Du har absolut inget att oroa dig för. Även om du skulle göra absolut all laddning på superchargers borde 75 timmar per år räcka för 4500 mil. De allra flesta laddar åtminstone 95% av energin nattetid, om du gör väldigt mycket långresor kanske den andelen kan gå ner till 75%, så knappast mer än ca 18-19 timmar per år vid laddstationer.
Lite osäker på hur långt din Audi kommer på en full tank men jag antar att du i nuläget måste tanka ca 70 ggr per år, det borde motsvara minst 10 timmar på bensinmack per år.
Så slutresultatet blir väl max 8-9 timmar extra väntan per år jämfört med idag. Inget att ha ångest för. Med lite större andel laddning hemma kommer du t.o.m. tjäna tid.
Rätta mig om jag har fel men jag tycker det blir vanligare och vanligare att "spärren" på diesel/bensin/e85 handtagen är borttaget. Då blir det ju dessutom 10 timmar utomhus medans du själv myser i din S85D. Kanske ska man satsa på ambient ljuspaktet för att få till den rätta stämmningen när man laddar på SuC
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20" MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD Nissan Leaf -15
Luftfjädringen och panoramaglastaket känns faktiskt inte helt omotiverat.
Vi hade panoramaglastak på vår Peugeot 308 SW och det har vi saknat så in i bänken sedan vi gick över helt till endast två Leaf:ar... Det fanns bara inte på kartan att inte beställa panoramaglastak till Teslan
En gång hade jag bara 4 km kvar när jag kom hem, men jag var aldrig det minsta orolig. Bara att sänka farten lite om man ser att det verkar bli knappt. Men det klart, man måste ha lite koll!
Tips: ställ om bilen till typical. Min levererades med rated som inställning. När man ör ny med bilen är det extra viktigt att körs med typical och sedan få en känsla för hur mycket den drar i olika hastigheter. Nedplitat i massor av trådar men hastigheten är det som ger mest extra räckvidd. Kör långsammare. Sedan finns det de som coastar med neutralen och lyckats köra 50 mil utan att pka toklångsamt. Allt beror väl på hur långt man behöver köra varje dag. Range mode och värme i stolarna ett tips på vintern och förvärm bilen i garaget.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.