Jag hade en Toyota köpt fabriksny en massa år och jag har fått mängder av erbjudanden om gratis förbesiktning.
Det är möjligt att nån lokal återförsäljare gör så, men det är inte något toyota gör generellt.
Jag tror det ryktet är startat av tyska tillverkare som blev lessna i ögat över att så ofta ligga lågt i både besiktningsstatistiken och nöjdhetsundersökningar..
Jag hade en Toyota köpt fabriksny en massa år och jag har fått mängder av erbjudanden om gratis förbesiktning.
Det är möjligt att nån lokal återförsäljare gör så, men det är inte något toyota gör generellt.
Jag tror det ryktet är startat av tyska tillverkare som blev lessna i ögat över att så ofta ligga lågt i både besiktningsstatistiken och nöjdhetsundersökningar..
Jag har bott i två olika städer under tiden jag hade den och garantitiden var 3 år har jag för mig, jag servade bara två gånger under den tiden och bytte kamrem en gång hos Toyota, så var knappast en kund som gjorde service regelbundet hos Toyota. Jag servade mest själv och bilen skrotades sedan då den gått drygt 30 000 mil och inte pga drivlina eller motor utan var katalysatorn (fel lamda värde) och bakbromsarna kassa. Hade den i minst 20 år. Så det kom sådana erbjudanden, hade man behövt betala hade jag aldrig gjort dem. (Tror de även hade att man fick betala ett par hundra för förbesiktning som man sedan kunde dra av på en verkstadsräkning hos Toyota, det tror jag ej jag gorde)