Precis många tror att det är sensorer och kameror de får så att de verkligen har en självkörande bil. Men sensorerna och kamerorna får man oavsett. Tesla vill helst bara tillverka en bil som de sedan helt kan styra via mjukvara.mans71 skrev:Jag tolkade texten om den uppdaterade autopiloten som ett tillval som även innebär hårdvara när dom skriver att det handlar om att man får fler sensorer och kameror.
Tesla får problem igen med att namnet
Moderator: Redaktion
Re: Tesla får problem igen med att namnet
På svenska skriver de att antalet kameror ökas
men det verkar mest vara Teslas kvalitet på översättningar som spökar. På engelska står detDesignstudion skrev:Total sjävkörningsförmåga
Detta dubblar antalet kameror från fyra till åtta vilket möjliggör total självkörning under nästan alla omständigheter och vi tror att säkerheten sannolikt kommer vara dubbelt så bra som när en genomsnittlig människa styr. Systemet är utformat för att kunna utföra korta och långa färder utan att någon handling krävs från personen i förarsätet. För Superchargers som har automatisk laddningsanslutning aktiverad behöver du inte ens sätta in sladden i din bil.
Vilket jag tolkar som att det är en fråga om vad de olika systemen använder, inte vad som sätts i bilen.The Design Studio skrev:Full Self-Driving Capability
This doubles the number of active cameras from four to eight, enabling full self-driving in almost all circumstances, at what we believe will be a probability of safety at least twice as good as the average human driver. The system is designed to be able to conduct short and long distance trips with no action required by the person in the driver's seat. For Superchargers that have automatic charge connection enabled, you will not even need to plug in your vehicle.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag hade inte kollat den engelska sidan, men hade den Svenska varit korrekt översatt så hade jag kanske inte kryssat i dessa tillval utan väntat.bylund skrev:På svenska skriver de att antalet kameror ökasmen det verkar mest vara Teslas kvalitet på översättningar som spökar. På engelska står detDesignstudion skrev:Total sjävkörningsförmåga
Detta dubblar antalet kameror från fyra till åtta vilket möjliggör total självkörning under nästan alla omständigheter och vi tror att säkerheten sannolikt kommer vara dubbelt så bra som när en genomsnittlig människa styr. Systemet är utformat för att kunna utföra korta och långa färder utan att någon handling krävs från personen i förarsätet. För Superchargers som har automatisk laddningsanslutning aktiverad behöver du inte ens sätta in sladden i din bil.
Vilket jag tolkar som att det är en fråga om vad de olika systemen använder, inte vad som sätts i bilen.The Design Studio skrev:Full Self-Driving Capability
This doubles the number of active cameras from four to eight, enabling full self-driving in almost all circumstances, at what we believe will be a probability of safety at least twice as good as the average human driver. The system is designed to be able to conduct short and long distance trips with no action required by the person in the driver's seat. For Superchargers that have automatic charge connection enabled, you will not even need to plug in your vehicle.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tesla är så duktiga på att kommunicera (igen)bylund skrev:På svenska skriver de att antalet kameror ökasmen det verkar mest vara Teslas kvalitet på översättningar som spökar. På engelska står detDesignstudion skrev:Total sjävkörningsförmåga

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Alltså översättnings ansvarig borde ha fått sparken flera gånger om
Detta är liksom inte första gången bilens funktioner kan misstolkas pga översättningen
Detta är liksom inte första gången bilens funktioner kan misstolkas pga översättningen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
Verkar som om dom måste sparka Google isfe5m1r skrev:Alltså översättnings ansvarig borde ha fått sparken flera gånger om

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Dom använder något sämre.Bjelke skrev:Verkar som om dom måste sparka Google isfe5m1r skrev:Alltså översättnings ansvarig borde ha fått sparken flera gånger om
Google översätter bättre - och rätt i det här fallet.
Jo fakta mässigt blir Google bättre...dstr skrev:Dom använder något sämre.Bjelke skrev:Verkar som om dom måste sparka Google isfe5m1r skrev:Alltså översättnings ansvarig borde ha fått sparken flera gånger om
Det finns enormt många Svenskar som tror de kan engelska... men få som faktiskt kan översätta något.Detta fördubblar antalet aktiva kameror från fyra till åtta, vilket möjliggör fullständig själv körning i nästan alla situationer, vad vi tror kommer att bli en sannolikhet på säkerhet åtminstone dubbelt så bra som den genomsnittliga mänskliga förare. Systemet är utformat för att kunna genomföra korta och långväga resor med ingen åtgärd krävs av person i förarsätet. För Kompressorer som har automatisk laddning anslutning aktiverat kommer du inte ens behöver koppla in din bil.
FossilbilsöversättningFör Kompressorer som har automatisk laddning anslutning aktiverat kommer du inte ens behöver koppla in din bil.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det där med översättning av sidor generellt på Tesla.com inkl manual/dokument var något jag reagerade på när jag gick igenom beställningsförfarandet och tog leverans. Nästan pinsamt att låta så dåliga översättningar ligga publikt. På mytesla hoppade jag till vid flera tillfällen att det var usel svenska. Särskrivningar, stavfel, faktafel, osv. Hur svårt kan det vara? Det borde inte ta många timmar för en anställd på TM Sweden AB att korrekturläsa och korrigera via CMS-gränssnitt.
Det här översättningsproblemet är väl universellt. Vad man än köper för manick idag är ju manualerna (om det nu finns någon sådan värd namnet) erbarmligt dåliga, torftiga och dåligt tolkade. Sen har vi ju japsarna! Mina 2 Subaru Forresters manualer var tjocka som en tegelsten. Och översatta på ett sätt som inte ens en andraklassare kunde missförstå!
Min Teslamanual är väl rätt skaplig, förutom de fakta som finns p g a nya uppdateringar som inte finns med!
Min Teslamanual är väl rätt skaplig, förutom de fakta som finns p g a nya uppdateringar som inte finns med!

X100 lev.14/8-18.
- Bjelke
- Teslaägare
LarsL skrev:Jo fakta mässigt blir Google bättre...dstr skrev:Dom använder något sämre.Bjelke skrev:Verkar som om dom måste sparka Google isfe5m1r skrev:Alltså översättnings ansvarig borde ha fått sparken flera gånger om
Det finns enormt många Svenskar som tror de kan engelska... men få som faktiskt kan översätta något.Detta fördubblar antalet aktiva kameror från fyra till åtta, vilket möjliggör fullständig själv körning i nästan alla situationer, vad vi tror kommer att bli en sannolikhet på säkerhet åtminstone dubbelt så bra som den genomsnittliga mänskliga förare. Systemet är utformat för att kunna genomföra korta och långväga resor med ingen åtgärd krävs av person i förarsätet. För Kompressorer som har automatisk laddning anslutning aktiverat kommer du inte ens behöver koppla in din bil.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nja, japsarna är bra på mycket men inte nödvändigtvis på att skriva manualer. Handboken till min Mazda som jag hade före Teslan var också tjock som en tegelsten men det var totalt omöjligt att hitta nånting i den. En värdelös klump av papper. I jämförelse är Teslas instruktionsbok en fröjd att läsa i.far1far2 skrev:Det här översättningsproblemet är väl universellt. Vad man än köper för manick idag är ju manualerna (om det nu finns någon sådan värd namnet) erbarmligt dåliga, torftiga och dåligt tolkade. Sen har vi ju japsarna! Mina 2 Subaru Forresters manualer var tjocka som en tegelsten. Och översatta på ett sätt som inte ens en andraklassare kunde missförstå!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14