Alla PS2 som behövt bärgning då? Glömt dom?HelectriC skrev:taliz skrev:Verkar vara betydligt allvarligare barnsjukdomar på Polestar dock.HelectriC skrev:Jo då, de funkar fin-fint. Sen att det är några barnsjukdomar, det får man nog ta om man ska ha ny bil från nytt märke. Det vet ju alla Teslaägare mycket väl. Varje gång en ny modell har kommit ut från Tesla, så har det varit mycket barnsjukdomar. Min första Tesla hade så mycket fel att det är ett under att jag fick köra den alls känns det som!LarsL skrev:Tesla behöver man ju inte provköra innan köp. Där vet man ju att de kan elbilar och man/jag vet hur de är. Provkörde ingen Model 3 innan jag köpte. Dessutom är det ju så att 20-30 minuter i en bil inne i staden som i Göteborg inte säger mig särskilt mycket. Behöver ju köra en bil över en dag eller helst en helg för att få reda på hunden funkar.
Största problemet med Polestar verkar ju vara att de inte riktigt fungerar som de ska. Trots att de har panelpassning
Tja, fel höjdinställning av strålkastare och SW som i några fall har fått värmeapparaten att koka är ju tråkigt, men gäller knappast alla bilar och är dessutom relativt enkelt att fixa.
Själv hade jag en del fel på min första Model S:
-Huvudbatteri
-12V batteri
-framstolar
-taklucka
-stora skärmen
-baklampor
-hjulupphängning
-luftfjädring
Och säkert en del annat som jag förträngt.
Kan inte minnas att det varit så mkt problem med driftstopp för Tesla.



 Men det finns för och nackdelar med det, och vissa föredrar det helt klart. Men vissa av oss vänjer oss och kan inte tänka oss att gå tillbaka till det traditionella.
 Men det finns för och nackdelar med det, och vissa föredrar det helt klart. Men vissa av oss vänjer oss och kan inte tänka oss att gå tillbaka till det traditionella.

 En fördel med klassiska tillverkarna är ju att de har hela support/verkstad organisationen på plats.
 En fördel med klassiska tillverkarna är ju att de har hela support/verkstad organisationen på plats. Och om/när det sker så får man en ny upplevelse i hur Tesla och service centret hanterar det. Även det en sak som verkar hanteras väldigt olika från fall till fall om man får tro folk på nätet.
 Och om/när det sker så får man en ny upplevelse i hur Tesla och service centret hanterar det. Även det en sak som verkar hanteras väldigt olika från fall till fall om man får tro folk på nätet.
