Ok.. då kan man hoppas de löser problemet genom att bygga ut och skaffa mer effekt..fth skrev: ↑10 feb 2025 08:11Ja, exakt.chaffis75 skrev: ↑10 feb 2025 06:24Och med usel så menar du att de är överbelastade dvs ofta kö och dålig laddhastighet antar jag?
Gävle, Lödde, Bredden är ju dessutom (minst delvis) v2 vilket gör att genomströmningen per stolpe minskar med ökad beläggning.
Jönköping är kanske lite hårt att kalla ”usel” inser jag också, men den har ju sannolikt för låg total matning, vilket gör att kapaciteten per stolpe sjunker kraftigt vid hög belastning, trots att den är v3.
/fth
Tesla har öppnat 24 nya V4 Superchargers i Helsingborg
Moderator: Redaktion
Re: Tesla har öppnat 24 nya V4 Superchargers i Helsingborg
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag löser problemet själv genom att planera runt dessa, istf Lödde tar jag Köge och Helsingborg, istf Jönköping tar jag Gränna, istf Bredden tar jag Uppsala, och Gävle använder jag vanligen inte eftersom jag är framme då (lantställe norr om Gävle).chaffis75 skrev: ↑10 feb 2025 13:48Ok.. då kan man hoppas de löser problemet genom att bygga ut och skaffa mer effekt..fth skrev: ↑10 feb 2025 08:11Ja, exakt.chaffis75 skrev: ↑10 feb 2025 06:24Och med usel så menar du att de är överbelastade dvs ofta kö och dålig laddhastighet antar jag?
Gävle, Lödde, Bredden är ju dessutom (minst delvis) v2 vilket gör att genomströmningen per stolpe minskar med ökad beläggning.
Jönköping är kanske lite hårt att kalla ”usel” inser jag också, men den har ju sannolikt för låg total matning, vilket gör att kapaciteten per stolpe sjunker kraftigt vid hög belastning, trots att den är v3.
/fth
Gävle är också på väg att byggas ut i södergående riktning, men hindras väl av strejken antar jag.
Lödde har/ska väl också byggas ut och/eller uppgraderas till v3/v4 tror jag?
Matningen i Jönköping vet jag inte om man jobbar på, men det kanske någon annan har bättre koll på?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Kanske säkrast att Tesla inte gör någon uppgradering av matningen i Jönköping. Risken är att det slutar med att hela stationen blir strömlös, med tanke på pågående konflikt.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Jo förstår de.. även om Löddeköpinge ska uppgraderas så undrar jag hur de blir. Antar de inte har massor av effekt över liksom så risken är att de inte blir snabbare när de är fullt ändå. Och ja att uppgradera effekten kräver säkert ett slut på strejken, troligen samma problem i Jönköping men är mer osäker om strejken även stoppar uppgraderad effekt.fth skrev: ↑10 feb 2025 14:34Jag löser problemet själv genom att planera runt dessa, istf Lödde tar jag Köge och Helsingborg, istf Jönköping tar jag Gränna, istf Bredden tar jag Uppsala, och Gävle använder jag vanligen inte eftersom jag är framme då (lantställe norr om Gävle).chaffis75 skrev: ↑10 feb 2025 13:48Ok.. då kan man hoppas de löser problemet genom att bygga ut och skaffa mer effekt..fth skrev: ↑10 feb 2025 08:11Ja, exakt.
/fth
Gävle är också på väg att byggas ut i södergående riktning, men hindras väl av strejken antar jag.
Lödde har/ska väl också byggas ut och/eller uppgraderas till v3/v4 tror jag?
Matningen i Jönköping vet jag inte om man jobbar på, men det kanske någon annan har bättre koll på?
/fth
Man har ju byggt om elnätet otroligt mycket i Löddeköpinge så gissar på att de finns effekt, men som sagt strejken sätter troligen stopp för de..
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19