En av de få saker som kan få mig att tänka dumma tankar som att sälja min model S är...
Den är för bra/snabb!!!
Jag kommer på mig själv där jag kör som ett svin. Kör om i onödan och gasar för mycket.
Ok det handlar om mognad etc etc.. Nja en P85DL liksom gasar av sig själv. Det finns en djävul inbyggd i bilens DNA. Det är nog samma sal med alla model S iofs...
Jag gillar inte att bilen förvandlar mig till en fartdemon! Såklart att det inte händer hela tiden då jag börjar får gråa hår och är väl mogen ibland. Men som sagt detta är seriöst en av de saker som ibland får mig att fundera på om jag inte borde köra en slö hybrid i ecomode istället?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
En av de få saker som kan få mig att tänka dumma tankar som att sälja min model S är...
Den är för bra/snabb!!!
Jag kommer på mig själv där jag kör som ett svin. Kör om i onödan och gasar för mycket.
Ok det handlar om mognad etc etc.. Nja en P85DL liksom gasar av sig själv. Det finns en djävul inbyggd i bilens DNA. Det är nog samma sal med alla model S iofs...
Jag gillar inte att bilen förvandlar mig till en fartdemon! Såklart att det inte händer hela tiden då jag börjar får gråa hår och är väl mogen ibland. Men som sagt detta är seriöst en av de saker som ibland får mig att fundera på om jag inte borde köra en slö hybrid i ecomode istället?
jag vet inte om du har barn, men skaffar du det så brukar man köra lite lugnare. Liksom inte helt värt att barnen ska växa upp utan pappa bara för att det är kul att gasa.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag har ju inte P så även om jag trycker på lite oftare än i min gamla bil så gör Autopiloten att jag oftast ligger bakom en långtradare och gör annat.
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Den är för bra/snabb!!!
Hybris, om någon har kapat ditt konto och har börjat skriva inlägg i ditt namn så hör av dig till mig!
Kör med AP så fort du får chansen så kommer man snabbt in i gubb-mode och ligger kvar i samma fil även om det skulle råka sakta ner till 1 km/h under det tillåtna.
Hört att en del här klagar när de hör att model s ägare kört fort och visst man ska inte utsätta andra för fara...M E N jag har alltid känt att model S är lite gubbig och dess ägare är tråkiga teknik/miljömuppar som är 50+. Så jag blir glad när jag ser att nån drar på och beter sig lite mer galet som man kan se nån göra i en Porsche eller Lamborghini!!
Hört att en del här klagar när de hör att model s ägare kört fort och visst man ska inte utsätta andra för fara...M E N jag har alltid känt att model S är lite gubbig och dess ägare är tråkiga teknik/miljömuppar som är 50+. Så jag blir glad när jag ser att nån drar på och beter sig lite mer galet som man kan se nån göra i en Porsche eller Lamborghini!!
Det var det roligaste jag hört på länge....
Är själv en gammal bmw ägare och de kör ju som svin vet ju alla
Så varför byta körstil när man byter bil ?
Kan erkänna att det ändå körs lugnare nu än innan dels för räckvidden och dels för AP
Sen ska man inte ha för många % kvar när man anländet till SuC och då blir det gärn AP off och plattan i mattan men det är jag det
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Just de tänk på Pocenten! Det gäller o hålla hastigheten när batteriet börjar bli tomt!
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jag är glad att ni kör som galningar. Det värsta jag vet är att se riktigt feta bilar gubbköras. Usch! Hehe. Jag kör inte själv så fort men andra som bara släpper på gillar jag, så länge det är med förnuft så klart
Varför sälja? Det finns säkert nån här i närheten som kan tänka sig att byta rakt av mot en Leaf . Så känner du dig lugnare, och övriga trafikanter också.
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Jag tror nog jag gasar mer till vardags med min Tesla än jag gjort med tidigare bilar, även riktigt snabba sådana. Dels känns det ju så lätt och oansträngt. Bilen bara susar upp i fart helt ljudlöst. När du använder resurserna i en fossilbil med prestanda så låter det en massa och det blir liksom vräkigt och "look at me, look at me", och gör man det i en fossilbil utan prestanda så är det så ansträngt, bilen låter och klagar som om den höll på att gå under. Inget av det med Tesla. Och så kostar det mig absolut inget extra och räckvidden är mer än tillräcklig för att jag ska kunna busköra hur mycket som helst till vardags. Plus att det är helt beroendeframkallande. Klart jag maxar iväg från rödljus så fort jag får chansen!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det blir lite Dr Jekyl och Mister Hyde. Det är lätt att känna sig lugn och harmonisk i en elbil men samtidigt så har du ju en sån jä**a kraft i den som bara måste nyttjas ibland...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Just de tänk på Pocenten! Det gäller o hålla hastigheten när batteriet börjar bli tomt!
Det är tydligt att denna bilden är tagen av någon som gubbkör till vardags - bilden är alldeles skakig av nervositet för att vara uppe i så svindlande hastigheter...
Har också gjort Ludicrous uppgradering nu samt bytt till 21" Michelin Pilot (sport?) staggered. Jäklar vilken skillnad!
Iofs lite svårt att jämföra med vinterdäck+insane men jag är helt klart nöjd
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Det är tydligt att denna bilden är tagen av någon som gubbkör till vardags - bilden är alldeles skakig av nervositet för att vara uppe i så svindlande hastigheter...
Hmm, som jag minns de så hade jag ett barn i knäet o åt en hamburgare med tillhörande milkshake under tiden jag körde, det var barnet som tog bilden.
Men visst, är ju lite till åren så försöker o inte köra så fort på cykelvägar....
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Hmm, som jag minns de så hade jag ett barn i knäet o åt en hamburgare med tillhörande milkshake under tiden jag körde, det var barnet som tog bilden.
Men visst, är ju lite till åren så försöker o inte köra så fort på cykelvägar....
/Sony Z3 Dual
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag gubbkör alltid. När jag har barnen i bilen. När jag är själv däremot.. Då tvålar jag gärna till alla så fort tillfälle ges. Och då har jag inte resurser dom i en P85DL. Inte på långa vägar.
Men Tesla är helt klart knark.
Jag känner igen känslan hybris, ibland är jag glad att jag prioriterade alla andra tillval istället för P. Kör också lugnt för det mesta särskilt med familjen i bilen men ibland när man är själv är det som att djävulen tar över en och man blåser om femton bilar på rad i 170 på 70 väg bara för att det går liksom. Har inte lust att bli av med körkortet en gång till däremot... Alla ni som gubbkör tycker ju förstås att det vore välförtjänt, men samtidigt tycker jag inte att jag kör vårdslöst, aldrig med små marginaler t.ex. Det var till och med polisens kommentar senast det begav sig och jag körde om en civil bil i över 200 på 120 väg, att det var inte vårdslöshet i trafik utan bara "aningen för fort" därför tyckte han inte det var motiverat att lämna över det till åklagare.
_____________________________ Midnight Silver Model 3 LR AWD Obsidian Black Model X 75D Multicoat Red Model S 85D