Nästa steg är väl att ha laddning på extra parkeringarna

Moderator: Redaktion
Fast riktigt så blir det ju inte.
Jag tror det har att göra en hel del på vart i landet man befinner sig. Men runt storstäderna tror jag du i princip har rätt. Dock tror jag eftersläpningen är flera år och flera kan tänka sig att bara ladda på jobbet på vardagarna, vi har några sådana på vårt jobb.Fredrik j skrev: ↑14 sep 2024 14:27Jag tror att lägenheter utan laddplats i framtiden blir svårsålda. Samma med föreningar utan parkeringsplats till alla lägenheter.
Vi har haft en period med verklighetsfrämmande byggmönster.
I framtiden tror jag en större andel av äldre har egen bil. Med bättre och bättre förarhjälpmedel kan man köra längre upp åldrarna och det är en svårslagen frihet att ha tillgång till egen bil.
En stor grupp som köper nyproducerad lägenhet är 40/50-talister som idag bor i hus. Bland mina grannar finns flera som skulle kunna tänka sig lägenhet om man kunde få med sig bilen. Men många bostadsprojekt tror bilpool är det moderna.Pontus skrev: ↑15 sep 2024 09:41Jag tror det har att göra en hel del på vart i landet man befinner sig. Men runt storstäderna tror jag du i princip har rätt. Dock tror jag eftersläpningen är flera år och flera kan tänka sig att bara ladda på jobbet på vardagarna, vi har några sådana på vårt jobb.Fredrik j skrev: ↑14 sep 2024 14:27Jag tror att lägenheter utan laddplats i framtiden blir svårsålda. Samma med föreningar utan parkeringsplats till alla lägenheter.
Vi har haft en period med verklighetsfrämmande byggmönster.
I framtiden tror jag en större andel av äldre har egen bil. Med bättre och bättre förarhjälpmedel kan man köra längre upp åldrarna och det är en svårslagen frihet att ha tillgång till egen bil.