Besöker tesla fabriken på måndag
Moderator: Redaktion
Besöker tesla fabriken på måndag
Sitter på planet nu. På måndag Kl 10.00 lokal tid påbörjar rundturen. Återkommer med info. Hoppas man kan se nån halvfärdig Model 3 

Re: Besöker tesla fabriken på måndag
Kul! De lär nog se till att dölja eventuella prototyper från rundturen i en dryg månad till åtminstone.
Lyckats boka in en provkörning av en X också kanske?
Lyckats boka in en provkörning av en X också kanske?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Me jealous!!!Rich-hard skrev:Sitter på planet nu. På måndag Kl 10.00 lokal tid påbörjar rundturen. Återkommer med info. Hoppas man kan se nån halvfärdig Model 3
Avis
MYP -22 | MIB | svart/svart
Ha det så kul
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Så där! Nu har man varit på factory tour.
Va där 2 timmar innan det det började så hade turen att träffa på en tesla gubbe som kom och gled i en test-Model X!
Fick en lång pratstund med honom, han verkade vara ganska högt uppsatt
Fick provsitta Xen överallt och köra falcon dörrarna som en besatt.
Frågade dock inte om en provtur, vilket jag ångrar nu i efterhand.
Frågade honom om han sett model 3 också. Och det hade han. Plus att han hade bild på den!!
Men han sa att om han skulle visa den för mig så va han tvungen att döda mig och sen ta sitt liv också hahaha!!
Själva touren va riktigt bra och höll på över en timme. Han se många Model X men dom går fortfarande på samma lina som Model S.
Såg att dom hade en helt ny separat lina för Xen men den stod stilla. Tänkte fråga varför men struntade i det.
Tog massa bilder på Model Xen men orkar inte förminska bilder och hålla på, men den va blå iaf
Va där 2 timmar innan det det började så hade turen att träffa på en tesla gubbe som kom och gled i en test-Model X!
Fick en lång pratstund med honom, han verkade vara ganska högt uppsatt

Fick provsitta Xen överallt och köra falcon dörrarna som en besatt.
Frågade dock inte om en provtur, vilket jag ångrar nu i efterhand.
Frågade honom om han sett model 3 också. Och det hade han. Plus att han hade bild på den!!
Men han sa att om han skulle visa den för mig så va han tvungen att döda mig och sen ta sitt liv också hahaha!!
Själva touren va riktigt bra och höll på över en timme. Han se många Model X men dom går fortfarande på samma lina som Model S.
Såg att dom hade en helt ny separat lina för Xen men den stod stilla. Tänkte fråga varför men struntade i det.
Tog massa bilder på Model Xen men orkar inte förminska bilder och hålla på, men den va blå iaf

Glömde säga att "han" som hade Model Xen sa att Model 3 kommer bli as läcker och att ingen annan biltillverkare som bygger el-bilar idag kommer att ha en chans i den klassen.
Den var "super cool" som han själv sa.
Den var "super cool" som han själv sa.
- lator
- Teslaägare
Vilken tur att du inte fick en skymt av 3:an och därmed gjorde dina barn faderlösa, och vad värre skulle vara, fick en högt uppsatt Tesla medarbetare att ta sitt eget liv...
Vi som överlever ser fram emot den sista mars!

Vi som överlever ser fram emot den sista mars!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Yes! Det låter som att det va det smartaste alternativet. Frågade även tour guiden om det fanns någon Model 3 in the house men han sa att det inte fanns. Det finns tydligen ett till ställe i södra Californien där dom bygger dom prototyper. Han sa även vart men glömde bort vad det stället hette 

Det roliga var att jag lyckats boka samma hotel som Tesla gör till sina anställda. Hyatt place, ligger ca 10 minuter ifrån fabriken. När jag skulle gå ner i baren och beställa in några starköl så såg jag massa människor med svarta jackor med Tesla-märket diskret på jackor och på dataväskorna. Som alla hade hängde runt halsen.
Pratade med några av dom som alla var jätte trevliga och fick lite mer info. Bland annat att HI FI paketet till Model X va bra mkt bättre än till Models S.
Det sitter 17 st högtalare i X-en som spelar skiten ur Model S. Inget jag egentligen bryr mig om då jag bara lyssnar på ljudböcker med basen på 1.
Men det kanske kan vara bra info för någon ljud-nörd?
Pratade med några av dom som alla var jätte trevliga och fick lite mer info. Bland annat att HI FI paketet till Model X va bra mkt bättre än till Models S.
Det sitter 17 st högtalare i X-en som spelar skiten ur Model S. Inget jag egentligen bryr mig om då jag bara lyssnar på ljudböcker med basen på 1.
Men det kanske kan vara bra info för någon ljud-nörd?

Kan du inte bifoga några bilder iaf?
på dig och Elon eller något sådant 

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Sånt där fixar forumet nuförtiden själv automatiskt. Inga ursäkter, ladda bara upp dina bilder!Rich-hard skrev:Tog massa bilder på Model Xen men orkar inte förminska bilder och hålla på, men den va blå iaf

Eller hur. Pics or it didn't happen! 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Vad var proportionerna mellan X och S på linan ungefär?Rich-hard skrev:Själva touren va riktigt bra och höll på över en timme. Han se många Model X men dom går fortfarande på samma lina som Model S.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Haha! Nä Elon va inte där. Såg honom inte iaf..apkungen skrev:Kan du inte bifoga några bilder iaf?på dig och Elon eller något sådant
Dom är ganska lika. Model X är högre men lika lång ungefär. Nu när jag sett dom live så tycker jag att Model S är snyggare men model X är coolarebylund skrev:Vad var proportionerna mellan X och S på linan ungefär?Rich-hard skrev:Själva touren va riktigt bra och höll på över en timme. Han se många Model X men dom går fortfarande på samma lina som Model S.

Jag undrade om det var ungefär lika många av varje, eller betydligt fler av någon sort de spottar ut sig nu. Fast det kanske du inte får berättaRich-hard skrev:Dom är ganska lika. Model X är högre men lika lång ungefär. Nu när jag sett dom live så tycker jag att Model S är snyggare men model X är coolarebylund skrev:Vad var proportionerna mellan X och S på linan ungefär?Rich-hard skrev:Själva touren va riktigt bra och höll på över en timme. Han se många Model X men dom går fortfarande på samma lina som Model S.

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Är det där en Ferrari T-shirt du har på dig i Tesla fabriken?Rich-hard skrev:Jag och barnen