Re: Expressens recension av P85D
Postat: 03 mar 2015 10:47
Testet verkar baserat på standardsäten som ingår. Om nu testet är på riktigt och inte mockup som fler av oss tror. Kan vi få se bilder med skribenten i en P85D tack. 

Han twittrade om när han körde Model S, i juni 2014.SR-71-BlackBird skrev:Mailade och frågade när han körde bilen, förra veckan svarade han.
Tror folk verkligen att någon köper en Tesla Model S bara för att bensinpriset är högt?dstr skrev:Sen twittrade han nyligen om Elons oro för låga bensinpriser.
För Taxi-bolag etc. kan det ju vara ganska märkbart med varje krona per liter i skillnad. Annars tror jag att det finns en psykologisk effekt som inte skall underskattas. Nu har jag själv inte råkat ut för det men jag tror att den dagen man betalar en 1000-lapp för en full tank så finns det nog med lite mer som en faktor inför valet av ny bil.TiborBlomhall skrev:Tror folk verkligen att någon köper en Tesla Model S bara för att bensinpriset är högt?dstr skrev:Sen twittrade han nyligen om Elons oro för låga bensinpriser.
Låter som Pirelli Winter Sottozero då med andra ord... Givetvis får ju Tesla belastas för däckvalet men det är ju bra ifall testaren är medveten om förutsättningarna när han/hon kör.OlleLind skrev:Bilarna var utrustade med 21-tumshjul och dubbfria däck
Ska du säga, herr "666 inlägg"Franz skrev:OlleLind skrev:Lite OT men jag tycker att vi börjar visa på lite sekt-liknande beteende i den här tråden och jag har nu kommit fram till varför....
Efter att han bekräftat att han kört i Norge under Teslas överseende är jag också övertygad om att han kört bilen. Vore en stor risk att bluffa om det, för lätt att kolla upp om det stämmer.TiborBlomhall skrev:Angående sektlikt så är jag ganska så övertygad om att han har kört P85D. Skulle han bara ha slökopierat andra recensioner skulle han ju inte ha skrivit så negativt och avvikande från andra provkörningar av P85D.
Vet inte men sedan när läser man biltester som expressen gjort? Allvarligt.,den press man läser är Automotor, teknikens världs etc etc. Även om jag är teslapundare och skulle vara objektiv så är hans betyg helt sjukt felaktiga. Det känns som han försöker skapa intresse genom att provocera. Typiskt kvällspress... Så jag tycker verkligen hans test är oseriöst pgr av betygen, det finns detaljer som kan förbättras på bilen men vi pratar om en fyra istället för en femma och liknande gällande betyg. Med tanke på att i princip alla andra lyfter Model S till skyarna bekräftar bara detta önnu mer. Oavsett sektmedlemmeller ej...TiborBlomhall skrev:Det där får jag fixa snabbt... sådär! 667![]()
Angående sektlikt så är jag ganska så övertygad om att han har kört P85D. Skulle han bara ha slökopierat andra recensioner skulle han ju inte ha skrivit så negativt och avvikande från andra provkörningar av P85D.
Ingen bil i världen blir bra med dåliga däck (och med dåliga menar jag inte anpassade till omgivningstemperatur och underlag). Det borde både motorjournalisten vetat, och Tesla påtalat.
Utseendet på en bil är subjektivt, men om jag ska ge en tvåa i betyg på utseendet på en bil ska den väcka obehagskänslor i mig när jag tittar på den. Enligt det han skrev i texten tyckte han bilen är snygg men lite anonym - knappast obehagskänslor.
Angående säkerhet så om bilen har fått fem stjärnor hos de två största testhusen som finns, NHTSA och Euro-NCAP så bör man utgå ifrån att de kan sitt jobb när de testar. Att då själv ge en trea är lite att misskreditera NHTSA och Euro-NCAP.
Att beskriva dubbelt så stort lastutrymme som Volvo V60 har som "helt okej" och ge en trea låter konstigt - men han säger också att han har inte fått några siffror från Tesla, så där är det nog Tesla som har gjort en blunder. Svårt att mäta liter med ögonmått. Avsaknaden av dragkrok kan dock vara en valid orsak för en mindre sänkning av betyget.
Att kräva att han ger femma i betyg är sekt. Att önska att han skulle gjort lite mer efterforskningar innan betygen är vanligt hyfs.
Ja 1,5 SEK milen med en elbil är ju dyrt jämfört med 12 eller 15 SEK milen för bensin..,LarsL skrev:Nu när priset föll på soppan så kände åtminstone jag att, tusan nu blev det billigt. Å, det är klart att det kanske fortfarande är lika svårt/lätt att räkna hem elbilar men inte får ett lågt elpris mig att börja räkna ens.
Elbilen måste nog också räkna med att bensinpriset kommer sjunka om efterfrågan blir lägre, vilket det borde bli med flera elbilar. Det är nog därför bra att marknadsföra dem som Tesla gör genom prestanda och teknik.
Fortfarande dock, om nån orkar..OlleLind skrev:Efter att han bekräftat att han kört i Norge under Teslas överseende är jag också övertygad om att han kört bilen. Vore en stor risk att bluffa om det, för lätt att kolla upp om det stämmer.TiborBlomhall skrev:Angående sektlikt så är jag ganska så övertygad om att han har kört P85D. Skulle han bara ha slökopierat andra recensioner skulle han ju inte ha skrivit så negativt och avvikande från andra provkörningar av P85D.
Tänkte att du och jag kan göra 8:or med 4-hjulställ och den där appen som gör fossilljud.hybris skrev:Vi får burna Teslor utanför hans hus på natten... Teslatalibanerna! Rör inte min Tesla!ha ha ha!
Iofs lär nog ingen vakna av våra Teslor...
Känns mera creepy och sektigt att plötsligt är vi bara där... Ljudlösthybris skrev:Vi får burna Teslor utanför hans hus på natten... Teslatalibanerna! Rör inte min Tesla!ha ha ha!
Iofs lär nog ingen vakna av våra Teslor...