Sida 2 av 2

Re: Erfarenheter åtgärder av "concerns"

Postat: 04 okt 2019 19:50
av bonath
fredricse skrev:
Att returnera var smidigt, men får se hur lång tid det tar att få pengarna tillbaka.

Däremot får jag inte beställa en ny likadan, eller de kunde ansöka om det, går till USA för "approval" och tar lååång tid. Med tanke på bilen så var det väl troligt att jag skulle få undantag, men kan inte vänta utan behöver fixa något.

Det är bra att ett företag är processtyrt men de verkar inte ha någon möjlighet eller auktoritet att kunna göra några undantag eller fixa något...Skulle inte vilja arbeta hos Tesla...

Dum fråga men... har du en fru så kanske...

Re: Erfarenheter åtgärder av "concerns"

Postat: 05 okt 2019 09:53
av BEV[e-Rage]
fredricse skrev:
Att returnera var smidigt, men får se hur lång tid det tar att få pengarna tillbaka.
Jag gissar att det skulle bli klart besvärligare att lämna tillbaka en leasingbil på samma vis då tredje part är inblandad, tex DNB.
Dvs, ska man hämta ut en bil för privatleasing så får man granska den riktigt noga och inte acceptera några skador och felaktigheter. Annars lär man få betala extra för dessa när det är dags att lämna tillbaka bilen efter leasingperioden.
Detta gäller förstås inte bara Tesla.