Nu har Tesla tittat på bilen och tydligen så skall det vara TPMS som det är något vajsing med. Jag var lite misstänksam på att det hade något med hjulen ändå. Om jag fattade rätt så skall det bara var att uppdatera sensorerna. 12 V batteriet har tydligen fått stryk det med och skall bytas. Allt för en kostnad av 3 375 kr. Ganska överkomligt kan jag tycka. Bilen kom ner 20/12 och med tanke på alla helger har de diagnostiserat det snabbt tycker jag. Bara att hoppas att de hinner fixa bilen lika snabbt så man kanske kan hämta den på fredag.
Det är det senaste uppdateringen om felen på bilen. Återkommer när bilen är hämtat och testad ett tag.
Jag tar en sista uppdatering angående bilen. Den funkar fortfarande och inga meddelanden som spökar. Tyvärr hade tesla skickat fel prisuppgift så det blev betydligt dyrare. Notan hamnade på 19 Tkr. Som jag förstod det så var det sensorn som läser av däcktrycket i bilen som var trasig. Alltså inte de som sitter i hjulen. När den byttes så behövdes även alla sensorer bytas, så 8 nya sådana blev det. 12 volts batteriet hade även det tagit stryk så det bidde ett nytt batteri med.
Jag är i alla fall väldigt nöjd med hur snabbt de lagade bilen åt mig, där får tesla ett stort + av mig.
Med tanke på att jag har tummen mitt i handen [...]
Men när jag lyckades pillra isär kabeln till högvoltssystemet [...]
Tummen mitt i handen och pillra på högspänningskablar låter lite som att kandidera till Darwin Awards för mig...
/fth
Vän av ordning vill påpeka att likström klassas som lågspänning under 1500 V.
Fast nomineringen behöver ju inte dras tillbaka bara för den teknikaliteten, även lågspänning kan vara dödlig...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS