Luftfjädring trasig fram

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Luftfjädring trasig fram

Inlägg av bjornnilsson »

Bronze skrev: 18 okt 2024 18:16
Jag förstår vart du vill komma, jag ger dig det nöjet helt gratis då jag är nöjd med en hel bil.

Felet har dock tett sig lite olika längs vägen och har du ngn minut till övers och är väldigt intresserad kan du läsa tråden från början.

Återigen, bilen är hel en stund till och tack till forumet i stort.
Nöje? Vart jag jag vill komma? Nu förstår inte jag.. Har följt tråden med intresse då jag har luftfjädring i min egen bil. Någon dag kommer den sluta fungera. Då är det för mig intressant att förstå vad som händer och varför. Jag tyckte det var intressant att den trasiga dämparen var den som reste sig och undrade om det verkligen stämde. Men det kanske var flera fel på vägen som du lyckades avhjälpa. Ibland missförstår jag, så därav min fråga. Det var allt.

Vi är alla (dom flesta av oss i alla fall) här för att hjälpa.

Bra att du fick problemet löst. :)
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Bronze

Re: Luftfjädring trasig fram

Inlägg av Bronze »

Björn, man ska inte skriva något om man är irriterad och smått stressad vilket jag var och är pga ett nytt fel på 12V och vi måste ha bilen på måndag till Arlanda.

Jag ber om ursäkt för min tolkning och ska tänka till bättre nästa gång.

Jag läste cyniskt in att du var dryg i stil med, jaha var det fel på höger dämpare när höger dämpare inte fungerade…

Ja det var ett lurigt fel för att symptomen var inte glasklara och ändrades under tiden.

Det slutade i alla fall med att det helt enkelt var ett byte av höger dämparenhet som behövdes och inget annat.
Skriv svar