Best practice dragkrok?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Best practice dragkrok?

Inlägg av AAKEE »

mussla skrev: 10 apr 2025 17:21
RareEarth skrev: 10 apr 2025 15:51
mussla skrev: 10 apr 2025 15:29
Tesla har en hel del saker som de skulle kunnat plocka väck om de ville spara pengar. Glastaket, stereon kunde vara billigare. Akustikglas mm. Urvalet av nivå på utrustning är säkerligen baserat på det Tesla tror ger maximal upplevd kundnytta till försäljningspriset. De vill ju sälja bilar.

Alltså tycker Tesla att det räcker med en manuell krok. Det är inte ens en premiumsak med utfällbar krok. Jag hade det på min gamla Ford Focus och det finns fler exempel här i tråden. Tesla bedömer det som onödigt för att få bilen såld. Jag får väl ge dem rätt - jag köpte trots allt en, trots att kroken är manuell.
Dragkroken är för att dragkrok (knappt) förekommer i USA på vanliga personbilar. Det är en nordeuropeisk add-on.
Det är precis det jag misstänker.
Alla jänks har dragkrok.

De har en ”Grand nånting” sjusitsig familjebil och en dragkrok som sitter på en F350! 😅
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

Electron skrev: 08 apr 2025 20:23
Annars skaffa en bil med helautomatisk dragkrok
..Som är ökända för att paja, och bli svindyra att reparera.

Absolut bäst och problemfriast är fasta krokar, men folk bryr sej så mycket om hur det ser ut.
Electron

Inlägg av Electron »

repulsiv skrev: 13 apr 2025 13:33
Electron skrev: 08 apr 2025 20:23
Annars skaffa en bil med helautomatisk dragkrok
..Som är ökända för att paja, och bli svindyra att reparera.

Absolut bäst och problemfriast är fasta krokar, men folk bryr sej så mycket om hur det ser ut.
Tar helautomatisk dragkrok alla dagar i veckan. Skönt att slippa krypa på backen för att montera dragkroken på M3.
Körde släp idag, trycka på knappen. Thump. Bara att häkta på släpet. Efter jag kört flera vändor till åvc, häkta av släpet och trycka på knappen. Thump. Kroken infälld. Sedan starta grillen.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Skriv svar