BMW i4 eDrive40 vs M50

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate
Inlägg: 5631
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Inlägg av SwedishAdvocate »

Legato skrev: 14 jan 2024 09:18
...] En stor nackdel förutom begagnatmarknaden som du nämnde (där inte ens handlarna har koll...) är djungeln när man ska konfigurera en ny bil. För mig är det ett rejält hinder vid köp av ny tysk bil att det krävs en veckas utbildning för att ta sig igenom konfiguratorn och komma ut med den bil man vill ha :D
Nu har jag aldrig konfigurerat en i4, men om man väl kan boka en tid hos en handlare och vet vad man vill ha så känns det väl som man borde kunna konfigurera en bil på ca 15-20 minuter. Sen gäller det bara att få med sig den konfigen på papper eller mail så man kan 'fundera'... Läs: Skicka runt den till några andra handlare för att se om det går att få lite mer rabatt (ifall man vill försöka sig på att spara X tusen dvs.)...

Med den bilmarknad som är nu borde det väl inte vara så svårt att få en tid tänker jag...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1366
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Inlägg av Verdi_ »

BMW har ju förenklat det ganska mycket med olika utrustningsnivåer. Är inte mycket i övrigt man behöver välja separat som kan anses vara basutrustning.

Jag tycker det är ett värre problem att Tesla inte ens erbjuder valmöjligheterna som de andra har.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10428
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Inlägg av Legato »

SwedishAdvocate skrev: 14 jan 2024 10:27
Legato skrev: 14 jan 2024 09:18
...] En stor nackdel förutom begagnatmarknaden som du nämnde (där inte ens handlarna har koll...) är djungeln när man ska konfigurera en ny bil. För mig är det ett rejält hinder vid köp av ny tysk bil att det krävs en veckas utbildning för att ta sig igenom konfiguratorn och komma ut med den bil man vill ha :D
Nu har jag aldrig konfigurerat en i4, men om man väl kan boka en tid hos en handlare och vet vad man vill ha så känns det väl som man borde kunna konfigurera en bil på ca 15-20 minuter. Sen gäller det bara att få med sig den konfigen på papper eller mail så man kan 'fundera'... Läs: Skicka runt den till några andra handlare för att se om det går att få lite mer rabatt (ifall man vill försöka sig på att spara X tusen dvs.)...

Med den bilmarknad som är nu borde det väl inte vara så svårt att få en tid tänker jag...
När du vet vad du vill ha ja... Vilket är en evighetslång process att sätta sig in i. Sen ska du då anta att handlaren gör rätt, vilket knappast ens är favorit. Handlarna har som sagt ingen koll de heller.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 395
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Myran skrev: 10 jan 2024 20:59
Fick inte min bil, som väntar på ny fördelningsventil, i veckan som de lovade tidigare. Förra veckan hade de alla delar hemma och den skulle göras klar i början av denna veckan. När de inte hörde av sig fick jag ta kontakt och fråga vad som händer. De fick i slutet på förra veckan besked från BMW att de inte fick montera den versionen de hade fått hem, utan måste vänta på en ny version. Ingen leveranstid på ny del dock :(

Skönt att det blir en ny och förhoppningsvis bättre version, men segt att vänta på bilen.
Var kan jag läsa på avseende problemet med fördelningsventilen?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Red
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 apr 2019 14:27

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Inlägg av Red »

https://www.i4talk.com/threads/heat-cha ... eaks.10929

Här hittar du en del info. Annars är det nog på ansiktsboken men där har jag ingen koll.
Skriv svar