Lite halvfjun men jag började iaf. min bilkarriär med för tråden ”rätt” märke.mikebike skrev: ↑08 sep 2025 08:54Ditomanneson skrev: ↑08 sep 2025 08:38Fjun!tesla newbie skrev: ↑07 sep 2025 22:48Nostalgi! Min första bil var en sån där fast svart.SwedishAdvocate skrev: ↑07 sep 2025 21:55Tror inte huvudproblemet med i3 var att den skulle ha varit "lite för tidig med ny teknik". Tror istället att huvudproblemet med i3 var formgivningen. Är ju ganska övertygad om att i3 hade såld rätt mycket bättre om man istället för den högbyggda, smala formfaktor man valde, byggt en mer konventionell bil med samma grundläggande formfaktor som BMW 1-serie och Audi A3.Wolf78 skrev: ↑02 sep 2025 15:03
BMW har ju i princip kört klart på det spåret (läs I4/I5) kommande modeller IX3 och I3? bygga på helt ny elbilsplattform b.la 800V och högre energieffektivitet. Som traditionell tillverkare tog nog BMW rätt beslut att ligga kvar längre med gemensam plattform för bev & ice. Kanske lärde man sig av att vara lite för tidig med ny teknik BMW i3.
Lite större batteri och längre räckvidd hade ju sannolikt inte heller skadat.
![]()
![]()
Screenshot_20250908_085351_Samsung Internet.jpg
Jag väntade först på Neue klasse’s nya ”treserie” då jag blev besviken på I4:ans kupeutrymme och vikt. Något som M3 Highland levererade mycket bättre på.
Mellan i3/M3 tycker jag det finns stora likheter med de luftiga kupéerna i framsätet, kvickhet i rattrörelser och acceleration.
Spännande att se hur den framtida (Neue klasse) 3-serien kommer att te sig, även om jag själv inte hade tålamod att vänta.