Sälja model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Re: Sälja model S

Inlägg av Challe76a »

Tänker på den där tecknade filmen med Långben. Han är snäll och försiktig mot allt och alla tills han hamnar bakom ratten.

Tur det finns valet mode...
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Johnny_B skrev:
Jag gubbkör alltid. När jag har barnen i bilen. När jag är själv däremot.. Då tvålar jag gärna till alla så fort tillfälle ges. Och då har jag inte resurser dom i en P85DL. Inte på långa vägar.
Men Tesla är helt klart knark.
Tycker ofta det blir tvärt om. Ungarna sitter i baksätet och hetsar hela tiden.
-Gasa, kör snabbare, en gång till, osv.
Också tjuter dom av glädje varje gång man trycker plattan i mattan.

Allvarligt, nä nog kör man försiktigt med familjen i bilen men det blir en och annan häftig acceleration från stillastående för att glädja barnen. Men inga höga farter.

De där onödiga omkörningarna som man gör bara för att man kan, händer bara när jag är själv. Och visst har man rastat många som tycker att de har en häftig bil. 8-)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Insane-accelerationer gjorde jag ofta tidigare med barnen, de älskar det. Men både min son och min dotter har dessvärre spytt två gånger var efter att jag accelererat häftigt vid rödljus, så numera är jag lite mer försiktig.

Jag hade en dålig dag på jobbet i höstas och hade ett ärende på stan. Då körde jag ett gäng insane-accelerationer för att avreagera mig. Det slutade med att jag fick rejält ont i huvudet, så sedan var jag både sur och hade huvudvärk. I-landsproblem.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Insane-accelerationer är nog något som mina ungar kommer gilla mer än mig. Blev mer än vanligt snurrig i skallen när jag fick testa Ludicrous-acceleration den 29:e med Model S P90D. Blev nästan glad när det var en buss i vägen på vägen tillbaka. Model X och Insane är ju inte lika snabbt så några starter kan det nog bli ändå.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Håller i princip hastigheten på landsvägar och alltid på 50-60 sträckor. Det kan säkert reta skiten ur framför allt Audi förare. Men jag bor så att jag går över en 50-sträcka ibland och vet hur otäckt det är när folk alldeles för fort där.
Nu tycker jag inte att det är gubbkörning utan intelligent körning. Gubbkörning är mera "Jag kör i 70 oavsett, det är min hastighet och jag är nöjd med den".
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

LarsL skrev:
Håller i princip hastigheten på landsvägar och alltid på 50-60 sträckor. Det kan säkert reta skiten ur framför allt Audi förare. Men jag bor så att jag går över en 50-sträcka ibland och vet hur otäckt det är när folk alldeles för fort där.
Nu tycker jag inte att det är gubbkörning utan intelligent körning. Gubbkörning är mera "Jag kör i 70 oavsett, det är min hastighet och jag är nöjd med den".
Precis, gubbkörning är när man avsiktligt åker 10-30 km/h under hastighetsgränsen oavsett om det är 50 eller 120.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

chpaulin skrev:
LarsL skrev:
Precis, gubbkörning är när man avsiktligt åker 10-30 km/h under hastighetsgränsen oavsett om det är 50 eller 120.
Nja, de jag ser brukar inte reagera på skyltning över huvudtaget. De rullar på i sina 70 oavsett om det är 50, 60 eller 70, 80 de accelererar inte ens ut på motorvägen men där kommer man ju om lätt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Top Gear har gjort ett klipp om dem

Maniac!

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Ibland är jag glad att det tog slut... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

lator skrev:
Hädelse! Inte ok! Tack och lov är de snart tillbaks på Amazon :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

30, 40 o 50 aka tätort håller jag, sen när siffrorna ökar på skyltarna o det blir glesare mellan utfarter mm, så brukar högerfoten bli tyngre.
Resonerar som om de går åt skogen, så är det jag o bilen som får ta smällen, inga oskyldiga vid sidan av.

Ang aUdi ägare så kom det ett dylikt kadaver idag när jag "gick" en runda, (ja frun har helt fräckt stulit bilen, 2 dagar på raken :evil: ),
på en 40 sträcka 50 meter från vårt hus, han höll runt 90 o gasade vilt, men hans bromsar funkade bra, de tog ca 1 m innan mej, när jag rusade ut framför han, det sorgliga är att han begrep väl inte bättre.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

lator skrev:
+1
Väldigt nyfiken på den nya besättningen!
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

drakbane skrev:
30, 40 o 50 aka tätort håller jag, sen när siffrorna ökar på skyltarna o det blir glesare mellan utfarter mm, så brukar högerfoten bli tyngre.
Resonerar som om de går åt skogen, så är det jag o bilen som får ta smällen, inga oskyldiga vid sidan av.

Ang aUdi ägare så kom det ett dylikt kadaver idag när jag "gick" en runda, (ja frun har helt fräckt stulit bilen, 2 dagar på raken :evil: ),
på en 40 sträcka 50 meter från vårt hus, han höll runt 90 o gasade vilt, men hans bromsar funkade bra, de tog ca 1 m innan mej, när jag rusade ut framför han, det sorgliga är att han begrep väl inte bättre.
Jag har jagat ikapp en kvinna som höll säkert 70 förbi i vårat område där det är 30. Hade lite tur och kom ikapp efter en km då bommarna gått ner vid järnvägsvergången. Knatade fram och knackade på rutan och frågade om hon funderat lite på hur det skulle kännas att köra ihjäl min 2-åring ellen något annat av barnen som bor i området och ibland går längst/över vägen.
Var lite fler valda ord, även om jag bet mig i tungan och höll igen för att försöka få budskapet att gå fram lite tydligare än vad det kanske gjort med enbart svordomar. Tror hon inte blåser på lika snabbt förbi nästa gång i allafall.

För övrigt, de som tänker så att med barn i bilen kör jag lugnare.... det KAN ju finnas andra i trafiken som har barn i bilen. Så enbart att man själv inte har barn i bilen behöver ju inte betyda att inget barn blir skadat vid en eventuell krock.. fast kanske inte gör så mycket om det inte är egna...?
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Bra där även om jag misstänker att det inte går in överhuvudtaget. Just förmågan att anpassa hastigheten kräver lite bakom pannbenet.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

danni skrev:
lator skrev:
Jag tillhör Tesla-sekten, inte Top Gear-sekten. Jag gillar mycket de har gjort men ibland så spårar det bara ur... :twisted:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Hammar

Inlägg av Hammar »

lator skrev:
danni skrev:
lator skrev:
Jag tillhör Tesla-sekten, inte Top Gear-sekten. Jag gillar mycket de har gjort men ibland så spårar det bara ur... :twisted:

:mrgreen:
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Nej inget kapat konto. Konstaterar vara att man blir en fartdemon med tiden i model S.

Hybris mode vore inte bra... Låter som ett galet löge på bilen.

Ett tredje läge typ "limpmode" vore iofs bra för fartdemoner.... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

lator skrev:
danni skrev:
lator skrev:
Det är ju då det blir som allra bäst 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nja jag har aldrig varit så fascinerad av att förstöra saker så det är mest det jag reagerar mot. T.ex att släppa pianon/flyglar på Morris Marina, putta en Citroën utför ett stup, misshandla ett antal Alfa Romeo "just for the fun of it" eller som i den aktuella videon, köra som "kärringar" med två Peugeot varav den ena en cab... :?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

LarsL skrev:
chpaulin skrev:
LarsL skrev:
Nja, de jag ser brukar inte reagera på skyltning över huvudtaget. De rullar på i sina 70 oavsett om det är 50, 60 eller 70, 80 de accelererar inte ens ut på motorvägen men där kommer man ju om lätt.
Ja, sjukt irriterande. Jag får känna roadrage varje dag på väg hem, när jag först får köra förbi de som nödvändigtvis ska köra 65 på 80-sträckan ut från Kista mot Rinkeby, och sedan verkar svårt irriterade att jag har sänkt farten när det kommer en 50-sträcka, för då kommer de ikapp mig när de fortfarande ska köra sina 65.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

lator skrev:
Nja jag har aldrig varit så fascinerad av att förstöra saker så det är mest det jag reagerar mot. T.ex att släppa pianon/flyglar på Morris Marina, putta en Citroën utför ett stup, misshandla ett antal Alfa Romeo "just for the fun of it" eller som i den aktuella videon, köra som "kärringar" med två Peugeot varav den ena en cab... :?
Då är vi olika för alla de sakerna har fått mig dubbelvikt av skratt :D
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare

Inlägg av muran »

Bara till att aktivera Valet mode på bilen så är problemet löst? :)
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Detta kanske är något för dig hybris http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=4279
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Är det reklam hybris håller på med nu när han är borta från forumet ?
Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

Enda anledningen till att sälja sin Model S måste väl vara för att köpa en snabbare Tesla! Om det inte finns en snabbare så får man vänta tills en snabbare Tesla kommer ut!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Skriv svar