Detaljfrågor M3 Standard range plus

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Solle

Re: Detaljfrågor M3 Standard range plus

Inlägg av Solle »

Nån som har provat reset? Vad är reset?
Remih

Inlägg av Remih »

LarsL skrev:
Remih skrev:

Men ring till supporten och lägg upp ett ärende du med om du inte gjort det redan.
Så att de tar ännu längre tid att faktiskt fixa problem? Har du suttit i en support någongång så inser du hur mycket tid det tar att få samma problem rapporterat till dig flera gånger.

Läste på annat stället att det kan fungera med en reset.
Jag har själv jobbat på support o får man inte reda att folk har problem så vet man inte vidden av ett eventuellt problem. Ju fler som anmäler samma fel desto högre prio får det.
Dessutom så är det ”first line support” som tar alla samtal som kommer in. Det enda dem säger är som du ”gör en reset”. Vilket man givetvis har provat själv innan man ringer till supporten.
Solle

Inlägg av Solle »

Remih skrev:
LarsL skrev:
Remih skrev:

Men ring till supporten och lägg upp ett ärende du med om du inte gjort det redan.
Så att de tar ännu längre tid att faktiskt fixa problem? Har du suttit i en support någongång så inser du hur mycket tid det tar att få samma problem rapporterat till dig flera gånger.

Läste på annat stället att det kan fungera med en reset.
Jag har själv jobbat på support o får man inte reda att folk har problem så vet man inte vidden av ett eventuellt problem. Ju fler som anmäler samma fel desto högre prio får det.
Dessutom så är det ”first line support” som tar alla samtal som kommer in. Det enda dem säger är som du ”gör en reset”. Vilket man givetvis har provat själv innan man ringer till supporten.
Har du provat reser?
Remih

Inlägg av Remih »

Solle skrev:
Har du provat reser?
Hahaha, får kanske prova det :lol:
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare

Inlägg av nx00 »

Min Theater skärm var också tom 5 minuter efter uppdateringen. Sen kom ikonerna fram.
M3, ID3, M3P, MY
Solle

Inlägg av Solle »

NilsL skrev:
Min Theater skärm var också tom 5 minuter efter uppdateringen. Sen kom ikonerna fram.
Hade du spotify innan dess?
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare

Inlägg av nx00 »

Solle skrev:
Hade du spotify innan dess?
Ja allt det nya fanns där, utom theater sakerna som kom fram 5 min senare.
M3, ID3, M3P, MY
Solle

Inlägg av Solle »

Gjorde en factory reset, sen fungerade allt :D
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

kikat skrev:
renes skrev:
kikat skrev:
renes skrev:
kikat skrev:
Alla bilar är uppkopplade så det går att styra funktioner med telefonen även utan Wifi. Enda skillnaden är att SR+ inte har tillgång till premium connectivity paketet vilket är satellitkartor, visualisering av trafik i realtid, streamad musik och webbläsare. Streamad musik och webbläsare fungerar endast via Wifi på SR+, de andra funktionerna finns inte att tillgå alls.
Nja, undrar om man längre kan säga det. Med v10 fick vi ju webbläsare, streamad Spötify och streamad Netflix i SR+, allt över LTE. Som jag fattat det som trial (vet inte hur länge). Det kanske inte är en alltför vågad gissning att man sen blir erbjuden att förlänga det mot betalning?
Troligtvis kommer det finnas möjlighet till att prenumerera på premium connectivity även på SR+ i framtiden fast det finns inget officiellt om det än.
Man kan inte beställa en bil efter vad man får just nu i en trialperiod. När ts får sin SR+ är det inte alls säkert att funktionerna fortfarande kommer finnas via LTE eftersom officiellt så ska de endast vara tillgängliga via wifi.
Visst, men du sa att browser och streaming endast fungerade över WiFi, men jag har aldrig haft browser eller streaming tidigare, WiFi eller inte. För ett par dagar sen fick jag det över LTE. Så går vi på verkligheten bör vi nog inte heller utgå ifrån att vi får behålla det på WiFi. Det kan bli så, eller betalt och på LTE, eller inget alls.

I vilket fall som helst kan vi nog komma överens om att situationen är väldigt oklar, eller?
När ts får sin SR+ kommer den ha v10 installerat och därav webbläsare och streaming över wifi. Tesla har gått ut med det via sina officiella kanaler så det kommer garanterat ingå via wifi om hen beställer idag. Allt utöver det är bonus som kan försvinna imorgon, om en vecka eller aldrig.

Det är som när de första SR+ kom så fanns där dimljus, men det stod aldrig officiellt att det ingick, numera har de monterat en svart täckplast istället för dimljus, helt enligt den officiella informationen.

När du fick din bil hade du inte v10 och då ingick det inte men sedan v10 kommer det ingå över wifi enligt Teslas officiella information så det kommer inte försvinna helt för dig heller, om LTE möjligheten försvinner kommer det garanterat finnas kvar över Wifi.

Det är solklart tycker jag.
Källa: https://www.tesla.com/sv_SE/blog/introd ... edirect=no
Bara för att klargöra, fungerar Netflix appen på standard range + just nu eller är det enbart via wifi?

Så som de gör för AWD versionen fungerar det ju via LTE
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

Just nu fungerar Netflix över LTE på SR+. På min, i alla fall.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

anna__ skrev:

Bara för att klargöra, fungerar Netflix appen på standard range + just nu eller är det enbart via wifi?

Japp, funkar via LTE. Provade Netflix igår på en parkeringsplats...
Ska bli intressant att se om vi får behålla "paketet" och till vilken kostnad.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

bonath skrev:
anna__ skrev:

Japp, funkar via LTE. Provade Netflix igår på en parkeringsplats...
Ska bli intressant att se om vi får behålla "paketet" och till vilken kostnad.
Ja de känns som de kommer bli väldigt dyrt för tesla att steam allt ;-) var väl därför de började med uppdatering via wifi men antar de vill att man inte ska få testa på det ett tag :)
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare

Inlägg av Tjosansa »

Youtube är en hit. Underbart att streama lite youtube medan man väntar på frugan <3
Remih

Inlägg av Remih »

Solle skrev:
Du nollställde alla inställningar från meny? Inte en en omstart av datorn? :)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Tjosansa skrev:
Youtube är en hit. Underbart att streama lite youtube medan man väntar på frugan <3

Kan inte logga in på mitt youtube... (google)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare

Inlägg av Tjosansa »

bonath skrev:
Tjosansa skrev:

Kan inte logga in på mitt youtube... (google)
Jasså? Jag betalar för mitt youtube, för att slippa reklamen. Kan det göra skillnad? Det tror jag inte.
Solle

Inlägg av Solle »

Remih skrev:
Solle skrev:
Factory reset i menyn, efter reset tog det 20 sekunder så kom allt upp
Remih

Inlägg av Remih »

Solle skrev:
Remih skrev:
Solle skrev:
Factory reset i menyn, efter reset tog det 20 sekunder så kom allt upp
Tack för tipset. Det ska jag testa :D
Skriv svar