Malmö SC - Dyr felsökning där dom inte gjort ett skit

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Fredrik j
elbilist

Re: Malmö SC - Dyr felsökning där dom inte gjort ett skit

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
Är däcken verkligen rätt balanserade? Jag har på båda mina Teslor haft problem med ovala fälgar. På min P85 -14 var det främst ett bakhjul, på min 90D -16 var det flera hjul. Det var enligt däckverkstaden nästan omöjligt att få det bra. De lyckades till sist, men de fick använda lastbilsbalanseringsvikter för att bli av med obalansen. Därefter gick den bra.
Det går ju inte att balansera bort att hjulet är ovalt.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: Malmö SC - Dyr felsökning där dom inte gjort ett skit

Inlägg av metchristian »

Fredrik j skrev:
mati skrev:
Är däcken verkligen rätt balanserade? Jag har på båda mina Teslor haft problem med ovala fälgar. På min P85 -14 var det främst ett bakhjul, på min 90D -16 var det flera hjul. Det var enligt däckverkstaden nästan omöjligt att få det bra. De lyckades till sist, men de fick använda lastbilsbalanseringsvikter för att bli av med obalansen. Därefter gick den bra.
Det går ju inte att balansera bort att hjulet är ovalt.
Hade samma problem med en range Rover sport, det va inte fälgen som va oval. Utan däcket! Så de måste byta däcket, om det är fälgen så måste den riktas om så nej balansera om lär ju inte hjälpa.. provades på range sporten.. tror vi tom hade så mkt vikter att Däckia sa att detta är inte normalt, så de till slut kollade de om däcket va runt och det visade sig inte va det.. så de reklamerade och bytte ut fälgen o däcket för att va 100%. Så låter konstigt att använda lastbilsvikter.
Skriv svar