Ny prishöjning på gång
Moderator: Redaktion
Re: Ny prishöjning på gång
Prishöjning under våren pga:
Ny hårdvara, AP 2.0
Facelift
Batteri på 100kwh
Spekulationer såklart.
Model X blir för dyr tycker jag. Ffa med tanke på att model S har bättre prestanda, bättre räckvidd, snyggare etc.
Tycker att utvecklingen av X var ett misstag. Skulle gärna se model 3 istället.
Ny hårdvara, AP 2.0
Facelift
Batteri på 100kwh
Spekulationer såklart.
Model X blir för dyr tycker jag. Ffa med tanke på att model S har bättre prestanda, bättre räckvidd, snyggare etc.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Kommer model S faceliftad med nya strålkastarna från X, AP2.0 och 100-batteri så kan jag tänka mig att lägga en beställning...
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model X är ju egentligen bara $5000 dyrare än Model S men det blev mer här i Europa just nu men misstänker att efter prishöjning på Model S så rör det sig om ca €5000. Model 3 får du ju se, Model X har inte inkräktat eller försenat Model 3. Utbyggnaden av Gigafactory har ju inte påverkats av Model X och Supercharger-nätverket, kassaflödet och utveckling av ny bilmodell har ju påverka Tesla positivt inför lansering av Model 3 nästa år, inte negativt. Att alla inte är positiva till Model X är OK, alla är inte intresserade av Model S heller men det ena utesluter inte det andra.Niclas skrev:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Varning!!
Jag har fått höra från säkra källor att en prishöjning på Teslas bilar åter igen är nära förestående!
Självklart vill jag oförskämt och utan tvekan lyfta fram min värvningslänk då jag är nu enbart är två referrals från att få fälgarna.
i
Just nu är det dessutom fortfarande förhöjd restvärdetgaranti. Oerhört tryggt och förmånligt att äga en Tesla även som privatperson!
Så passa på att boka er Model X ellr S redan nu i helgen och slipp undan ett onödigt pristillägg!
Ni har ju alltid två veckors ångerrätt att fundera på saken, efter det att 17.000:- dragits från kontot.
Drömbilen ska inte vehöva bli onödigt dyr!
Jag hjälper er gärna med kalkyler och kostnadsberäkningar. Börjar ju bli en fena på detta!
Jag har fått höra från säkra källor att en prishöjning på Teslas bilar åter igen är nära förestående!
Självklart vill jag oförskämt och utan tvekan lyfta fram min värvningslänk då jag är nu enbart är två referrals från att få fälgarna.

Just nu är det dessutom fortfarande förhöjd restvärdetgaranti. Oerhört tryggt och förmånligt att äga en Tesla även som privatperson!
Så passa på att boka er Model X ellr S redan nu i helgen och slipp undan ett onödigt pristillägg!
Ni har ju alltid två veckors ångerrätt att fundera på saken, efter det att 17.000:- dragits från kontot.
Jag hjälper er gärna med kalkyler och kostnadsberäkningar. Börjar ju bli en fena på detta!

Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
- TeslaMartin
- Teslaägare
Enligt diskussion nu på kvällen hos Tesla så det prishöjning redan på måndag!!Zoidberg skrev:Varning!!
Självklart vill jag oförskämt och utan tvekan lyfta fram min värvningslänk då jag är nu enbart är två referrals från att få fälgarna.i

Så ni som ligger i startgroparna, skynda på!
Enligt flera källor på Tesla riskerar prishöjningen att träda ikraft redan INNAN måndag...
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Men varför? Dollarn har ju inte rört sig nämvärt senaste året utan pendlat 8-8.50.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Andra nyheter också på gång kanske, så de även höjer dollarpriset?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Runt årsskiftet så låg dollarn som du säger runt 8:50 men sen i våras sjönk dollarn till strax över 8 kr och då sänktes de svenska priserna men nu har dollarn gått tillbaka till att ligga runt 8:50 så priserna kommer antagligen vara ungefär som innan förra prissänkningen skulle jag gissa.matbl skrev:Men varför? Dollarn har ju inte rört sig nämvärt senaste året utan pendlat 8-8.50.
Oavsett orsak så är vi flera som fått samma information.
Ännu är det inte hjöt, så skynda fynda!
Är det bara jag som inte ser ett enda demo-fordon till salu? https://www.tesla.com/sv_SE/new?model=ms
I Norge och andra länder ser jag massor av demosar. Men inte i Sverige.
Troligtvis är det filtret som blivit fel. Klickar man på "refine" så ser man att man kan bara söka på svenska bilar mellan 0 och 150.000:-
Liiiite svårt stt hitta någon bil så ligger inom det prisspannet kanske?
Ännu är det inte hjöt, så skynda fynda!

Är det bara jag som inte ser ett enda demo-fordon till salu? https://www.tesla.com/sv_SE/new?model=ms
Troligtvis är det filtret som blivit fel. Klickar man på "refine" så ser man att man kan bara söka på svenska bilar mellan 0 och 150.000:-

Model X75D & Model S75D
Kan det vara så att dom skall börja stoppa in mer sensorer för AP i bilarna nu? Har för mig jag läste om tre kameror och en radar i varje hörn och kanske något mer också? Eller ligger det längre fram i tiden? Just 3 kameror, eller i alla fall förberedelse för dem, fattade jag som aktuellt i alla fall.
Nån som hört nått?
Nån som hört nått?
Var också förvånad över att inga bilar kom upp men jag såg inte att de måste ha missat en nolla därZoidberg skrev:Oavsett orsak så är vi flera som fått samma information.
Ännu är det inte hjöt, så skynda fynda!![]()

vigge50 skrev:Var också förvånad över att inga bilar kom upp men jag såg inte att de måste ha missat en nolla därZoidberg skrev:Oavsett orsak så är vi flera som fått samma information.
Ännu är det inte hjöt, så skynda fynda!![]()
Du menar från 00 till 150.000?

...förlåt jag är på alldeles för gott humör idag!
Model X75D & Model S75D
Har provkörning av Model X 1 oktober så vill helst avvakta det. Men en prishöjning är ju inte direkt vad den bilen behöver... Å andra sidan så kan man avvakta valet i USA, vinner Trump är det ju inte omöjligt att dollarn faller.
Hur som helst vill jag nog se hur dealen ser ut från Tesla med inbyte och leasing avtal. Tex så är ger ju fem års leasing låg månadskostnad men det är lång tid. Det blir ju också mer ränta så klart, eller är det något i den här restvärdesgarantin som motverkar det. Kort sagt vilken leasing längd är bäst?
Är det dumt att lägga in en stor kontant insats när man leasar? Antar att finansbolaget uppskattar det.
Hur som helst vill jag nog se hur dealen ser ut från Tesla med inbyte och leasing avtal. Tex så är ger ju fem års leasing låg månadskostnad men det är lång tid. Det blir ju också mer ränta så klart, eller är det något i den här restvärdesgarantin som motverkar det. Kort sagt vilken leasing längd är bäst?

Är det dumt att lägga in en stor kontant insats när man leasar? Antar att finansbolaget uppskattar det.
Stor kontantinsats gör ju att du lägger mindre pengar på ränta under ägandetiden. Men å andra sidan aknske man inte vill lägga 400.000 över en dag sådär.
Själv la jag 220.000.
Blev 5 955 kr/mån i 60 månader
5 289:- i månaden efter supermiljöbilspremien, när den nu kommer...
Nypris 858.000:-
Själv la jag 220.000.
Blev 5 955 kr/mån i 60 månader
5 289:- i månaden efter supermiljöbilspremien, när den nu kommer...
Nypris 858.000:-
Model X75D & Model S75D
Egentligen borde ju finansbolaget bara vara glada om du lägger mindre kontantinsats, då får de ju totalt sett in mer ränta!
2016 Model S 75
Har laddat ner Toyotas leasing verktyg till IPad.
Den Model X jag konfigureras upp kostade 966kkr därifrån drog jag 8000kr i rabatt. Om jag nu kan hitta en referalkod någonstans, jag får väl googla
Sen lägger jag in min kontantinsats (egentligen Model 3 sparkontot) plus inbyt på min bil. Sen måste ju miljöpremien hamna någonstanns antar att det blir på kontantinsatsen.
Hiskligt vad den där lilla svarta ikonen på forumet kostar pengar
Fin fem fel

edit fixat bilderna.
Den Model X jag konfigureras upp kostade 966kkr därifrån drog jag 8000kr i rabatt. Om jag nu kan hitta en referalkod någonstans, jag får väl googla

Sen lägger jag in min kontantinsats (egentligen Model 3 sparkontot) plus inbyt på min bil. Sen måste ju miljöpremien hamna någonstanns antar att det blir på kontantinsatsen.
Hiskligt vad den där lilla svarta ikonen på forumet kostar pengar

Fin fem fel

edit fixat bilderna.
Har du fått ränta på 2,1?
2,25 är den siffra jag fick av Tesla.

2,25 är den siffra jag fick av Tesla.
Model X75D & Model S75D
Nä det blir det ju inte. Räntan är såpass låg nu att det ör väldigt förmånligt.
Tänk om röntan legat på 7-8%. Då hade åt minstine jag fått bortprioritera lite annat för att ha kvar bilen.
Tänk om röntan legat på 7-8%. Då hade åt minstine jag fått bortprioritera lite annat för att ha kvar bilen.
Model X75D & Model S75D
Svängde ihop en kalkylator innan jag beställde min X90D för att jämföra olika sätt att köpa/finansiera bilen på.
Har begärt framskjuten leverans till mars för att vara säker på att få AP2, men inte riskera bli utan gratis SC. Inte fått bekräftelse på att det är ok med leverans i mars ännu, men om prishöjning blir av minskar såklart aptiten på att ångra sig inom mina 14 dagar.
Hoppas räknesnurran kan vara till nytta för någon som står och väger. Länk till den och mina slutsatser i tråden nedan.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =11&t=5555
Har begärt framskjuten leverans till mars för att vara säker på att få AP2, men inte riskera bli utan gratis SC. Inte fått bekräftelse på att det är ok med leverans i mars ännu, men om prishöjning blir av minskar såklart aptiten på att ångra sig inom mina 14 dagar.
Hoppas räknesnurran kan vara till nytta för någon som står och väger. Länk till den och mina slutsatser i tråden nedan.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =11&t=5555
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Hej, jag är helt grön in i denna eminenta samling. Har beställt en S90D med bl.a. AP. Den är i produktionskö med leverans nov/dec. Ni som har erfarenhet, är det helt tröstlöst att hoppas på att få AP2 om den nu införs, eller skulle man vara tvungen att lägga in en ny beställning tro?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Man vet inte förrän det börjar dyka upp bilar med annan hårdvarafakerlind skrev:Hej, jag är helt grön in i denna eminenta samling. Har beställt en S90D med bl.a. AP. Den är i produktionskö med leverans nov/dec. Ni som har erfarenhet, är det helt tröstlöst att hoppas på att få AP2 om den nu införs, eller skulle man vara tvungen att lägga in en ny beställning tro?
Titta bara på självstängande laddlucka som vissa får nu inte alla facelift bara de senaste
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
När de introducerade AP 2014 så sa de att de hade satt hårdvaran i alla bilar som producerades sen typ en vecka tidigare vilket gjorde att de var många som väntade på sin bil och inte fick det men det var också många som hade beställt någon till några veckor tidigare som fick en glad överraskning när de senare fick leverans. Så om det presenteras om någon eller några veckor så kan du kanske få det men det kan också vara så att hårdvaran kostar extra och inte är standard vilket gör att de inte går att beställa förrän efter de har presenteras.fakerlind skrev:Hej, jag är helt grön in i denna eminenta samling. Har beställt en S90D med bl.a. AP. Den är i produktionskö med leverans nov/dec. Ni som har erfarenhet, är det helt tröstlöst att hoppas på att få AP2 om den nu införs, eller skulle man vara tvungen att lägga in en ny beställning tro?