Ja, man ska väl få en bekräftelse innan de lägger upp det i listan gissar jag.Niklas Z skrev: ↑10 jan 2025 09:52Har du nyligen anmält dig, men deltagarlistan på secc.se inte har hunnit uppdateras?AAKEE skrev: ↑09 jan 2025 21:17Jag är anmäld, S Palladium.SwedishAdvocate skrev: ↑08 jan 2025 22:52Än så länge är det ingen 3 Högland eller S Palladium som är anmäld för deltagande.
SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3644
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Det har inte jag fått, vare sig i år eller förra året.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Jag är jättesugen på att ställa upp i min Xpeng G9P. Men det är mycket som ska klaffa med semester och familjen för att det ska gå.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3644
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Hoppas att du får ihop det.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Jag ser att de anmälda som läggs in får en text med ”Deltager för X-te gången” vilket troligen inte AI gör automatiskt.Din plats i tävlingen är reserverad så fort vi har bekräftat din anmälan.
Välkommen!
Jag räknar med att det krävs handpåläggning innan man syns. Det såg definitivt ut som att min anmälan gick igenom rent digitalt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Inlägg: 1168
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Grymt! Du får ju en bra introduktion till sträckan på inställelseresan ocksåAAKEE skrev: ↑09 jan 2025 21:17Jag är anmäld, S Palladium.SwedishAdvocate skrev: ↑08 jan 2025 22:52Än så länge är det ingen 3 Högland eller S Palladium som är anmäld för deltagande.

Tesla Model Y Performance
- col
- Teslaägare
- Inlägg: 12
- Blev medlem: 31 maj 2023 11:03
- Referralkod: ts.la/christer492317
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Din anmälan kom in i går kväll. Läggs in på hemsidan manuellt.AAKEE skrev: ↑10 jan 2025 13:29Jag ser att de anmälda som läggs in får en text med ”Deltager för X-te gången” vilket troligen inte AI gör automatiskt.Din plats i tävlingen är reserverad så fort vi har bekräftat din anmälan.
Välkommen!
Jag räknar med att det krävs handpåläggning innan man syns. Det såg definitivt ut som att min anmälan gick igenom rent digitalt.
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 1023
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Hej AAKEE,col skrev: ↑10 jan 2025 14:17Din anmälan kom in i går kväll. Läggs in på hemsidan manuellt.AAKEE skrev: ↑10 jan 2025 13:29Jag ser att de anmälda som läggs in får en text med ”Deltager för X-te gången” vilket troligen inte AI gör automatiskt.Din plats i tävlingen är reserverad så fort vi har bekräftat din anmälan.
Välkommen!
Jag räknar med att det krävs handpåläggning innan man syns. Det såg definitivt ut som att min anmälan gick igenom rent digitalt.
Nu är hemsidan uppdaterad, trevligt att du vill vara med. Vi förväntar oss inget annat än en vinst ifrån din sida

Du har i alla fall byggt upp mina förväntningar rejält

Även några andra har anmält sig, så totalt 13st just nu. Tesla ser ut att få ett starkt startfält detta året.
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Låter bra, många deltagare och svårt motstånd gör det roligare. Någon batteribytare borde vara med ock.Generalbogge skrev: ↑11 jan 2025 10:58Hej AAKEE,col skrev: ↑10 jan 2025 14:17Din anmälan kom in i går kväll. Läggs in på hemsidan manuellt.AAKEE skrev: ↑10 jan 2025 13:29Jag ser att de anmälda som läggs in får en text med ”Deltager för X-te gången” vilket troligen inte AI gör automatiskt.Din plats i tävlingen är reserverad så fort vi har bekräftat din anmälan.
Välkommen!
Jag räknar med att det krävs handpåläggning innan man syns. Det såg definitivt ut som att min anmälan gick igenom rent digitalt.
Nu är hemsidan uppdaterad, trevligt att du vill vara med. Vi förväntar oss inget annat än en vinst ifrån din sida
Du har i alla fall byggt upp mina förväntningar rejält
Även några andra har anmält sig, så totalt 13st just nu. Tesla ser ut att få ett starkt startfält detta året.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7326
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Nytt rekord i antalet anmälda ekipage som jag förstår det. Nu är dom uppe i hela 20(!) st. När börjar det bli risk för köer vid snabbladdarna?
Finns det någon övre gräns då de inte längre tar emot fler anmälningar?
Ytterligare observationer…
Verkar som 'Team Nio' har delat på sig. Står fortfarande TBD på Laddvin som väl är den i 'Team Nio' som varit mest aktiv på det här forumet. På hans 'co-pilot' från i fjol(?) står det bara "NIO". Men gissar att det är ET5 Sedan, eftersom det väl fortf. är den av Nios modeller som kan prestera bäst i det här racet.
Men splitten i 'Team Nio' är ju lite intressant… Intriger?
Eller kommer de försöka ta en dubbel i alla fall och typ tävla om vem som kommer först till första batteribytesstationen?… Finns det fortfarande två olika sorters batterier i dom där stationerna? Om både Laddvin och hans co-pilot är med och kör – kommer då båda att kunna få det bättre batteriet vid båda sina batteribyten?…
Läste i en annan tråd att iAkita fått en bättre laddkurva till sin i4 via OTA*. Så ska bli lite intressant att se hur mkt bättre resultat han kan få i år.
Utöver den här nu anmälda Nion kan jag inte se att det finns ngt ekipage som kommer kunna hota AAKEE's Model S eller Jojjes och Niklas Model 3or… Skulle väl vara iAkitas i4 i så fall om laddkurvan förbättrats så pass*. P-star 2an som var med och körde ifjol laddade ju tydligen rätt snabbt och kunde på så vis hänga med i täten…
EDIT:
*Kom på att jag inte vet om han fick den här OTA-uppdateringen före eller efter SECC 2024…
EDIT2:
*OTA-uppdateringen kom efter SECC 2024. Mer detaljer här:
viewtopic.php?p=834427#p834427

Ytterligare observationer…

Verkar som 'Team Nio' har delat på sig. Står fortfarande TBD på Laddvin som väl är den i 'Team Nio' som varit mest aktiv på det här forumet. På hans 'co-pilot' från i fjol(?) står det bara "NIO". Men gissar att det är ET5 Sedan, eftersom det väl fortf. är den av Nios modeller som kan prestera bäst i det här racet.
Men splitten i 'Team Nio' är ju lite intressant… Intriger?

Läste i en annan tråd att iAkita fått en bättre laddkurva till sin i4 via OTA*. Så ska bli lite intressant att se hur mkt bättre resultat han kan få i år.
Utöver den här nu anmälda Nion kan jag inte se att det finns ngt ekipage som kommer kunna hota AAKEE's Model S eller Jojjes och Niklas Model 3or… Skulle väl vara iAkitas i4 i så fall om laddkurvan förbättrats så pass*. P-star 2an som var med och körde ifjol laddade ju tydligen rätt snabbt och kunde på så vis hänga med i täten…
EDIT:
*Kom på att jag inte vet om han fick den här OTA-uppdateringen före eller efter SECC 2024…
EDIT2:
*OTA-uppdateringen kom efter SECC 2024. Mer detaljer här:
viewtopic.php?p=834427#p834427
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 5 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Har dålig koll på Beemers, vi får väl hoppas att uppdateringen gör det tight.SwedishAdvocate skrev: ↑17 jan 2025 11:09
Utöver den här nu anmälda Nion kan jag inte se att det finns ngt ekipage som kommer kunna hota AAKEE's Model S eller Jojjes och Niklas Model 3or… Skulle väl vara iAkitas i4 i så fall om laddkurvan förbättrats så pass. P-star 2an som var med och körde ifjol laddade ju tydligen rätt snabbt och kunde på så vis hänga med i täten…
Annars är treorna jäkligt vassa, att de snittar lite långsammare laddning än S tar de nog igen på låg förbrukning.
Batteribytarna är snabba, men som jag förstått det finns det bara 1 plats vilket gör att det kanske är surt att komma dit nästan samtidigt som tvåa?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3644
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Det har tidigare diskuterats att bilda två startgrupper om antalet anmälda blir stort. De skulla då få starta med t ex en timmes intervall. Därmed skulle risken för trängsel på laddstationerna minska.SwedishAdvocate skrev: ↑17 jan 2025 11:09Nytt rekord i antalet anmälda ekipage som jag förstår det. Nu är dom uppe i hela 20(!) st. När börjar det bli risk för köer vid snabbladdarna?Har dom någon övre gräns då de inte längre tar emot fler anmälningar?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Inlägg: 1168
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Jag kommer inte delta, men kan tänka mig ett samarbete.
Jag kan erbjuda slipstream genom Norrbotten, bara hänga på husvagnen på MYP'en. Borde hjälpa förbrukningen rätt bra för den som ligger bakom. Vore det godkänt enligt regelverket?
Jag kan erbjuda slipstream genom Norrbotten, bara hänga på husvagnen på MYP'en. Borde hjälpa förbrukningen rätt bra för den som ligger bakom. Vore det godkänt enligt regelverket?

Tesla Model Y Performance
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Kan du köra ekipaget i normal motorvägsfart så kan det nog vara välkommet, men om du håller lagstadgad hastighet kan det bli tufft att få ihop en konkurrenskraftig tid.Arctic Drifter skrev: ↑17 jan 2025 12:35Jag kommer inte delta, men kan tänka mig ett samarbete.
Jag kan erbjuda slipstream genom Norrbotten, bara hänga på husvagnen på MYP'en. Borde hjälpa förbrukningen rätt bra för den som ligger bakom. Vore det godkänt enligt regelverket?![]()
Model Y LR.
Model S70D
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
En i4 M50 har ingen chans mot 3:orna. Förra året drog min bil 20% mer än Niklas, som körde samma väg. I och med att maximala laddeffekten är högre i Model 3 och de kan koppla ut tidigt i laddkurvan på grund av den låga förbrukningen, så spelar det ingen roll om i4 har högre genomsnittseffekt upp till säg 70-80%. i4 eDrive 40 hade haft bättre chans att hänga på men fortfarande svårt att vinna. De enda riktiga konkurrenterna till Tesla i årets startfält skulle vara EV6 eller Ioniq 6, om de kör bra.SwedishAdvocate skrev: ↑17 jan 2025 11:09Utöver den här nu anmälda Nion kan jag inte se att det finns ngt ekipage som kommer kunna hota AAKEE's Model S eller Jojjes och Niklas Model 3or… Skulle väl vara iAkitas i4 i så fall om laddkurvan förbättrats så pass*. P-star 2an som var med och körde ifjol laddade ju tydligen rätt snabbt och kunde på så vis hänga med i täten…
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Du körde väl ett par ggr med EV6 dock? Var väl ändå någon timme efter.iAkita skrev: ↑17 jan 2025 12:56En i4 M50 har ingen chans mot 3:orna. Förra året drog min bil 20% mer än Niklas, som körde samma väg. I och med att maximala laddeffekten är högre i Model 3 och de kan koppla ut tidigt i laddkurvan på grund av den låga förbrukningen, så spelar det ingen roll om i4 har högre genomsnittseffekt upp till säg 70-80%. i4 eDrive 40 hade haft bättre chans att hänga på men fortfarande svårt att vinna. De enda riktiga konkurrenterna till Tesla i årets startfält skulle vara EV6 eller Ioniq 6, om de kör bra.SwedishAdvocate skrev: ↑17 jan 2025 11:09Utöver den här nu anmälda Nion kan jag inte se att det finns ngt ekipage som kommer kunna hota AAKEE's Model S eller Jojjes och Niklas Model 3or… Skulle väl vara iAkitas i4 i så fall om laddkurvan förbättrats så pass*. P-star 2an som var med och körde ifjol laddade ju tydligen rätt snabbt och kunde på så vis hänga med i täten…
Jag tror en EQS borde kunna utmana. Kan använda samma laddare som Tesla och har enormt stort batteri samt förhållandevis låg förbrukning. Men laddar den tillräckligt snabbt? Tveksamt.
Taycan eller Audi GT borde också kunna vara med i toppen.
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Jo. Men min bästa laddtid med EV6 är ca 1,5 timme. Det är bara 10-15 minuter sämre än 3:orna och då var det ändå inte en perfekt körning. Resten av tidsskillnaden beror på att jag inte kör lika snabbt ock kanske tolkar reglerna striktare. Jag har alltid 30-60 minuter längre körtid än vinnaren, förutom kanske förra året.manneson skrev: ↑17 jan 2025 13:43Du körde väl ett par ggr med EV6 dock? Var väl ändå någon timme efter.iAkita skrev: ↑17 jan 2025 12:56En i4 M50 har ingen chans mot 3:orna. Förra året drog min bil 20% mer än Niklas, som körde samma väg. I och med att maximala laddeffekten är högre i Model 3 och de kan koppla ut tidigt i laddkurvan på grund av den låga förbrukningen, så spelar det ingen roll om i4 har högre genomsnittseffekt upp till säg 70-80%. i4 eDrive 40 hade haft bättre chans att hänga på men fortfarande svårt att vinna. De enda riktiga konkurrenterna till Tesla i årets startfält skulle vara EV6 eller Ioniq 6, om de kör bra.SwedishAdvocate skrev: ↑17 jan 2025 11:09Utöver den här nu anmälda Nion kan jag inte se att det finns ngt ekipage som kommer kunna hota AAKEE's Model S eller Jojjes och Niklas Model 3or… Skulle väl vara iAkitas i4 i så fall om laddkurvan förbättrats så pass*. P-star 2an som var med och körde ifjol laddade ju tydligen rätt snabbt och kunde på så vis hänga med i täten…
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3644
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Man ska naturligtvis vara oerhört försiktig med tumregler av typen "låg förbrukning slår bra laddkurva", men lite ligger det nog i påståendet.
En annan jämförelse kan jag göra från SECC 2023. Då kom jag i mål en billängd före Fredrik (Datzun). Han körde då en M3LR med det större LG-batteriet, som har klart sämre laddkurva än det Panasonicbatteri som sitter i min bil. Å andra sidan drog hans bil nästan 10 % mindre än min. Troligen hade jag inte kommit före honom om jag inte haft lite tur, men skillnaden var i vilket fall hårfin. Den lägre förbrukningen hos hans bil kompenserade fullt ut den sämre laddkurvan.
En annan jämförelse kan jag göra från SECC 2023. Då kom jag i mål en billängd före Fredrik (Datzun). Han körde då en M3LR med det större LG-batteriet, som har klart sämre laddkurva än det Panasonicbatteri som sitter i min bil. Å andra sidan drog hans bil nästan 10 % mindre än min. Troligen hade jag inte kommit före honom om jag inte haft lite tur, men skillnaden var i vilket fall hårfin. Den lägre förbrukningen hos hans bil kompenserade fullt ut den sämre laddkurvan.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Jag beställer 111km/h GPS-fart genom hela norrbottenArctic Drifter skrev: ↑17 jan 2025 12:35Jag kommer inte delta, men kan tänka mig ett samarbete.
Jag kan erbjuda slipstream genom Norrbotten, bara hänga på husvagnen på MYP'en. Borde hjälpa förbrukningen rätt bra för den som ligger bakom. Vore det godkänt enligt regelverket?![]()
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Både och är såklart bäst.
Det går däremot påverka bilens förbrukning en hel del, men laddhastigheten är ju svår att göra ngt åt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3644
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Ja, kan man få båda i en bil så är det ju bäst. Fördelen med låg förbrukning är inte bara att färre kWh behöver laddas, det kan också bli lättare att hålla sig i den del av laddkurvan som är mest gynnsam. Låg förbrukning kan då gynna SECC-tiderna på två sätt.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Exakt, det är så man vinner. (Om man inte bara dumpar batteriet och tar ett nytt såklartNiklas Z skrev: ↑17 jan 2025 17:20Ja, kan man få båda i en bil så är det ju bäst. Fördelen med låg förbrukning är inte bara att färre kWh behöver laddas, det kan också bli lättare att hålla sig i den del av laddkurvan som är mest gynnsam. Låg förbrukning kan då gynna SECC-tiderna på två sätt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Exakt så! eGMP bilarna laddar med mellan 230-240 kW hela vägen upp till ca 57%, och galet snabbt även därefter. I vardagslångkörning är det en fördel mot Teslorna (tycker jag) men inte under SECC. Det hjälper inte mot en Model 3 då den har ännu högre maxeffekt och kan koppla ur mycket tidigare i laddkurvan och ändå ta sig lika långt innan nästa laddstopp. Den uppdaterade EV6 som kommer nu i år har tydligen lite större batteri och en maxeffekt på 265 kW. Den blir svårstoppad, trots mycket högre förbrukning än Model 3.Niklas Z skrev: ↑17 jan 2025 17:20Ja, kan man få båda i en bil så är det ju bäst. Fördelen med låg förbrukning är inte bara att färre kWh behöver laddas, det kan också bli lättare att hålla sig i den del av laddkurvan som är mest gynnsam. Låg förbrukning kan då gynna SECC-tiderna på två sätt.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3644
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
iAkita skrev: ↑17 jan 2025 17:52Exakt så! eGMP bilarna laddar med mellan 230-240 kW hela vägen upp till ca 57%, och galet snabbt även därefter. I vardagslångkörning är det en fördel mot Teslorna (tycker jag) men inte under SECC. Det hjälper inte mot en Model 3 då den har ännu högre maxeffekt och kan koppla ur mycket tidigare i laddkurvan och ändå ta sig lika långt innan nästa laddstopp.
Det fenomenet slår igenom även mellan de olika generationerna av M3LR. Jag har räknat lite på hur en Highland ska klara sig i SECC. Den har ju sämre laddkurva än de äldre Panasonic-bilarna, men om Highland drar så lite som jag tror, kommer den sämre laddkurvan att kompenseras helt av lägre förbrukning.
Det skulle vara intressant med en Ioniq 6 i SECC. Den borde ha lägre förbrukning än EV6 och ända ladda bra.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.