Känner flera som kör SUV endast för insteget och dragvikten. Inte sällan är dom ju inte större än motsvarande låg bil. Bara högre.
Jämför Volvo v60 med xc60. V60 är en knapp decimeter längre.
Jag har haft två XC60 och en V60. XC60 är betydligt större invändigt. Detta gäller förra generationen/plattformen, men förhållandet gäller nog även den nuvarande.
Jag köpte en gång i tiden min första XC60 istället för en XC70 just för att XC60 var kortare och därmed lättare att fickparkera.
Känner flera som kör SUV endast för insteget och dragvikten. Inte sällan är dom ju inte större än motsvarande låg bil. Bara högre.
Jämför Volvo v60 med xc60. V60 är en knapp decimeter längre.
Jag har haft två XC60 och en V60. XC60 är betydligt större invändigt. Detta gäller förra generationen/plattformen, men förhållandet gäller nog även den nuvarande.
Jag köpte en gång i tiden min första XC60 istället för en XC70 just för att XC60 var kortare och därmed lättare att fickparkera.
Nä, nya XC60 samt V60 går inte att jämföra med förra.
Det du får i XC60 är ett större baksäte, allt annat vinner V60 på.
Så önskar du en ”liten” bil köper man en XC60.
Porsche skulle byggt en vanlig Taycan kombi, allroadstuket är inte snyggt på den bilen.
Håller med. Gillar idéen och konceptet med en elbilskombi (det behövs verkligen på marknaden), men instämmer att den inte ser ut som någon direkt skönhet. Hade de byggt och formgett den som en vanliga kombi (a la Mercedes, Audi, etc.) så hade den varit väldigt mycket mer intressant.
Den är inte (särskilt) stor, den har inte 4WD, den har helt normal markfrigång. Att den marknadsförs som SUV eller crossover spelar väl ingen roll när det egentligen är en kombi?
Jag gillar TCS väldigt mycket, men trådar av det här slaget drar ju ned helhetsintrycket.
Man undrar vad dom fåtal (2-3?) individer som här ägnar sig åt obehagliga personangrepp och allmänt tjafs får ut av det?
Jag tänker nog iaf blocka dessa 2-3 personer, det är ju personer som iofs kan komma med normala och vettiga inlägg i andra diskussioner, men med tanke på hur dom beter sig här så är jag nog inte så intresserad av höra vad dom har att säga längre.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options