Trafiksäkerhet Tesla vs Volkswagen

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dd88

Re: Trafiksäkerhet Tesla vs Volkswagen

Inlägg av dd88 »

Jag har tävlingscyklat i närmare 20 år och cykelpendlade i Göteborg mellan 2010-2018, och jag håller med om att andelen idioter på cykel är förvånansvärt hög, men tror ändå att infrastrukturen är anledning till konfrontation och olyckor.

De sista åren jag pendlade så upplevde jag även att antalet cyklister ökade avsevärt. Inte bara vårcyklisten som tröttnar innan valborg utan blandad demografi, blandar man dessa med elcyklister, memils som ska slå ett Strava-segment och ungdomar med ögonen på telefonen så blir det snabbt tydligt vilken liten felmarginal det finns innan en olycka sker.

I det stora hela så är det samma typer som kör bil, men där är infrastrukturen prioriterad så dåligt beteende försvinner i marginalen och blir inte lika synligt för medtrafikanterna.

Sen så tror jag att avsaknad av trafikvett bidrar, vet inte hur många gånger jag fått bromsa för en cyklist som kör ut framför mig i en rondell eller trott sig ha förtur på ett övergångsställe.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Mickep skrev:
ooo, många cykelhatare har tagit sig in i tråden. tydligen att klyva någon spandexåkare är inte något hinder för vissa.
Håller med!

Trist attityd som många förare har, och respektlöst mot cyklister och andra medtrafikanter.

Känns som en klar besvikelse att höra om så dålig attityd speciellt på ett progressivt forum som TCS.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Mickep skrev:
ooo, många cykelhatare har tagit sig in i tråden. tydligen att klyva någon spandexåkare är inte något hinder för vissa.
Håller med!

Trist attityd som många förare har, och respektlöst mot cyklister och andra medtrafikanter.

Känns som en klar besvikelse att höra om så dålig attityd speciellt på ett progressivt forum som TCS.
Jag är generellt mycket imponerade av cyklister som vågar cykla bland bilar. Att lägga sitt liv i händerna på helt främmande människor på det viset är modig.
Jag försöker alltid visa hänsyn men har trots det hamnat i situationer där det varit nära att jag kört på en cyklist.
Skriv svar