Är den punkten ens något som Tesla har tänkt att man ska koppla in sig på och dra ström ifrån? Bilden från baksätet ovan batteriet?Dr Mabuse skrev: ↑16 sep 2024 18:43Hur mycket ström är det tänkt att den där polen (se bilden tidigare i tråden) ska kunna leverera?
Jag testade att koppla in en kraftbrytare mellan polen och slutstegens strömmatning, men jag kan inte vrida igång slutstegen mer är 10-15 sekunder för att bilen ska börja larma att det är för dåligt med ström i LV-batteriet.
Jag vred på, men slutstegen började inte spela av någon anledning, jag lät dem stå på 10s och vred av dem igen. sedan rullade jag 2-300m i innerstan innan skärmen började blinka rött och jag fick meddelande att stanna omedelbart.
Jag rattade hem till garaget och parkerade bilen två timmar, sedan var den ok igen.
Jag hade nog gissat att allt sånt ska ske framme vid batteriet på rätt punkt/ ett ställe där det är avsett för att dra ström.
Jag vet att folk med kraftiga extraljus kan gå problem eftersom 12/16V låvoltskonvertern vad den nu heter inte har väldigt hög effekt.