Besöker tesla fabriken på måndag

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Besöker tesla fabriken på måndag

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Rich-hard skrev:
Jag och barnen
Är det där en Ferrari T-shirt du har på dig i Tesla fabriken? :o ;)
Tur du inte hade Auditröja på dig, då hade dom portat dig med rädsla för att du skulle stjäla en MX till Ingolstadt nu igen ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Haha ja precis!
Tänkte på en grej när man satt i Model X. Sitter man fram känns det som en model s, förutom att framrutan är högre.
Att sitta i tredje raden som vuxen människa funkar inte. Det är för trångt. Alternativet är att välja 6 sittplatser för då kan man sträcka ut benen i mellan stolarna i mittenraden.
Bagageutrymmet bak funkar fantastiskt om man fäller ner bakre raden. Golvet blir helt slätt då.
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Slänger upp en bild till. Ifall någon är intresserad.
IMG_7980.JPG
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

skumt
IMG_7983.JPG
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Va finare väder när vi kom ut från touren. Min minsta dotter är bara 117 cm. Och man måste vara 122 cm för att få komma in. Men jag köpte Nike Air Max skor och fyllde dom med bomulls pads innan så det gick precis hehehe.
IMG_7986.JPG
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Tre amigos :-) Och jag syns i bakgrunden som en halvfet gubbe som beundrar tesla fabriken. Air Max skorna är på! Dom bygger ca 50 mm med massa bomull :D
12803247_10208520878439903_5325463245356647597_n.jpg
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare

Inlägg av matsm »

Snygg lösning med bomullen :-) och tack för storyn

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Tjell »

IMG_0317.jpg
Jag var på kurs på vårt HQ i Newark för ett par veckor sedan. Såg till att vara färdig fredag lunch då jag utan vidare hann till Tesla där jag hade tiggt till mig en plats på visningstur (mkt kort varsel. Enligt Tesla bör man vara rätt tidigt ute för att kunna få en tid. Jag förklarade att jag hade ENDAST fredag em att tillgå så då gick det tydligen bra. Juste att de faktiskt bryr sig.)
IMG_0301.jpg
Vi var dock en mycket liten grupp, extrainsatt, bara 6 pers, så det fanns gott om tillfälle att ställa frågor (t.ex. vad är det för typ av växellåda, jag tänkte att det kanske är en planetväxel eller "worm gear"... Fick inte se någon.)

Jag hade tänkt dra en massa tips också men det är väl tveksamt om det blir bättre framfört än det vi alla kan göra och bidra med via deras web site (där jag faktiskt fått igenom iaf en grej: fler band i EQ'n).

Ett tips till de som tar sig dit: räkna med att det tar tid att hitta p-plats! Det finns en stooor yta utanför som ändå är fullmatad med bilar.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Skriv svar