Vem beställer en Tesla Model 3?
Moderator: Redaktion
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Vem beställer en Tesla Model 3?
Hade en röd GTV 6 för hundra år sedan, vilken sång i motorn.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- lator
- Teslaägare
Bussomotorn är trevlig men var verkligen 1985 hundra år sedan???SR-71-BlackBird skrev:Hade en röd GTV 6 för hundra år sedan, vilken sång i motorn.
Tanken på att el-konvertera en Alfa har funnits där länge...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Känns så ibland.lator skrev:Bussomotorn är trevlig men var verkligen 1985 hundra år sedan???SR-71-BlackBird skrev:Hade en röd GTV 6 för hundra år sedan, vilken sång i motorn.

Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Undrar hur många Model 3-reservationshållare som slagit till på en Model S? Tesla borde ha 100% koll på detta kan man tycka. Samma personer hade förmodligen en ganska bra köplats (som undertecknad) som nu kanske inte kommer skaffa en M3, iaf inte direkt.
Frågan är hur länge man kan skjuta på sin M3-beställning och ändå få förtur om de fortsätter välla in nya beställningar när bilen finns att ta på?
Frågan är hur länge man kan skjuta på sin M3-beställning och ändå få förtur om de fortsätter välla in nya beställningar när bilen finns att ta på?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Eller så tar du ut 3an och sälger direckt med vinst (som man kunde göra med mosel s nädr den kom) fins alltid de som inte ill venta
De som är sugna på en Tesla men inte har råd med Model S eller X?
Många beställare kan nog tänka sig en annan kompetent elbil än Tesla medan andra har bestämt sig redan pga designen, företaget, utlovade prestanda och finesser, osv.
Jag har inte lagt någon beställning än pga att jag vill hålla det öppet för andra elbilar som kan finnas då samt för att jag inte vill undvara pengarna. Men någon mer fossilare blir det inte (om jag inte tvingas köpa en beggad skruttbil för att klara vardagen fram till dess).
Många beställare kan nog tänka sig en annan kompetent elbil än Tesla medan andra har bestämt sig redan pga designen, företaget, utlovade prestanda och finesser, osv.
Jag har inte lagt någon beställning än pga att jag vill hålla det öppet för andra elbilar som kan finnas då samt för att jag inte vill undvara pengarna. Men någon mer fossilare blir det inte (om jag inte tvingas köpa en beggad skruttbil för att klara vardagen fram till dess).
Ja vi har också haft intensiva elbilsdiskussioner i vårat fikarum på jobbet hela våren och sommaren (en gång fick jag en riktig hårtorskutskällning, för att jag troligtvis verkade lite för självsäker och allvetandes). Men efter att jag ordnade en provkörning åt tre av de som debatterat hårdast i en Model S P90D, blev det ganska tyst! Provkörningen var väldigt uppskattad och det kändes som att allt blev mer mycket mer konkret för de inblandade. Positiva kommentarer som "jag tror inte att räckvidden är något problem" och "unnnnnngghhhhhh" vid accelerationstesterna. Även "va, kör den framåt också?!" vid test av den automatiska parkeringen var rolig att höra.
De var helt klart imponerade av bilen, även om jag fick höra ett klagomål på bristen av USB-portar i baksätet som jag först trodde var ett skämt. Personen tog upp det flera gånger och det kändes bara som att, ok, var det det största problemet du kunde hitta så ligger nog Tesla jävligt bra till?
Jag förklarade också att Model X har USB-portar i baksätet och att Model S kanske får det framöver, men det var inget som gick fram.
Jag är dock den enda som har beställt en Model 3 och ser väldigt mycket fram emot att få visa upp den för kollegorna.
De var helt klart imponerade av bilen, även om jag fick höra ett klagomål på bristen av USB-portar i baksätet som jag först trodde var ett skämt. Personen tog upp det flera gånger och det kändes bara som att, ok, var det det största problemet du kunde hitta så ligger nog Tesla jävligt bra till?

Jag är dock den enda som har beställt en Model 3 och ser väldigt mycket fram emot att få visa upp den för kollegorna.
Tesla Model 3 2019
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hade en Alfa en gång, känns som den enda bil jag haft som aldrig hade ngt fel (ok ett fåtal till utan fel har jag haft men...)SR-71-BlackBird skrev:Känns så ibland.lator skrev:Bussomotorn är trevlig men var verkligen 1985 hundra år sedan???SR-71-BlackBird skrev:Hade en röd GTV 6 för hundra år sedan, vilken sång i motorn.
Det var GTV jag önskade men hittade ingen jag då hade råd med eller ville ha... Men shit va jag gillade den bilen alltså

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19