Sida 13 av 24
Re: Zeekr 7X
Postat: 02 maj 2025 14:16
av Newgusa
A76 skrev: ↑02 maj 2025 09:10
Newgusa skrev: ↑02 maj 2025 08:09
A76 skrev: ↑01 maj 2025 21:14
Provkört en kort runda idag. Mest positiva intryck, sköna stolar, fantastiskt med ventilation i stolen. Lider i MY:s svettiga plastsäten på sommaren så detta var ett lyft.
Väldigt komfortabel, låg ljudnivå, skön känsla på alla material. Snabbt och responsivt infotainment.
Ljudet ok men MY är bättre. Svårt att beskriva men kändes lite tunt. Men hann inte prova med olika inställningar.
Oerhört snabb acceleration även i motorvägsfart.
Det som var störst minus är bagaget, kändes väldigt litet jämfört med MY. Blev faktiskt lite förvånad..
Tyckte också att ratten var för hård, ingen stoppning över huvudtaget. Storlek och knappar helt ok men helt stum.
Och sist men inte minst, gaskalibreringen i sportläge var inte bra. Väldigt nervös och inkopplingen av främre motorn kändes hackig och hur konstigt det än låter lite ”klonkig” just i Sportläge.
Hej! Var det bara i sportläget du upplevde ”hacket”? Vad jag sett från recensionerna verkar det vara ett minimalt lag för att säkerställa att man inte kör av vägen typ.
Ja det var bara i sportläget. Hann inte testa komfortläget på gasresponsen heller. Bara standard och sport.
Ok, tack!
Re: Zeekr 7X
Postat: 02 maj 2025 21:14
av mikebike
backe skrev: ↑01 maj 2025 21:29
mikebike skrev: ↑01 maj 2025 21:19
Är det AWD som finns för provkörning?
Hur stor är frunken och utrymmet under golvet bak jämfört med MY?
Jag skulle bli kontaktad när bilen finns för provkörning, men tydligen har de dom beställt förtur.
Bara att boka, gå in via webbsidan.
Finns både i Haninge och inne i stan.
Ok, säljaren jag haft kontakt med skulle höra av sig när det gick att boka, men det har han inte gjort.
Re: Zeekr 7X
Postat: 03 maj 2025 17:04
av mikebike
Re: Zeekr 7X
Postat: 03 maj 2025 19:33
av lam81
Är det någon som sett någon laddkurva på7x?
Re: Zeekr 7X
Postat: 04 maj 2025 20:03
av mikebike
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med att provköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 13:21
av Honkan
Ja men det är bara EV9 som kan utmana MY i packning tycker jag, alternativt köpa en XC90 T8 som komplement till en mindre elbil
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 13:31
av Dafro
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med attcprovköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen, tänker nu med gott om snabbladdare och vettig räckvidd på de flesta bilar om man bor i hus eller lägenhet och kan ladda hemma alltså vilket jag gissar att de flesta som elbil kan men visst om man bor i lägenhet och måste ställa sig på gatan ofta för att ladda, fast även då är det väl inget problem om kabeln ligger i bagaget istället. Innan jag skaffade elbil så tyckte jag väl att det var viktigt och visst i min e-tron så vet det skönt att lägga dragkroken där men alla moderna bilar har ju eldrag så det behovet finns ju inte så då kvarstår de få gången man har bilen fullpackad och då är det ju såklart smidigt men det kan ju inte vara så ofta. Sen kan det väl inte finnas så många som verkligen behöver så stort bagage heller, tänker jag om man inte har 3 barn och hund. Men det är ju min vy. Vore intressant att få en litervolym på modell y enligt samma standard som de europeiska bilarna. Jag har ju bara 2 barn och hund så jag klarar mig med mindre bagage.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 13:33
av mikebike
Honkan skrev: ↑05 maj 2025 13:21
Ja men det är bara EV9 som kan utmana MY i packning tycker jag, alternativt köpa en XC90 T8 som komplement till en mindre elbil
Det är ju större och klumpigare bilar, MY är (dessvärre) oslagbar när det gäller innerutrymme kontra yttermått.
Nej, två bilar är inte aktuellt och vi vill helst köra elbil.
Om 15 månader går jag i pension och då är planen att flytta till den ort som vi har sommarstugan på. Då kommer behovsbilden vara helt annorlunda. Då räcker en EX30 till exempel.
Planen var att behålla MY tills dess, men.....
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 13:34
av Newgusa
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med att provköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Var det något du upplevde som bättre på 7X’n som MY ägare, inte bara att lastvolymen var sämre? Vore intressant att få lite pros and cons

.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 13:41
av mikebike
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med attcprovköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen, tänker nu med gott om snabbladdare och vettig räckvidd på de flesta bilar om man bor i hus eller lägenhet och kan ladda hemma alltså vilket jag gissar att de flesta som elbil kan men visst om man bor i lägenhet och måste ställa sig på gatan ofta för att ladda, fast även då är det väl inget problem om kabeln ligger i bagaget istället. Innan jag skaffade elbil så tyckte jag väl att det var viktigt och visst i min e-tron så vet det skönt att lägga dragkroken där men alla moderna bilar har ju eldrag så det behovet finns ju inte så då kvarstår de få gången man har bilen fullpackad och då är det ju såklart smidigt men det kan ju inte vara så ofta. Sen kan det väl inte finnas så många som verkligen behöver så stort bagage heller, tänker jag om man inte har 3 barn och hund. Men det är ju min vy. Vore intressant att få en litervolym på modell y enligt samma standard som de europeiska bilarna. Jag har ju bara 2 barn och hund så jag klarar mig med mindre bagage.
Jag kan inte ladda hemma, däremot på landet. Därför har jag en portabel laddbox i frunken, samt en Typ-2 kabel för publik laddning.
Dessutom har jag Teslas portabla för schuko, den kan jag lämna hemma om jag köper en 7X, liksom dragkroken.
Min bedömning av frunken hos 7X är dock att mina två kablar inte får plats. Frunken är ju bästa platsen för dessa, under golvet bak är inte lika lyckat och löst liggande i bagaget är ju ännu sämre.
Bak (under golvet) har jag en 7m Typ-2 kabel, verktyg och en massa andra prylar. När jag körde avgasbil hade jag en plastback med grejer fastsurrad mot baksätet. Nu ser bagageutrymmet tomt ut (och det går att fälla baksätet) trots att jag har massor av "packning" med mig.
Om jag röjer lite borde det mesta få plats under golvet i en 7X. Dock inte det jag har i frunken nu.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 13:47
av mikebike
Newgusa skrev: ↑05 maj 2025 13:34
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med att provköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Var det något du upplevde som bättre på 7X’n som MY ägare, inte bara att lastvolymen var sämre? Vore intressant att få lite pros and cons

.
Jag har inte provkört, men jag utgår från att komfort och assistanssystem är mycket bättre. Dragkrokslösningen måste ju också vara bättre.
Initialt så känns 7X mycket lyxigare än MY. Synd att den inte har tredelat baksäte, men den har åtminstone en (liten) skidlucka.
Självöppnande dörrar och massagestol känns mest som partytrick, men de kanske är något man lär sig uppskatta?
Den ser bättre ut IRL än på skärm tycker jag.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 14:12
av VilkenElbilBlirDet
mikebike skrev: ↑05 maj 2025 13:41
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med attcprovköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen, tänker nu med gott om snabbladdare och vettig räckvidd på de flesta bilar om man bor i hus eller lägenhet och kan ladda hemma alltså vilket jag gissar att de flesta som elbil kan men visst om man bor i lägenhet och måste ställa sig på gatan ofta för att ladda, fast även då är det väl inget problem om kabeln ligger i bagaget istället. Innan jag skaffade elbil så tyckte jag väl att det var viktigt och visst i min e-tron så vet det skönt att lägga dragkroken där men alla moderna bilar har ju eldrag så det behovet finns ju inte så då kvarstår de få gången man har bilen fullpackad och då är det ju såklart smidigt men det kan ju inte vara så ofta. Sen kan det väl inte finnas så många som verkligen behöver så stort bagage heller, tänker jag om man inte har 3 barn och hund. Men det är ju min vy. Vore intressant att få en litervolym på modell y enligt samma standard som de europeiska bilarna. Jag har ju bara 2 barn och hund så jag klarar mig med mindre bagage.
Jag kan inte ladda hemma, däremot på landet. Därför har jag en portabel laddbox i frunken, samt en Typ-2 kabel för publik laddning.
Dessutom har jag Teslas portabla för schuko, den kan jag lämna hemma om jag köper en 7X, liksom dragkroken.
Min bedömning av frunken hos 7X är dock att mina två kablar inte får plats. Frunken är ju bästa platsen för dessa, under golvet bak är inte lika lyckat och löst liggande i bagaget är ju ännu sämre.
Bak (under golvet) har jag en 7m Typ-2 kabel, verktyg och en massa andra prylar. När jag körde avgasbil hade jag en plastback med grejer fastsurrad mot baksätet. Nu ser bagageutrymmet tomt ut (och det går att fälla baksätet) trots att jag har massor av "packning" med mig.
Om jag röjer lite borde det mesta få plats under golvet i en 7X. Dock inte det jag har i frunken nu.
Frunken på LR RWD är mycket större än på AWD.
RWD vs AWD nedan.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 14:19
av mikebike
VilkenElbilBlirDet skrev: ↑05 maj 2025 14:12
mikebike skrev: ↑05 maj 2025 13:41
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med attcprovköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen, tänker nu med gott om snabbladdare och vettig räckvidd på de flesta bilar om man bor i hus eller lägenhet och kan ladda hemma alltså vilket jag gissar att de flesta som elbil kan men visst om man bor i lägenhet och måste ställa sig på gatan ofta för att ladda, fast även då är det väl inget problem om kabeln ligger i bagaget istället. Innan jag skaffade elbil så tyckte jag väl att det var viktigt och visst i min e-tron så vet det skönt att lägga dragkroken där men alla moderna bilar har ju eldrag så det behovet finns ju inte så då kvarstår de få gången man har bilen fullpackad och då är det ju såklart smidigt men det kan ju inte vara så ofta. Sen kan det väl inte finnas så många som verkligen behöver så stort bagage heller, tänker jag om man inte har 3 barn och hund. Men det är ju min vy. Vore intressant att få en litervolym på modell y enligt samma standard som de europeiska bilarna. Jag har ju bara 2 barn och hund så jag klarar mig med mindre bagage.
Jag kan inte ladda hemma, däremot på landet. Därför har jag en portabel laddbox i frunken, samt en Typ-2 kabel för publik laddning.
Dessutom har jag Teslas portabla för schuko, den kan jag lämna hemma om jag köper en 7X, liksom dragkroken.
Min bedömning av frunken hos 7X är dock att mina två kablar inte får plats. Frunken är ju bästa platsen för dessa, under golvet bak är inte lika lyckat och löst liggande i bagaget är ju ännu sämre.
Bak (under golvet) har jag en 7m Typ-2 kabel, verktyg och en massa andra prylar. När jag körde avgasbil hade jag en plastback med grejer fastsurrad mot baksätet. Nu ser bagageutrymmet tomt ut (och det går att fälla baksätet) trots att jag har massor av "packning" med mig.
Om jag röjer lite borde det mesta få plats under golvet i en 7X. Dock inte det jag har i frunken nu.
Frunken på LR RWD är mycket större än på AWD.
RWD vs AWD nedan.
Ja, men jag villhöver AWD. Jag har kört AWD sedan 2000 och tänker inte byta ned mig nu.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 14:26
av Earplugged
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med attcprovköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen, tänker nu med gott om snabbladdare och vettig räckvidd på de flesta bilar om man bor i hus eller lägenhet och kan ladda hemma alltså vilket jag gissar att de flesta som elbil kan men visst om man bor i lägenhet och måste ställa sig på gatan ofta för att ladda, fast även då är det väl inget problem om kabeln ligger i bagaget istället. Innan jag skaffade elbil så tyckte jag väl att det var viktigt och visst i min e-tron så vet det skönt att lägga dragkroken där men alla moderna bilar har ju eldrag så det behovet finns ju inte så då kvarstår de få gången man har bilen fullpackad och då är det ju såklart smidigt men det kan ju inte vara så ofta. Sen kan det väl inte finnas så många som verkligen behöver så stort bagage heller, tänker jag om man inte har 3 barn och hund. Men det är ju min vy. Vore intressant att få en litervolym på modell y enligt samma standard som de europeiska bilarna. Jag har ju bara 2 barn och hund så jag klarar mig med mindre bagage.
För mig är den stora fördelen att jag kan lägga allt som inte behövs så ofta och kanske även är smutsigt i frunken så bagaget normalt sett är både tomt och rent.
Förutom den självklara laddkabeln så finns det handskar, extrakläder, kängor, snöskyffel, spolarvätska, bogserlina, förstahjälpenkit, trasor, mm mm helt ovärderligt enligt mig

Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 14:35
av lawe
När man har hundbur bak är det skönt med frunk. Det är ju inte så enkelt att komma åt utrymmet under i bagaget när det är en fastsurrad bur i vägen.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 14:43
av A76
mikebike skrev: ↑05 maj 2025 13:47
Newgusa skrev: ↑05 maj 2025 13:34
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med att provköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Var det något du upplevde som bättre på 7X’n som MY ägare, inte bara att lastvolymen var sämre? Vore intressant att få lite pros and cons

.
Jag har inte provkört, men jag utgår från att komfort och assistanssystem är mycket bättre. Dragkrokslösningen måste ju också vara bättre.
Initialt så känns 7X mycket lyxigare än MY. Synd att den inte har tredelat baksäte, men den har åtminstone en (liten) skidlucka.
Självöppnande dörrar och massagestol känns mest som partytrick, men de kanske är något man lär sig uppskatta?
Den ser bättre ut IRL än på skärm tycker jag.
Massage i stolen var otippat skönt! Men framförallt kylningen var super! Och riktigt skinn, ingen plastskit att sitta på

Den automatiska dörröppningen funkade också otippat bra. Var lite orolig att det skulle vara ett irritatationsmoment men det kändes också otippat bra. Jag hade inte valt till det för några pengar i världen men jag kommer inte störa mig på det heller. Nu testade jag förvisso bara på en parkering med gott om plats så hur det känns i en trång parkeringsficka återstår att se.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 16:34
av flamman
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen?
Frunk kan ha lite olika funktioner beroende på storleken enligt mig.
På en MY är den såpass stor att den gick att använda för packning och kompensera för ett lite mindre bagage-utrymme. I kombination med stor sub-trunk och sido-fack i trunk så lastar MY helt plötsligt fantastiskt mycket mer än vad utsidan visar. Jag hade min frunk helt tom av den anledningen.
På en EV9 är frunk mindre och passar inte för packning utan där fram hamnar laddkabel, V2L-adapter, dragkroken, 12V-booster, snöborste osv. (dvs saker man använder väldigt sällan)
… en annan kul feature med stor frunk är att alla ICE-ägare blir förvånade när man kan öppna där fram och ta ut massa saker (”men har du ingen motor?”). Och som en extra bonus kan man för en liten liten stund också känna sig som en ägare till en Porsche 911 om öppnar och fiskar fram en snygg weekend-väska.

Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 17:23
av Newgusa
mikebike skrev: ↑05 maj 2025 13:47
Newgusa skrev: ↑05 maj 2025 13:34
mikebike skrev: ↑04 maj 2025 20:03
Jag kikade på 7X idag.
Det är märkligt att Tesla är mycket bättre på packningsgrad fortfarande. Många andra elbilar saknar helt frunk. 7X har visserligen en frunk, men den är mycket mindre än hos MY.
Även utrymmena under golvet bak är mycket mindre.
Jag tror jag väntar med att provköra tills Enyaq RS finns för provkörning så att jag kan jämföra. Enyaq saknar f.ö. frunk.
Var det något du upplevde som bättre på 7X’n som MY ägare, inte bara att lastvolymen var sämre? Vore intressant att få lite pros and cons

.
Jag har inte provkört, men jag utgår från att komfort och assistanssystem är mycket bättre. Dragkrokslösningen måste ju också vara bättre.
Initialt så känns 7X mycket lyxigare än MY. Synd att den inte har tredelat baksäte, men den har åtminstone en (liten) skidlucka.
Självöppnande dörrar och massagestol känns mest som partytrick, men de kanske är något man lär sig uppskatta?
Den ser bättre ut IRL än på skärm tycker jag.
Tack Mike! Ja, tredelat baksäte hade varit väldigt bra, på gränsen till dumt att det inte är det. Gör stor skillnad att iaf en person kan sitta i baksätet medans man lastar upp mot taket.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 18:25
av Dafro
lawe skrev: ↑05 maj 2025 14:35
När man har hundbur bak är det skönt med frunk. Det är ju inte så enkelt att komma åt utrymmet under i bagaget när det är en fastsurrad bur i vägen.
Sant, jag bytte ut nuvarande lucka mot mindre så jag kommer åt det facket, men ör ändå inte ofta som jag behöver använda det fast hundburen tar upp halva bagaget, men kanske är så att vi tar med oss mindre än vad andra gör.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 18:27
av Dafro
flamman skrev: ↑05 maj 2025 16:34
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen?
Frunk kan ha lite olika funktioner beroende på storleken enligt mig.
På en MY är den såpass stor att den gick att använda för packning och kompensera för ett lite mindre bagage-utrymme. I kombination med stor sub-trunk och sido-fack i trunk så lastar MY helt plötsligt fantastiskt mycket mer än vad utsidan visar. Jag hade min frunk helt tom av den anledningen.
På en EV9 är frunk mindre och passar inte för packning utan där fram hamnar laddkabel, V2L-adapter, dragkroken, 12V-booster, snöborste osv. (dvs saker man använder väldigt sällan)
… en annan kul feature med stor frunk är att alla ICE-ägare blir förvånade när man kan öppna där fram och ta ut massa saker (”men har du ingen motor?”). Och som en extra bonus kan man för en liten liten stund också känna sig som en ägare till en Porsche 911 om öppnar och fiskar fram en snygg weekend-väska.
Så är det ju, men för mig ligger frunk eller inte frunk inte med som något jag väger in utan mer komfort och storlek i baksäte och bagage nog stort för hundbur.
Re: Zeekr 7X
Postat: 05 maj 2025 18:49
av mikebike
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 18:27
flamman skrev: ↑05 maj 2025 16:34
Dafro skrev: ↑05 maj 2025 13:31
Det här med frunk, är det så viktigt egentligen?
Frunk kan ha lite olika funktioner beroende på storleken enligt mig.
På en MY är den såpass stor att den gick att använda för packning och kompensera för ett lite mindre bagage-utrymme. I kombination med stor sub-trunk och sido-fack i trunk så lastar MY helt plötsligt fantastiskt mycket mer än vad utsidan visar. Jag hade min frunk helt tom av den anledningen.
På en EV9 är frunk mindre och passar inte för packning utan där fram hamnar laddkabel, V2L-adapter, dragkroken, 12V-booster, snöborste osv. (dvs saker man använder väldigt sällan)
… en annan kul feature med stor frunk är att alla ICE-ägare blir förvånade när man kan öppna där fram och ta ut massa saker (”men har du ingen motor?”). Och som en extra bonus kan man för en liten liten stund också känna sig som en ägare till en Porsche 911 om öppnar och fiskar fram en snygg weekend-väska.
Så är det ju, men för mig ligger frunk eller inte frunk inte med som något jag väger in utan mer komfort och storlek i baksäte och bagage nog stort för hundbur.
Ja, det är olika förutsättningar. Vi har varken hund eller baksätespassagerare. Däremot ofta mycket packning.
Re: Zeekr 7X
Postat: 06 maj 2025 12:40
av VilkenElbilBlirDet
Är från i höstas, kan ha varit en testbil, men går inte verifiera att det faktiskt var en 7X.
Re: Zeekr 7X
Postat: 06 maj 2025 12:55
av mikebike
VilkenElbilBlirDet skrev: ↑06 maj 2025 12:40
Är från i höstas, kan ha varit en testbil, men går inte verifiera att det faktiskt var en 7X.
Undrar hur fort den laddar på 400V (Tesla) snabbladdare?
Re: Zeekr 7X
Postat: 06 maj 2025 16:08
av VilkenElbilBlirDet
mikebike skrev: ↑06 maj 2025 12:55
VilkenElbilBlirDet skrev: ↑06 maj 2025 12:40
Är från i höstas, kan ha varit en testbil, men går inte verifiera att det faktiskt var en 7X.
Undrar hur fort den laddar på 400V (Tesla) snabbladdare?
Får nog anta att det går sakta där i jämförelse, tills motsatsen har bevisats.
Re: Zeekr 7X
Postat: 06 maj 2025 19:36
av Hertsh
VilkenElbilBlirDet skrev:mikebike skrev: ↑06 maj 2025 12:55
VilkenElbilBlirDet skrev: ↑06 maj 2025 12:40
Är från i höstas, kan ha varit en testbil, men går inte verifiera att det faktiskt var en 7X.
Undrar hur fort den laddar på 400V (Tesla) snabbladdare?
Får nog anta att det går sakta där i jämförelse, tills motsatsen har bevisats.
Enligt Copilot kan den ladda med 250kw laddeffekt vid v4. Begränsningen är 400v tekniken, men den ska kunna ta emot de Amp som v4 levererar vid 400v.
Återstår att se, men det är Copilots svar iaf.