Livet hade inte varit roligt om det inte var lov att spetsa till sakerMartinen skrev:Som vanligt helt absurda liknelser

Moderator: Redaktion
Livet hade inte varit roligt om det inte var lov att spetsa till sakerMartinen skrev:Som vanligt helt absurda liknelser
Fast detta är ju ingen omöjlighet att sälja eller köpa maskingevär eller ammunition under villkor att de inte skall användas för att skjuta någon. Det som krävs är samlarlicens...Herr X skrev:Tycker du också att man ska få sälja maskingevär med ammunition om man klart och tydligt skriver att man inte får skjuta någon med dem?Martinen skrev:Det står klart och tydligt när man aktiverar autopilot att man ska hålla ratten.
Då tycker jag att Tesla har ryggen fri.
Det är nog här skon klämmer som sagt. Hoppas Volvo kommer med autopilot snart, då kommer det vara en fantastisk uppfinning enligt nyhetsblaskorna ... som man borde lagstifta nya bilar att ha ....Jonnen skrev:
.... Jävla lobbyister som gör allt för de livrädda fosilbilsbolagen.
Den båten ska vi nog sitta ner i.Pontus skrev:dvs kör bilen framför i diket så gör du det också... hoppas NT provar det också.
Bra när de lyckas få tag på någon vet vad den pratar omTiborBlomhall skrev:
Fullkomligt lysande!TiborBlomhall skrev:
Tesla fick punktering under körningen och det kan inte hända Volvo eller manuellt framförda bilar.Pontus skrev:Varför inte Volvo då?
+1Mistafrizz skrev:Bakåtsträvande trångsynta maktgalna fega idioter är vad dom är - milt uttryckt.
Svenska politker/myndigheter/journalister kan alla dra åt helvete!
Skrivet med AP inkopplat på Essingeleden.
Eller en riktig tungviktare inom sitt expertområde!TiborBlomhall skrev:Tänk på det nästa gång du hör en "expert" uttala sig i media.
Det kan vara bara en halvflintig gubbe med en obskyr sajt
Tesla är redan höjt till skyarna under lång tid. Det är lågt nyhetsvärde att skriva något positivt nu. Att däremot hitta svagheter, inbillade eller verkliga säljer mer.e5m1r skrev:Fattar inte varför tv4 raporterar negativa nyheter kring tesla
Just ap var uppe på nyheterna
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Volvos ska enligt deras säljare följa bilen framför även om den kör av vägen. Den ser inte linjerna i gatan men kan bara användas upp till 50 km/h och måste ha en bil framför sig. Så kör bilen framför ut i väggren gör du det också.FAJ skrev:Tesla fick punktering under körningen och det kan inte hända Volvo eller manuellt framförda bilar.Pontus skrev:Varför inte Volvo då?
Blir intressant att se vad Ny Teknik hittar på när dom provkör denPontus skrev:Volvos ska enligt deras säljare följa bilen framför även om den kör av vägen. Den ser inte linjerna i gatan men kan bara användas upp till 50 km/h och måste ha en bil framför sig. Så kör bilen framför ut i väggren gör du det också.
Under 30 följer den bilen framför och det ser du mycket riktigt på att bilen istället för linjerna blir blå. Jag låg bakom en bil i en kö en gång som tröttnade på att köa och bröt sig ur för att göra en vändning - min bil försökte haka på!Martinen skrev:Under 30 verkar det som den alltid följer bilen framför istället för linjerna. Har märkt att bilen på bilden blir blå i alla fall. Häromdagen När jag körde i en kö, så hade jag nått pucko framför mig har vinglade i hela filen, och ut i halva vägrenen. Min bil tyckte sett såg kul ut och hakade på. Inte lika mycket men ändå.
Det här öppnar ju upp för lysande underhållning vid kökörning om man får en Tesla bakom sigMartinen skrev:Under 30 verkar det som den alltid följer bilen framför istället för linjerna. Har märkt att bilen på bilden blir blå i alla fall. Häromdagen När jag körde i en kö, så hade jag nått pucko framför mig har vinglade i hela filen, och ut i halva vägrenen. Min bil tyckte sett såg kul ut och hakade på. Inte lika mycket men ändå.
Åh, säkert bara Ny Teknik som medvetet låter autopiloten köra av vägen...dstr skrev:Jag missade nyheterna igår - en kollega frågade om dessa, enligt nyheterna så skulle det ha skett en olycka med autopiloten. Vad refererade dom till?