Jag var på kurs på vårt HQ i Newark för ett par veckor sedan. Såg till att vara färdig fredag lunch då jag utan vidare hann till Tesla där jag hade tiggt till mig en plats på visningstur (mkt kort varsel. Enligt Tesla bör man vara rätt tidigt ute för att kunna få en tid. Jag förklarade att jag hade ENDAST fredag em att tillgå så då gick det tydligen bra. Juste att de faktiskt bryr sig.)
Vi var dock en mycket liten grupp, extrainsatt, bara 6 pers, så det fanns gott om tillfälle att ställa frågor (t.ex. vad är det för typ av växellåda, jag tänkte att det kanske är en planetväxel eller "worm gear"... Fick inte se någon.)
Jag hade tänkt dra en massa tips också men det är väl tveksamt om det blir bättre framfört än det vi alla kan göra och bidra med via deras web site (där jag faktiskt fått igenom iaf en grej: fler band i EQ'n).
Ett tips till de som tar sig dit: räkna med att det tar tid att hitta p-plats! Det finns en stooor yta utanför som ändå är fullmatad med bilar.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!