Andrabil
Moderator: Redaktion
Re: Andrabil
Ja Danni ge mig ett bra pris så köper jag den! Min fru gillar tyvärr SUV... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
hybris skrev:Ja Danni ge mig ett bra pris så köper jag den! Min fru gillar tyvärr SUV...
Jasså gillar hon suv.
Har du funderat på en Model X

Edit. Fick precis en känsla av dejavu.
Martinen skrev:hybris skrev:Ja Danni ge mig ett bra pris så köper jag den! Min fru gillar tyvärr SUV...
Jasså gillar hon suv.
Har du funderat på en Model X![]()
Får man inte lov att säga macaroni, spagetti och meatballs till en domare i i fotboll?hybris skrev:Martinen skrev:hybris skrev:Ja Danni ge mig ett bra pris så köper jag den! Min fru gillar tyvärr SUV...
Jasså gillar hon suv.
Har du funderat på en Model X![]()
Segway och ett vinterpaket bestående av dunjacka och goggles?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Edit. Fick precis en känsla av dejavu.[/quote]
[/quote]
Får man inte lov att säga macaroni, spagetti och meatballs till en domare i i fotboll?[/quote]
Nej och inte heller "model X"
[/quote]
Får man inte lov att säga macaroni, spagetti och meatballs till en domare i i fotboll?[/quote]
Nej och inte heller "model X"
Bra tips.HelectriC skrev:Segway och ett vinterpaket bestående av dunjacka och goggles?
Jag har en begagnad segway som du kan köpa.
Vinterpaket bör även innehålla vantar.
Har hört att det är en snubbe som säljer fina grå fleecehandskar som han inte längre behöver. Han använde dom till att kompensera för att han inte längre kunde värma händerna på rattvärmen när han läste bok och körde med autopilot men eftersom Elon såg att han läste när han körde, så fick han en reprimand och hot om att få motoreffekten reducerad till 94hk konstant i ett år. Nu håller han händerna på ratten igen!Martinen skrev:Bra tips.HelectriC skrev:Segway och ett vinterpaket bestående av dunjacka och goggles?
Model 3-24/Polestar 3-24
Vad fasen! Händerna på ratten? Är det som händerna på täcket?HelectriC skrev:Har hört att det är en snubbe som säljer fina grå fleecehandskar som han inte längre behöver. Han använde dom till att kompensera för att han inte längre kunde värma händerna på rattvärmen när han läste bok och körde med autopilot men eftersom Elon såg att han läste när han körde, så fick han en reprimand och hot om att få motoreffekten reducerad till 94hk konstant i ett år. Nu håller han händerna på ratten igen!Martinen skrev:Bra tips.HelectriC skrev:Segway och ett vinterpaket bestående av dunjacka och goggles?
Såg precis ett inslag om den perfektaandrabilen; Bentley Bentayga. Chefen Dürheimer för Bentley talade om att dom hade löst ett stort problem! Tidigare fanns det bara SUVar som kostade upp till 160k euro och nu kan dom erbjuda en som börjar på 200k! Bra va
jag har definitivt alltid sett det som ett problem att man inte kan få göra av med mer än 160k euro på en SUV.

Model 3-24/Polestar 3-24
HelectriC skrev:Såg precis ett inslag om den perfektaandrabilen; Bentley Bentayga. Chefen Dürheimer för Bentley talade om att dom hade löst ett stort problem! Tidigare fanns det bara SUVar som kostade upp till 160k euro och nu kan dom erbjuda en som börjar på 200k! Bra vajag har definitivt alltid sett det som ett problem att man inte kan få göra av med mer än 160k euro på en SUV.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Annars har VW diesel bra utsläppsvärden, vill man kan man nog få ett papper där den är mer miljövänlig än en elbil...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Ingen har bjudit mer än 280k än så det är bara att lägga ett skambud och hoppas på det bästahybris skrev:Ja Danni ge mig ett bra pris så köper jag den! Min fru gillar tyvärr SUV...

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Var och kollade på en Lexus IS300H som jag såg på nätet. Bilhandlaren låg i en halvsunkig lokal, bilen var smutsig och i baksätet ligger en stor resväska! Jag frågade inte ens något utan åkte vidare. Spännande med "Svennebanans bil, kebab och fisk"...
hybris skrev:Var och kollade på en Lexus IS300H som jag såg på nätet. Bilhandlaren låg i en halvsunkig lokal, bilen var smutsig och i baksätet ligger en stor resväska! Jag frågade inte ens något utan åkte vidare. Spännande med "Svennebanans bil, kebab och fisk"...
Resväskan är ju intressant, kanske det var ett kit med olika laddkablar, adaptrar etc om bilen hade mindervärdeskomplex för att den inte var en laddbar? Eller bara en väska med pengar, som nån glömt kvar? Då kan det ju vara ett praktiskt köp

Model 3-24/Polestar 3-24
Säkert ett lik i väskan med tanke på resten av stället...
Haha detta påminner mig om ett ställe i Väsby som har följande på väggen utanför: "Pizza Kebab Sallad Solarium"hybris skrev:Svennebanans bil, kebab och fisk

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
På vägen från Ronneby till Karlskrona ligger det ett ställe med skylten "Pizza, kebab och mat!". Intressant... Vad är de två första...
De har en bilverkstad på baksidan. Om de finns kvar.
Känns inte helt ovanligt.hybris skrev:På vägen från Ronneby till Karlskrona ligger det ett ställe med skylten "Pizza, kebab och mat!". Intressant... Vad är de två första...
Kiosken i närheten av vårt kontor har mat och kebab.
Efter kollat på lite andra miljöbilar så är det lite lustigt att se begagnatpriserna. Någon har fått 40000 SEK och nu försöker man sälja till priser som inte representerar det. Dvs det är bättre att köpa en ny bil och få eventuell supermiljöbilspremie än att köpa den begagnade... Hmmm.... Hittar dessutom handlar som verkar "utnyttjat läget"... Plus såååå många bluffhandlare med bilar som luktar problem lång väg. Fasen det var ett tag sedan man köpte beggat...
Inte hitta något.., svårt. Tycker allt är för dyrt ICE junk...
Trodde vi redan hittat lösningen.hybris skrev:Inte hitta något.., svårt. Tycker allt är för dyrt ICE junk...

- lator
- Teslaägare
Jag tror inte att det lönar sig att försöka reta Hybris nu. Han sitter nog och beundrar sina 3000 inlägg... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Andrabil
Kanske en Golf R? Händelsevis har jag en till salu snart.
Men den är kanske inte tillräckligt 'hybris'... Den rör på sig rätt bra iaf när den väl vaknar.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Det här med 2:a bil är knepigt. För tillfället har vi 3 sådana bilar. Man kan väl fundera på att antingen ha någon rolig bil (glöm miljötänket om du inte köper en tesla till) eller en bil som kan tas på resa där det blir onödigt krångligt (brist på laddplatser) och där alla får plats, detta argument faller ju i den takt SC byggs ut. Vill man ha miljöbil hade jag nog väntat tills utbudet blir lite större. BMW i3 kanske men den tycker jag är rätt ful egentligen. Själv valde vi en BMW 330GT xDrive eftersom den är tillräckligt stor för att även göra långresor med, en bra dragbil när det behövs släp osv. Vår Mercedes A45 AMG var lite liten för det men oj så roligt den är. Det hela kommer dock att omvärderas framåt mars av randiga skäl och rutiga orsaker. Fram tills dess ska jag sälja lite bilar.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D