Japanerna kan inte mjukvara. Köp inte en Leaf.

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Japanerna kan inte mjukvara. Köp inte en Leaf.

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
Jag säger bara det, herrejösses vad mycket som är rent klantigt på LEAF:en!
Många saker skulle dessutom ha gått att göra mycket bättre utan att ändra hårdvaran, min är första gen. och
några småsaker är ändrat till den andra gen. Vi hade en sån under en månad och kunde faktiskt jämföra dom båda direkt (det var
min sambo som vann elbilstidningens tävling förra året då priset var en månad med en LEAF, och vips så hade vi två stycken samt en TESLA)
Stänga av laddningen när den påbörjats? Nix
Ställa in laddningsnivå? Nix (går att ställa in typ en fast nivå på nya iaf, men inte stänga av när man vill eller annan nivå)
Drar den ström från batteriet när man slår på värmen och den är inkopplad på ladduttag? Japp (mycket irriterande om man vill åka på gränsen av räckvidden)
Kan man koppla in den i ladduttaget utan att den börjar ladda direkt? Nix
OSV
Edit: och I morse fick vi lära oss ytterligare en smått sjukt dålig sak, startar Leaf om laddningen om den kommer
under en viss nivå och kabeln ff sitter i? NEJ........ 3 av 12 "pluppar" kvar :evil: bra jobbat Nissan.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Japanerna kan inte mjukvara. Köp inte en Leaf.

Inlägg av TiborBlomhall »

Vilken tur att Nissan lär av sina misstag och förbättrar bilarnas mjukvara i den nya 30 kWh modellen.

Eller... näh! :roll:

2016 Nissan LEAF Electric Car Deliveries Halted in Europe Due to Telematics System Error
Skriv svar