Re: Dra i ratten med autopiloten?
Postat: 23 sep 2024 20:57
Upplever precis det här. Som jag skrev tidigare så är det just vid denna position som han sticker in handen som jag höll handen runt ratten utan att nudda den för att efterlikna att hålla i ratten. Blev samma resultat, kunde åka på utan att behöva dra i ratten.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
Jag satt med händerna direkt under ratten. Alltså som den där killen sitter, men längre fram med händerna. Då klagade den inte alls.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
Testade göra precis som i filmen, funkade.snix skrev: ↑24 sep 2024 17:38Jag satt med händerna direkt under ratten. Alltså som den där killen sitter, men längre fram med händerna. Då klagade den inte alls.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
![]()
Verkar som att man inte behöver rattvikten längre, om man tar bort kameraövertäckningen och laddar ned senaste mjukvaran vill säga.Lurence skrev: ↑24 sep 2024 18:40Testade göra precis som i filmen, funkade.snix skrev: ↑24 sep 2024 17:38Jag satt med händerna direkt under ratten. Alltså som den där killen sitter, men längre fram med händerna. Då klagade den inte alls.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
![]()
Tog vänster hand på vänstersida om ratten, funkade
Gjorde båda dessa med höger, funkade.
Hade benen likt filmen, la händerna på knäna bredvid ratten på vardera sida, funkade.
Dags att hitta en ny bästa sittställning![]()
Det finns en särskild tråd om det.
Jag testade nyss, för mig med S Palladium / HW4 gör det noll skillnad. Det hjälper inte att hålla händerna på ratten, inte ens att hålla i den på riktigt och mjukt följa med i rörelser.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
Ha ha ha.. exakt min tanke också.mikebike skrev: ↑24 sep 2024 18:57Verkar som att man inte behöver rattvikten längre, om man tar bort kameraövertäckningen och laddar ned senaste mjukvaran vill säga.Lurence skrev: ↑24 sep 2024 18:40Testade göra precis som i filmen, funkade.snix skrev: ↑24 sep 2024 17:38Jag satt med händerna direkt under ratten. Alltså som den där killen sitter, men längre fram med händerna. Då klagade den inte alls.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
![]()
Tog vänster hand på vänstersida om ratten, funkade
Gjorde båda dessa med höger, funkade.
Hade benen likt filmen, la händerna på knäna bredvid ratten på vardera sida, funkade.
Dags att hitta en ny bästa sittställning![]()
Har version 24.32.3 på Plaid med HW3AAKEE skrev: ↑24 sep 2024 19:56Jag testade nyss, för mig med S Palladium / HW4 gör det noll skillnad. Det hjälper inte att hålla händerna på ratten, inte ens att hålla i den på riktigt och mjukt följa med i rörelser.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
Fortfarande 12s mellan varje ”rör vid ratten”-varning.
Körde ett par mil, testade allt möjligt.
Va? nej på riktigt? behöver ju det för kylboxen till dotterns medicin...
Funkar det bara dagtid när det är ljust, eller?Lurence skrev: ↑24 sep 2024 18:40Testade göra precis som i filmen, funkade.snix skrev: ↑24 sep 2024 17:38Jag satt med händerna direkt under ratten. Alltså som den där killen sitter, men längre fram med händerna. Då klagade den inte alls.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
![]()
Tog vänster hand på vänstersida om ratten, funkade
Gjorde båda dessa med höger, funkade.
Hade benen likt filmen, la händerna på knäna bredvid ratten på vardera sida, funkade.
Dags att hitta en ny bästa sittställning![]()
Har inte varit ute och kört något i mörker sedan vi började uppmärksamma detta, så jag vet inte.Nicke Nyfiken skrev: ↑26 sep 2024 10:52Funkar det bara dagtid när det är ljust, eller?Lurence skrev: ↑24 sep 2024 18:40Testade göra precis som i filmen, funkade.snix skrev: ↑24 sep 2024 17:38Jag satt med händerna direkt under ratten. Alltså som den där killen sitter, men längre fram med händerna. Då klagade den inte alls.flamman skrev: ↑24 sep 2024 15:25Något verkar definitivt hänt i 2024.32.3. Åtminstone med HW3. Nedan en tysk film där det räcker att stoppa in handen mellan ekrarna i ratten.
Detta borde ju vara en avsiktlig ändring av Tesla. Kameran har koll på att du har koll på vägen och inte kollar mobil eller skärm och kan även se var du har händerna. (Bättre än att behöva vrida och skapa moment i ratten)
![]()
Tog vänster hand på vänstersida om ratten, funkade
Gjorde båda dessa med höger, funkade.
Hade benen likt filmen, la händerna på knäna bredvid ratten på vardera sida, funkade.
Dags att hitta en ny bästa sittställning![]()
Min funkar även, men det krävs ordentligt dagsljus. Första försöket var det bara lite skymning.Tellus skrev: ↑26 sep 2024 16:24Igår 3 minuter utan att nudda något.
Idag 17 minuter med handen på vänster knä och tummen vilandes lätt på hörnet av yoken.
Max 1/10 del av det nm som tidigare behövdes för att bilen skulle känna av att man styrde, om det nu var det som gjorde att jag kunde köra 17 minuter.
Dom 17 minuterna var på motorväg som övergick i motortrafikled 2 filer som övergick till en fil utan någon uppmaning att hålla i ratten. Sen avbröt jag manuellt AP för att svänga av vägen.
Känns som det blir en liten tävling, tittar mer på vägen nu jämfört med tidigaredet är ju bra.
Oklart dock om det är nm i ratten eller annan detektering eller kameran som gör att det funkar så bra. Ska kolla YT filmen ovan, ej gjort det än.