan man då teoretiskt ladda 16 ampere istället för de 10 man kan me stickkontakten man får med (scunko)
istället för att installera en laddbox över uttaget så gav jag mej på att bygga in styrelectroniken som en ladbox har direkt i hansken, och koppla in en röd 3 fas hanske i andra änden.
efter som det är en nissan så laddar den bara med en fas

så jag anvender helt enkelt inte alla pinnar i hansken.
här i från fick jag styr elektronik kittet:
http://www.ev-power.eu/EVCharge-Product ... cable.html
och här e kabeln
http://www.ev-power.eu/EVCharge-Product ... onics.html
laddningskablarna har en resistor inbygd mellan två av pinnana som talar om för bilen vad den klarar av, så om man gör hela kabeln själv måste man tänka på att sätta dit rett resistor.
med kittet får man ett relä, (men bara ett enfas relä så de måste man skaffa sig ett 3 fas relä om de e till en tesla)
jag läste att endel har fått problem med vatten i hansken som pajat kretskortet, så jag sealade hansken innan jag stängde den (jag lämna ett litet hål på undersidan för kondens)
man ska tänka på att kabeln är strömsatt fram till hansken så fort den är i pluggad (relät styr ju bara strömmen från hansken till bilen för att förhindra dålig kontakt och ev jusbåge om man rycker ur kabeln snabbt)
den har även ingen säkring eller jordfelsbrytare utan förlitar sig på att du har säkrat uttaget rett och att du har en jordfelsbrytare kopplat till uttaget på huset.
den blir alltså ungefär lika "o-säker" som sladden till motorvärmaren (eller vedklyven)