Men bilen ska ju bara klara 11kW samt att androidappens 32km/h verkar stämma med tid kvar till fullt. 18kW är ju knappast 32km/h. Nånstans ligger det en hund begraven
Du har dubbelladdare i bilen. Tesla har bara glömt att tala om det för dig.
Att inte effekten och laddhastigheten stämmer överens kan bero på att effekten anges för totalsumman av hur många kW som går in i bilen, och laddhastigheten visar hur snabbt räckvidden ökar i batteriet. Så är batteriet kallt när man börjar ladda går en hel del av effekten till att värma batteriet, och därför ökar räckvidden sakta. Efter hand som batteriet blir varmare ökar räckvidden snabbare, trots att effekten är samma som innan.
Samma fenomen uppstår om man förvärmer samtidigt som man laddar.
Ok, kanske jag bara är trög, men hur förklarar det att den inte kommer över 32km/h? Och om det faktiskt är 18kW så måste jag väl ha dubbelladdare då, eller?
Hur länge har du laddat när du får 32 km/h i laddhastighet? Det borde ju gå upp ju längre tid du laddat.
Och vad har du för utetemperatur?
Nej, den peakar på 32 och håller sig där även efter flera timmar. Ute är det kanske 5 plusgrader.
Ja då har du rätt i att det ligger en hund begraven.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Hur ser det ut om man ansluter 32 A 1fas till en bil med enkelladdare för de som kan ta emot det. Har förstått det som att vissa klarar det genom att internt dela upp strömmen på 2 faser med 16A. Min gör det inte.
Hur ser det ut om man ansluter 32 A 1fas till en bil med enkelladdare för de som kan ta emot det. Har förstått det som att vissa klarar det genom att internt dela upp strömmen på 2 faser med 16A. Min gör det inte.
Min bil kunde inte heller ta emot 32A men det fixade de gratis utan diskussioner på SC i Mölndal.
Innan installation av reläbox
Efter installation av reläbox
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Hur ser det ut om man ansluter 32 A 1fas till en bil med enkelladdare för de som kan ta emot det. Har förstått det som att vissa klarar det genom att internt dela upp strömmen på 2 faser med 16A. Min gör det inte.
Min bil kunde inte heller ta emot 32A men det fixade de gratis utan diskussioner på SC i Mölndal.
Nej, den peakar på 32 och håller sig där även efter flera timmar. Ute är det kanske 5 plusgrader.
Har du ens trefasmatning av laddaren? Det är väl ändå Norge vi snackar här?
Jo, jag ser 3:an, men det är kanske den som är felet, och kW-siffran är då helt enkelt bara tre gånger för hög i så fall.
Har 3-fas 230V ja. Det som ofta inte finns i Norge är 400V 3-fas. Jag pratade med elektrikern och har var mycket tydlig på att WC är inkopplad på 3-fas.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nej, den peakar på 32 och håller sig där även efter flera timmar. Ute är det kanske 5 plusgrader.
Har du ens trefasmatning av laddaren? Det är väl ändå Norge vi snackar här?
Jo, jag ser 3:an, men det är kanske den som är felet, och kW-siffran är då helt enkelt bara tre gånger för hög i så fall.
Har 3-fas 230V ja. Det som ofta inte finns i Norge är 400V 3-fas. Jag pratade med elektrikern och har var mycket tydlig på att WC är inkopplad på 3-fas.
Bilen indikerar 3-fas så det verkar stämma. Frågan är varför du bara får 32km/h i laddhastighet med 27A.
Har du laddat från 22kW Typ2 uttag tidigare? Vad har bilen i så fall visat? (Tänker på det här med dubbelladdare)
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Hur ser det ut om man ansluter 32 A 1fas till en bil med enkelladdare för de som kan ta emot det. Har förstått det som att vissa klarar det genom att internt dela upp strömmen på 2 faser med 16A. Min gör det inte.
Min bil kunde inte heller ta emot 32A men det fixade de gratis utan diskussioner på SC i Mölndal.
Bra bilder! Inga tvivel kvar lixom
Båda bilderna är från samma ladduttag. Anledningen att ordningen på text och siffror är omkastade är att V8.0 har installerats mellan bilderna är tagna.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Nej, den peakar på 32 och håller sig där även efter flera timmar. Ute är det kanske 5 plusgrader.
Har du ens trefasmatning av laddaren? Det är väl ändå Norge vi snackar här?
Jo, jag ser 3:an, men det är kanske den som är felet, och kW-siffran är då helt enkelt bara tre gånger för hög i så fall.
Har 3-fas 230V ja. Det som ofta inte finns i Norge är 400V 3-fas. Jag pratade med elektrikern och har var mycket tydlig på att WC är inkopplad på 3-fas.
Bilen indikerar 3-fas så det verkar stämma. Frågan är varför du bara får 32km/h i laddhastighet med 27A.
Har du laddat från 22kW Typ2 uttag tidigare? Vad har bilen i så fall visat? (Tänker på det här med dubbelladdare)
Nej, har aldrig testat 22kW-typ2-stolpe. Kanske skulle leta upp en sådan.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nej, den peakar på 32 och håller sig där även efter flera timmar. Ute är det kanske 5 plusgrader.
Har du ens trefasmatning av laddaren? Det är väl ändå Norge vi snackar här?
Jo, jag ser 3:an, men det är kanske den som är felet, och kW-siffran är då helt enkelt bara tre gånger för hög i så fall.
Har 3-fas 230V ja. Det som ofta inte finns i Norge är 400V 3-fas. Jag pratade med elektrikern och har var mycket tydlig på att WC är inkopplad på 3-fas.
Bilen indikerar 3-fas så det verkar stämma. Frågan är varför du bara får 32km/h i laddhastighet med 27A.
Har du laddat från 22kW Typ2 uttag tidigare? Vad har bilen i så fall visat? (Tänker på det här med dubbelladdare)
Nej, har aldrig testat 22kW-typ2-stolpe. Kanske skulle leta upp en sådan.
Då får du svaret "vitt på svart" om du har dubbelladdare eller inte. Troligen har du det. Antar att 22kW Typ2 är ovanliga i Norge eftersom du aldrig provat. I Sverige finns de lite överallt. IKEA och många andra "butiksparkeringar" har 22kW. Tyvärr har jag enkelladdare så jag har ingen nytta av mer än 11kW.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Då får du svaret "vitt på svart" om du har dubbelladdare eller inte. Troligen har du det. Antar att 22kW Typ2 är ovanliga i Norge eftersom du aldrig provat. I Sverige finns de lite överallt. IKEA och många andra "butiksparkeringar" har 22kW. Tyvärr har jag enkelladdare så jag har ingen nytta av mer än 11kW.
Jag har aldrig stött på en 22kW typ2 stolpe här, så det får bli lite mer detaljerad undersökning för att hitta var det kan finnas en de flesta typ2 här är bara på 3,6kW via 230V 16A, så det blir inte mycket kräm av dom.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Då får du svaret "vitt på svart" om du har dubbelladdare eller inte. Troligen har du det. Antar att 22kW Typ2 är ovanliga i Norge eftersom du aldrig provat. I Sverige finns de lite överallt. IKEA och många andra "butiksparkeringar" har 22kW. Tyvärr har jag enkelladdare så jag har ingen nytta av mer än 11kW.
Jag har aldrig stött på en 22kW typ2 stolpe här, så det får bli lite mer detaljerad undersökning för att hitta var det kan finnas en de flesta typ2 här är bara på 3,6kW via 230V 16A, så det blir inte mycket kräm av dom.
3,6kW är inget jag ens plockar fram Typ2-sladden för, om jag inte ska stå där vääääldigt länge.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015