Oftast blandar jag lite ONR i flaskan, det kan man tvätta hela bilen med (jag har skrivit någon/några trådar om det tidigare).
Vad är ONR?
Använder du det även för att spraya rent backkameran?
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Oftast blandar jag lite ONR i flaskan, det kan man tvätta hela bilen med (jag har skrivit någon/några trådar om det tidigare).
Vad är ONR?
Använder du det även för att spraya rent backkameran?
Sorry, Optimum No Rinse, ett biltvättmedel som inte kräver sköljning etc.
Jag testade det eftersom jag inte kan blaska med vatten i mitt garage i stan , och det funkade över förväntan, jag har tvättat min X många gånger med det, även hårt smutsad, utan repor etc.
Sorry, Optimum No Rinse, ett biltvättmedel som inte kräver sköljning etc.
Jag testade det eftersom jag inte kan blaska med vatten i mitt garage i stan , och det funkade över förväntan, jag har tvättat min X många gånger med det, även hårt smutsad, utan repor etc.
Nu använder jag det mest som fönsterputs och för att piffa bilen lite från vägdamm o dyl, och backkameran vid behov.
/fth
Skall testa detta i våra rengöringsflaskor. Låter som en perfekt medel att alltid ha med. Spär du ut det med vatten i rengöringsflaskan, eller kör du det koncentrerat?
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Sorry, Optimum No Rinse, ett biltvättmedel som inte kräver sköljning etc.
Jag testade det eftersom jag inte kan blaska med vatten i mitt garage i stan , och det funkade över förväntan, jag har tvättat min X många gånger med det, även hårt smutsad, utan repor etc.
Nu använder jag det mest som fönsterputs och för att piffa bilen lite från vägdamm o dyl, och backkameran vid behov.
/fth
Skall testa detta i våra rengöringsflaskor. Låter som en perfekt medel att alltid ha med. Spär du ut det med vatten i rengöringsflaskan, eller kör du det koncentrerat?
Utspädd till typ dubbla koncentrationen mot vanlig tvätt, då funkar den som spot clean vid normaltvätt med hink, som clay lubricant, daglig piff, fönstertvätt, kamerarengöring etc.