Lite mer FUD från Toyota
Moderator: Redaktion
Re: Lite mer FUD från Toyota
Det är alla gånger roligare att ha solcellerna hemma på ladugården än nånstans hos nån oljeshejk. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Lite mer FUD från Toyota
Många små elproducenter är en fantastiskt bra väg att gå. Fattas bara bättre förutsättningar ekonomiskt för den lilla producenten.
Att Desertec inte funkar beror väl mycket på nationers motsättningar politiskt och religiöst, om jag läst rätt och det är ju sorgligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Att Desertec inte funkar beror väl mycket på nationers motsättningar politiskt och religiöst, om jag läst rätt och det är ju sorgligt.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Minst lika stor del lär ju vara det ekonomiska. Varför investera kanske flera gånger mer för en anläggning och få ut mindre el, större driftskostnader och mycket större risker då det är olika länder m.m.?Tjell skrev:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Time will tell. Det är ju inte första gången en utveckling blir annat än det först utstakade.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!