Okey. Är nöjd då den är pigg ändå
Men skulle det finnas så skulle jag köpa direkt
Moderator: Redaktion
Okey. Är nöjd då den är pigg ändå
Och exakt det här är ju det som gör att när man jämför registrerad effekt för Y LR och Y P så skiljer det väldigt lite.AAKEE skrev: ↑09 nov 2025 00:13Bilarna är redan registrerade med den maximala effekten som motorerna klarar att ge. (Vilket är långt över vad batteriet kan leverera).
Det innebär att alla Teslor redan har tagit höjd för acc boost och mer därtill eftersom ingen Tesla levererar det som står på regbeviset.
Historiskt var det ”två problem” med att regga om bilar - det ena ett miljögodkännande som hade med utsläpp/avgasrening och som gjorde att bara tillverkaren kunde ge ut lagliga trimkit (dvs ändring av en motors godkända testade utsläppsvärden).
Avgasutsläpp är ingen issue här, right?
Eftersom Teslan redan är godkänd för allt som elmotorerna klarar att leverera och det är mer än batteriet kan ge så blir alla trimkit Tesla säljer automatiskt lagliga.
Min Plaid är reggad med 932kW (1267.5 hk), så tom den skulle kunna få 250hk mer lagligt.
Yes, please. (Men batteriet fixar inte det…)
Iallafall trist att köpa det nu när vinterkängorna ska på bilen...vrid_i_skogen skrev: ↑10 nov 2025 11:47Man kan spara att köpa boost till ett speciellt tillfälle. Som t ex när bilen fyller 1 år eller ägaren fyller år![]()
Minns inte för M3P*, men min Plaid ger 200kW batterieffekt, dvs 272hk ur batteriet. 250, knappt i motorer?Arctic Drifter skrev: ↑10 nov 2025 12:27
AAKEE: Du som har data på allt, har du data även på vad Chill-mode begränsar till för effekt?