Sida 2 av 2
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 12 nov 2020 18:17
av kenjon
Legato skrev:kenjon skrev:LasseTM skrev:Är starke emot EU regler men skulle vara bra om EU styr upp så att alla tillverkare måste speca både tillgänglig kapacitet och total kapacitet.
Det räcker med Tillgänglig kapacitet. Total kapacitet är helt oviktigt för kunderna.
Håller inte alls med. Skulle definitivt inte vilja ha en bil som helt saknade brick protection...
Och hur många Teslaköpare vet vad/hur viktigt det är med brick protection? Ingår väl i de flesta elbilar. Hur stor den är tror jag inte Svensson bryr sej om, eller väljer bil pga det.
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 12 nov 2020 18:43
av Svenssons
kenjon skrev:
Och hur många Teslaköpare vet vad/hur viktigt det är med brick protection? Ingår väl i de flesta elbilar. Hur stor den är tror jag inte Svensson bryr sej om, eller väljer bil pga det.
Det gör jag visst!
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 12 nov 2020 19:22
av Legato
kenjon skrev:Legato skrev:kenjon skrev:LasseTM skrev:Är starke emot EU regler men skulle vara bra om EU styr upp så att alla tillverkare måste speca både tillgänglig kapacitet och total kapacitet.
Det räcker med Tillgänglig kapacitet. Total kapacitet är helt oviktigt för kunderna.
Håller inte alls med. Skulle definitivt inte vilja ha en bil som helt saknade brick protection...
Och hur många Teslaköpare vet vad/hur viktigt det är med brick protection? Ingår väl i de flesta elbilar. Hur stor den är tror jag inte Svensson bryr sej om, eller väljer bil pga det.
Väldigt många skulle jag tro. Jag tror Teslaägare i allmänhet är bra mycket mer intresserade av hur deras bilar fungerar jämfört med "Svensson".
Skulle brick protection vara tex 0,1 kWh så skulle troligen väldigt många batterier få extremt hög degradering. Att batterier blir dåliga och måste bytas är nog en av de allra mest utspridda myterna om elbilar. Gjorde man den myten till verklighet så skulle konsekvenserna bli stora.
För övrigt skulle jag säga att det är vanligare att tillverkare anger den totala kapaciteten än den tillgängliga...
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 16 nov 2020 23:10
av Zalman3
Köper man en ny Tesla M3 så kan man få den i krom.
Snyggt?
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 17 nov 2020 00:09
av LasseTM
Zalman3 skrev:Köper man en ny Tesla M3 så kan man få den i krom.
Snyggt?
Em6QuzuUUAAYW3r.jpeg.jpg
Vad ska man säga, jag mår illa?
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 17 nov 2020 04:53
av chaffis75
Zalman3 skrev:Köper man en ny Tesla M3 så kan man få den i krom.
Snyggt?
Em6QuzuUUAAYW3r.jpeg.jpg
Och hur många kör av vägen när de blir bländade av denna "spegel"? Helt ärligt får man nog bara köra denna bilen när de är molnigt

Re: Model 3 82 kWh
Postat: 17 nov 2020 08:40
av Jerker
Så här ser föraren ut:
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 17 nov 2020 08:59
av StefL
Av någon anledning fick jag
exakt samma association

Re: Model 3 82 kWh
Postat: 17 nov 2020 09:15
av fth
LasseTM skrev:Zalman3 skrev:Köper man en ny Tesla M3 så kan man få den i krom.
Snyggt?
Em6QuzuUUAAYW3r.jpeg.jpg
Vad ska man säga, jag mår illa?
Inget som inte lite chrome delete kan fixa
/fth
Re: Model 3 82 kWh
Postat: 19 nov 2020 21:02
av Hertsh
Zalman3 skrev:Köper man en ny Tesla M3 så kan man få den i krom.
Snyggt?
Em6QuzuUUAAYW3r.jpeg.jpg
Sjukt bra kamoflage. Men ajaj vad jobbigt att möta på vägen, åtminstone med en solig dag.