Ja kanske. Har aldrig sett en LLM använda förkortningen iom.
Då ansluter jag mig till de andra som ställer sig frågande till att man blir förvånad att en bil går sönder och ringer 112. Även till att Tesla vägassistans hänvisar till 112
Moderator: Redaktion
Ja kanske. Har aldrig sett en LLM använda förkortningen iom.
Och vad skulle det vara som är konstigt med att ringa 112 om bilen står trafikfarligt till på avfart till en motorväg?…
Nu är ju inte jag ngt fan av Geely/Vovlo/P-star/osv av politiska orsaker, men undrar varför P-star ändå verkar ha åtm. ambitionen att ordna ersättningsbil…Freez skrev: ↑16 nov 2025 01:02Skulle inte tro det. Det är ett försäkringsärende. Jag har kört Vw passat i 12 år och aldrig fått gratis hyrbil trots stora problem med bilarna.SwedishAdvocate skrev: ↑15 nov 2025 23:36Är det försäkringsbolaget som ska stå för hyrbil på en '22a om kunden är privatperson?…
Är det inte Tesla som ska göra det?
Är ju i princip 100 på att en större VW-återförsäljare i södra Sverige hade erbjudit kostnadsfri hyrbil i ett sånt här scenario. Och om dom inte hade haft någon hyrbil ledig, så hade de bjudit på en från VW-koncernens egen hyrbilsfirma Europcar. Och i en större stad i södra Sverige så finns Europcars hyrbilsutlämning typ tio meter från VW-återförsäljarens verkstadsmottagning…
Apropå att du ändå tog upp dom i tråden……] Otroligt mycket strul med supporten som efter flera dagar inte lyckades fixa en ersättningsbil, skriver en bilägare på sociala medier. […
https://carup.se/ny-elbil-gick-sonder-i-tvatten/
När det gäller försäkringsärende så har man rätt till precis det som står i försäkringsvillkoret. Brukar vara del av hyrbilskostnaden eller en fast ersättning per dagFreez skrev: ↑16 nov 2025 01:02Skulle inte tro det. Det är ett försäkringsärende. Jag har kört Vw passat i 12 år och aldrig fått gratis hyrbil trots stora problem med bilarna.SwedishAdvocate skrev: ↑15 nov 2025 23:36Är det försäkringsbolaget som ska stå för hyrbil på en '22a om kunden är privatperson?…
Är ju i princip 100 på att en större VW-återförsäljare i södra Sverige hade erbjudit kostnadsfri hyrbil i ett sånt här scenario. Och om dom inte hade haft någon hyrbil ledig, så hade de bjudit på en från VW-koncernens egen hyrbilsfirma Europcar. Och i en större stad i södra Sverige så finns Europcars hyrbilsutlämning typ tio meter från VW-återförsäljarens verkstadsmottagning…
Lite så jag menar man får hjälp med hyrbil via försäkringen. Inget man kan förvänta sig få gratis via biltillverkaren.Fredrik j skrev: ↑16 nov 2025 17:19När det gäller försäkringsärende så har man rätt till precis det som står i försäkringsvillkoret. Brukar vara del av hyrbilskostnaden eller en fast ersättning per dagFreez skrev: ↑16 nov 2025 01:02Skulle inte tro det. Det är ett försäkringsärende. Jag har kört Vw passat i 12 år och aldrig fått gratis hyrbil trots stora problem med bilarna.SwedishAdvocate skrev: ↑15 nov 2025 23:36Är det försäkringsbolaget som ska stå för hyrbil på en '22a om kunden är privatperson?…
Repulsiv skrev att han fick. Och den tråden är inte gammal. Han fick väl rätt nyligen tillbaka sin bil. Legato kommer jag inte ihåg, men det kan man säkert söka sig fram till.
Ja är det ett garantiärende som i detta fallet så borde man få lånebil.SwedishAdvocate skrev: ↑16 nov 2025 17:36Repulsiv skrev att han fick. Och den tråden är inte gammal. Han fick väl rätt nyligen tillbaka sin bil. Legato kommer jag inte ihåg, men det kan man säkert söka sig fram till.
EDIT:
Tog inte så lång tid.
Var bara att mata in det hår i Gåggle:
site:teslaclubsweden.se legato lånebil
Legato fick också. En X Pläd t.o.m… Fast nu är väl han lite VIP i Teslavärlden skulle jag gissa.
viewtopic.php?t=34626
EDIT2:
Repulsivs tråd:
viewtopic.php?p=864158#p864158
Men nu var det ju tydligen ett garantiärende.Freez skrev: ↑16 nov 2025 17:32Lite så jag menar man får hjälp med hyrbil via försäkringen. Inget man kan förvänta sig få gratis via biltillverkaren.Fredrik j skrev: ↑16 nov 2025 17:19När det gäller försäkringsärende så har man rätt till precis det som står i försäkringsvillkoret. Brukar vara del av hyrbilskostnaden eller en fast ersättning per dagFreez skrev: ↑16 nov 2025 01:02Skulle inte tro det. Det är ett försäkringsärende. Jag har kört Vw passat i 12 år och aldrig fått gratis hyrbil trots stora problem med bilarna.SwedishAdvocate skrev: ↑15 nov 2025 23:36Är det försäkringsbolaget som ska stå för hyrbil på en '22a om kunden är privatperson?…
Lånebil är ingen självklarhet vid ett garantiärende men en bonus om det erbjuds.Fredrik j skrev: ↑16 nov 2025 19:35Men nu var det ju tydligen ett garantiärende.Freez skrev: ↑16 nov 2025 17:32Lite så jag menar man får hjälp med hyrbil via försäkringen. Inget man kan förvänta sig få gratis via biltillverkaren.Fredrik j skrev: ↑16 nov 2025 17:19När det gäller försäkringsärende så har man rätt till precis det som står i försäkringsvillkoret. Brukar vara del av hyrbilskostnaden eller en fast ersättning per dagFreez skrev: ↑16 nov 2025 01:02Skulle inte tro det. Det är ett försäkringsärende. Jag har kört Vw passat i 12 år och aldrig fått gratis hyrbil trots stora problem med bilarna.SwedishAdvocate skrev: ↑15 nov 2025 23:36
Är det försäkringsbolaget som ska stå för hyrbil på en '22a om kunden är privatperson?…
https://via.tt.se/pressmeddelande/33405 ... erId=33197Freez skrev: ↑16 nov 2025 21:36Lånebil är ingen självklarhet vid ett garantiärende men en bonus om det erbjuds.Fredrik j skrev: ↑16 nov 2025 19:35Men nu var det ju tydligen ett garantiärende.Freez skrev: ↑16 nov 2025 17:32Lite så jag menar man får hjälp med hyrbil via försäkringen. Inget man kan förvänta sig få gratis via biltillverkaren.
Att Motormännen tycker att man ska kräva det innebär ju inte att det finns lagstöd. Lagen säger att du inte ska drabbas av väsentlig olägenhet. Det blir en bedömningssport och kan tex lösas med busskort eller Ubercheckar.Tellus skrev: ↑17 nov 2025 00:14https://via.tt.se/pressmeddelande/33405 ... erId=33197Freez skrev: ↑16 nov 2025 21:36Lånebil är ingen självklarhet vid ett garantiärende men en bonus om det erbjuds.
ARNs beslut är (också) bara rekommendationer och Tesla struntar i dessa (också).Freez skrev: ↑17 nov 2025 08:17Att Motormännen tycker att man ska kräva det innebär ju inte att det finns lagstöd. Lagen säger att du inte ska drabbas av väsentlig olägenhet. Det blir en bedömningssport och kan tex lösas med busskort eller Ubercheckar.Tellus skrev: ↑17 nov 2025 00:14https://via.tt.se/pressmeddelande/33405 ... erId=33197
Men självklart ska man försöka kräva lånebil men man får inte bli allt för besviken om man inte får det. Är man missnöjd kan man ju alltid vända sig till ARN.