Sida 2 av 2
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 17 feb 2022 21:08
av martinot
Jo, 2019 MR LR/P är riktiga laddmonster! Grymma. Finns nog nästa inga mer snabbladdande bilar.
Laddar inte i närheten lika snabbt sedan jag bytte från 2019 Panasonic till 2021 Panasonic i somras (även om fortfarande OK).
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 01:35
av Zalman3
Nu pratas det om att V3 kan höjas till 324kW eller 370kW nu i Q3.
Och att V4 kommer senare i år.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 08:08
av chaffis75
Kanake man går över till 800 volt system i samband med de nya fetare batteri cellerna? Tja har ju inte något med varandra att göra mer än att man designar om batteri pack och bms och då är de kanske rätt tidpunkt att gå över till 800 volt samtidigt.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 08:31
av MWall
chaffis75 skrev:Kanake man går över till 800 volt system i samband med de nya fetare batteri cellerna? Tja har ju inte något med varandra att göra mer än att man designar om batteri pack och bms och då är de kanske rätt tidpunkt att gå över till 800 volt samtidigt.
Då måste man väl byta alla laddare också?
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 09:09
av chaffis75
MWall skrev:chaffis75 skrev:Kanake man går över till 800 volt system i samband med de nya fetare batteri cellerna? Tja har ju inte något med varandra att göra mer än att man designar om batteri pack och bms och då är de kanske rätt tidpunkt att gå över till 800 volt samtidigt.
Då måste man väl byta alla laddare också?
Nej, man bygger bilarna för både 400 och 800 volt.. Sen får man såklart inte samma hastighet på 400 volt laddare.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 10:02
av Zalman3
ABB 360 klarar ju från 200V till 920V.
Då borde Tesla också klara det.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 11:25
av Hoppsan_84
200-920V är mer eller mindre standard.
Enligt en kollega (fd tesla tekniker) var inte V3 förberedda för 920V men det kan ha ändrats.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Postat: 10 jul 2022 11:33
av Zalman3
Hoppsan_84 skrev:200-920V är mer eller mindre standard.
Enligt en kollega (fd tesla tekniker) var inte V3 förberedda för 920V men det kan ha ändrats.
Nu när Tesla dessutom öppnat upp sitt laddnätverk.
Talar allt för att man ställer in sig i ledet med 400-800V CCS.
För att alla bilar ska kunna ladda.