Jag slänger ur mig en till gissning, OM Tesla står där med överkapacitet även efter lansering av den billigaste
versionen så plockar dom ner en lina (Som av en händelse råkar stå i ett tält) och skickar den till
Kina till den tänkta fabriken där. Många fördelar men att snabbt komma igång är den största.
Kanske mindre förbättringar men i Kina är inte stor
grad av automation lika viktigt (fast nästan).
Batterierna är dock fortfarande ett problem i det scenariot, vet inte hur stort dock...
Att man skulle få problem med avsättning av sina bilar vid en produktion på 5000 bilar i veckan tror jag inte alls på.
Visst finns det nu konkurrenter som tex Kia e-Niro, men deras produktionskapacitet är begränsad.
I USA så står Tesla ensamma för över 50% av all elbilsförsäljning.
2020 skärps avgaskraven ytterligare i Europa, vilket medför rejält höjda priser på avgasbilar, vilket gör att elbilar blir ännu mer intressanta.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Får de bara ut sin SR så tror inte jag heller att de har över kapacitet men med bara LR och performance modellerna så tror jag de blir svårt att hålla uppe försäljningen så länge.
Ja modell 3 är kanske inte så känt av alla och inte heller att den går att köpa men jag tror också att många ser den som för dyr bil innan den finns med SR batteri. Jag tycker de är tydligt om man ser på försäljning /köer vs hur många som bokat.
Att man idag tappar en del till kia bla beror nog på pris just idag, en kia kan du idag beställa för strax över 400000 men en modell 3 som är beställningsbar idag kostar långt över 600000. Många har tröttnat på att vänta på son 35000 dollars bil vilket var de man kanske reserverade för.
Jag slänger ur mig en till gissning, OM Tesla står där med överkapacitet även efter lansering av den billigaste
versionen så plockar dom ner en lina (Som av en händelse råkar stå i ett tält) och skickar den till
Kina till den tänkta fabriken där. Många fördelar men att snabbt komma igång är den största.
Kanske mindre förbättringar men i Kina är inte stor
grad av automation lika viktigt (fast nästan).
Batterierna är dock fortfarande ett problem i det scenariot, vet inte hur stort dock...
Mycket enklare att fortsätta producera bilarna så mycket de kan men lansera Standard Range och alltså sätta i mindre batteri i bilen. Ser det inte alls som realistiskt att Tesla ska plocka ner en lina och skeppa över till Kina istället för att köpa nya robotar till Kina.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag slänger ur mig en till gissning, OM Tesla står där med överkapacitet även efter lansering av den billigaste
versionen så plockar dom ner en lina (Som av en händelse råkar stå i ett tält) och skickar den till
Kina till den tänkta fabriken där. Många fördelar men att snabbt komma igång är den största.
Kanske mindre förbättringar men i Kina är inte stor
grad av automation lika viktigt (fast nästan).
Batterierna är dock fortfarande ett problem i det scenariot, vet inte hur stort dock...
Mycket enklare att fortsätta producera bilarna så mycket de kan men lansera Standard Range och alltså sätta i mindre batteri i bilen. Ser det inte alls som realistiskt att Tesla ska plocka ner en lina och skeppa över till Kina istället för att köpa nya robotar till Kina.
Nja, interiören är ju "premium". Antagligen kommer de flesta SR säljas med standard interiör.
Jag slänger ur mig en till gissning, OM Tesla står där med överkapacitet även efter lansering av den billigaste
versionen så plockar dom ner en lina (Som av en händelse råkar stå i ett tält) och skickar den till
Kina till den tänkta fabriken där. Många fördelar men att snabbt komma igång är den största.
Kanske mindre förbättringar men i Kina är inte stor
grad av automation lika viktigt (fast nästan).
Batterierna är dock fortfarande ett problem i det scenariot, vet inte hur stort dock...
Mycket enklare att fortsätta producera bilarna så mycket de kan men lansera Standard Range och alltså sätta i mindre batteri i bilen. Ser det inte alls som realistiskt att Tesla ska plocka ner en lina och skeppa över till Kina istället för att köpa nya robotar till Kina.
Nja, interiören är ju "premium". Antagligen kommer de flesta SR säljas med standard interiör.
De flesta ja men det är ju dels inga problem att sälja SR med premium eller att plocka bort premiumpaketet vid tillverkningen. Att plocka ner en hel lina och skeppa flera hundra mil är ju bra mycket större projekt och kostar både produktion och pengar i onödan jämfört med att byta ut premiumpaketet mot standard...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag slänger ur mig en till gissning, OM Tesla står där med överkapacitet även efter lansering av den billigaste
versionen så plockar dom ner en lina (Som av en händelse råkar stå i ett tält) och skickar den till
Kina till den tänkta fabriken där. Många fördelar men att snabbt komma igång är den största.
Kanske mindre förbättringar men i Kina är inte stor
grad av automation lika viktigt (fast nästan).
Batterierna är dock fortfarande ett problem i det scenariot, vet inte hur stort dock...
Mycket enklare att fortsätta producera bilarna så mycket de kan men lansera Standard Range och alltså sätta i mindre batteri i bilen. Ser det inte alls som realistiskt att Tesla ska plocka ner en lina och skeppa över till Kina istället för att köpa nya robotar till Kina.
Nja, interiören är ju "premium". Antagligen kommer de flesta SR säljas med standard interiör.
De flesta ja men det är ju dels inga problem att sälja SR med premium eller att plocka bort premiumpaketet vid tillverkningen. Att plocka ner en hel lina och skeppa flera hundra mil är ju bra mycket större projekt och kostar både produktion och pengar i onödan jämfört med att byta ut premiumpaketet mot standard...
Jag tolkade nog dig fel. Förstod det som du menade att de skulle fortsätta bygga LR, oavsett efterfrågan, och sen bara byta batteri till SR i ev. osålda bilar.
Jag tolkade nog dig fel. Förstod det som du menade att de skulle fortsätta bygga LR, oavsett efterfrågan, och sen bara byta batteri till SR i ev. osålda bilar.
De ska fortsätta att bygga bilar på alla linor som de har idag. LR är inte synonymt med premiumpaketet utan talar om vad det är för batteripack. För tillfället så vill Tesla inte sälja LR utan premium och bara att göra detta valbart lär ju kunna öka efterfrågan om det nu behövs. Att plocka ner en drivlina kommer ses som en panikåtgärd, att köpa utrustning till en lina i Kina ses som en investering.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag tolkade nog dig fel. Förstod det som du menade att de skulle fortsätta bygga LR, oavsett efterfrågan, och sen bara byta batteri till SR i ev. osålda bilar.
De ska fortsätta att bygga bilar på alla linor som de har idag. LR är inte synonymt med premiumpaketet utan talar om vad det är för batteripack. För tillfället så vill Tesla inte sälja LR utan premium och bara att göra detta valbart lär ju kunna öka efterfrågan om det nu behövs. Att plocka ner en drivlina kommer ses som en panikåtgärd, att köpa utrustning till en lina i Kina ses som en investering.
Den där enorma byggnaden i Lathrop som strax är klar skulle kunna vara för SR.
Vissa spekulerar ju att den är för Model Y, men den tror jag ligger längre fram(och ev i Gigafactory).
Kanske dom flyttar tältgrejorna dit...