25:50 ungefär och framåt en liten bit.
Det lilla han pratar om gällande säkerhet (bristen på densamma vad gäller Cybertruck) stämmer.
Han har helt rätt helt enkelt.
Svårare än så är det inte.
Håller inte med. Andra kan dra sina egna slutsatser.
25:50 ungefär och framåt en liten bit.
Det lilla han pratar om gällande säkerhet (bristen på densamma vad gäller Cybertruck) stämmer.
Han har helt rätt helt enkelt.
Svårare än så är det inte.
Håller inte med. Andra kan dra sina egna slutsatser.
Vänligen berätta varför du inte håller mer?
Vad exakt är det som är fel enligt dig?
25:50 ungefär och framåt en liten bit.
Det lilla han pratar om gällande säkerhet (bristen på densamma vad gäller Cybertruck) stämmer.
Han har helt rätt helt enkelt.
Svårare än så är det inte.
Håller inte med. Andra kan dra sina egna slutsatser.
Vänligen berätta varför du inte håller mer?
Vad exakt är det som är fel enligt dig?
Det finns inga som helst oberoende tester eller någon som helst statistik som stödjer hans eller ditt påstående, det är bara spekulationer.
Det är fullt möjligt att dessa spekulationer kan visa sig stämma, men i dagsläget är det bara snack.
25:50 ungefär och framåt en liten bit.
Det lilla han pratar om gällande säkerhet (bristen på densamma vad gäller Cybertruck) stämmer.
Han har helt rätt helt enkelt.
Svårare än så är det inte.
Håller inte med. Andra kan dra sina egna slutsatser.
Vänligen berätta varför du inte håller mer?
Vad exakt är det som är fel enligt dig?
1. Han visar bara ena sidan av CT:n som krockade med Corollan. Vi får inte se hur front resp. andra sidan ser ut. Trots det syns det tydligt att CT:n sidogardinairbag på förarsidan löst ut.
2. CT är inte "indestructible" vilket även syns tydligt när han visar klippet då den krockar med vägg/barriär(!)...
3. Han insinuerar att karossplåten 'är för hård'. Skitsnack. Se 2 ovan.
4. Han insinuerar att Tesla 'inte förstår' crumple zones. Skitsnack. CT har crumple zones där ett fordon ska crumple zones.
Han formulerar sig rätt luddigt – Se 3&4 ovan – men det är ändå skitsnack IMO.
EDIT: Fast det verkar ju inte framgå ifall det eventuellt kan finnas omfattande skador undertill...
Re: Ouch…
Postat: 24 jun 2024 20:17
av Aida
Väldigt intressant fortsättning på argumentationen mellan världens bästa motorjournalist Jason Cammisa och han killen som hade negativa saker att säga om Cybertruck men ändå var vettig enl fth.
Handlar mycket om Tesla som företag också och hur de bedöms hårdare av media och allmänheten. Är långt men finns även som podcast.
Väldigt intressant fortsättning på argumentationen mellan världens bästa motorjournalist Jason Cammisa och han killen som hade negativa saker att säga om Cybertruck men ändå var vettig enl fth.
Handlar mycket om Tesla som företag också och hur de bedöms hårdare av media och allmänheten. Är långt men finns även som podcast.
Lyssnade lite på vissa delar av podden. Någon av dom refererade till den här artikeln i Slate (länk nedan) där en Raul Arbelaez som "oversees the IIHS vehicle research center outside of Charlottesville, Virginia" finns citerad. Tycker den artikeln är bra.
Tesla har återkallat alla 13000 tillverkade CT för vindrutetorkaren och för att plasttrim runt flaket flyger av. Tre, nej fyra tydligen, recalls på hela flottan på ett halvår. Måste vara ett rekord? Tur att tillverkningen går långsamt.