Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
- MikeTheMan
- Teslaägare
Re: Väntrum model Y Juniper
Beställde AWD vit MY standard fälgar den 3:e augusti och hämtade den i måndags 25: augusti i Länna (Stockholm). Leasing. Så den kombinationen gick fort.
Är förvisso ny i Teslavärlden men det låter sinnessjukt om de ändrar i ett API som deras egna app använder utan att ha stöd för ändringen i appen när ändringen deployas
Har säkert med MYP att göra, något i deras system som uppdateras och för att inte visa felaktigheter har de valt att dölja det. Har samma i min app.
Jag beställde ett par dagar efter dig men Stealth Grey. När fick du ett VIN nummer och hur tidigt fick du reda på leveransfönster i appen?MikeTheMan skrev: ↑29 aug 2025 17:58Beställde AWD vit MY standard fälgar den 3:e augusti och hämtade den i måndags 25: augusti i Länna (Stockholm). Leasing. Så den kombinationen gick fort.
September 2025 har som sagt försvunnit från appen och nu efter jobb körde jag scriptet och där är enda ändringen "2025-08-29: ≠ Delivery Window: Sep 2025 -> None"
Det löser sig nog tillslut.
Det löser sig nog tillslut.

2025: MYLR AWD Juniper, Diamond Black - Beställd.
Ja fast vem bestämmer vad som är rätt och fel i deras egen app? Dom har gått från att visa ett väldigt gissat leveransdatum till att inte visa nåt alls. Antar att man istället väljer att visa gissat leveransintervall när man fått ett VIN nummer. Men det lär återstå att se. Jag hoppas att få mitt VIN inom några dagar.Heinrich skrev: ↑29 aug 2025 20:38Är förvisso ny i Teslavärlden men det låter sinnessjukt om de ändrar i ett API som deras egna app använder utan att ha stöd för ändringen i appen när ändringen deployas![]()
Har säkert med MYP att göra, något i deras system som uppdateras och för att inte visa felaktigheter har de valt att dölja det. Har samma i min app.
Ju senare desto större chans att få LR med 5M-pack tänker jag? Även om det inte finns något bekräftat mer än att de MYP som byggs nu har det.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Så kan det ju vara, att dom inte vill gissa på samma sätt som innan. Nu är det ju också så att man lagt en beställning utan ens prel. datum och man kan kanske förvänta sig en bil i år, om man har tur. Så är det väl iofs med prel. också men det ger ändå ett sken av att det finns en plan.sparx skrev: ↑30 aug 2025 12:23Ja fast vem bestämmer vad som är rätt och fel i deras egen app? Dom har gått från att visa ett väldigt gissat leveransdatum till att inte visa nåt alls. Antar att man istället väljer att visa gissat leveransintervall när man fått ett VIN nummer. Men det lär återstå att se. Jag hoppas att få mitt VIN inom några dagar.Heinrich skrev: ↑29 aug 2025 20:38Är förvisso ny i Teslavärlden men det låter sinnessjukt om de ändrar i ett API som deras egna app använder utan att ha stöd för ändringen i appen när ändringen deployas![]()
Hur vet man vilken batterityp man får? Finns det specat nånstans?
Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
Står säkert någonstans redan men hittar inget i tråden, sitter skyddsfilmen på bakdörrarna när man får bilen eller måste man köpa separat? efter att ha ägt m3 så känns det som ett måste.
såg att det finns stänkskydd att köpa hos tesla, är det en längre modell än vad som sitter på?
såg att det finns stänkskydd att köpa hos tesla, är det en längre modell än vad som sitter på?
2021 model 3 long range
Umeå
Umeå
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Den SKALL sitta på, men på min bil hade de glömt den.alidhojd skrev: ↑30 aug 2025 15:09Står säkert någonstans redan men hittar inget i tråden, sitter skyddsfilmen på bakdörrarna när man får bilen eller måste man köpa separat? efter att ha ägt m3 så känns det som ett måste.
Köp rejäla eftermarknads stänkskydd.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Står när du kollar på Transportstyrelsen. Variant 5L eller 5M.
Ingen har fått 5M i en LR i EU. Men det finns CoC för en sådan modell sedan ett tag. Inte säkert att det kommer hända på länge. Skiljer 6% i kapacitet, så det är inte hela världen.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
September imorgon, tror vi på uppdatering? Hos Tyskarna verkar det kommit många uppdateringar i helgen med mer specifika fönster.
Vi får hoppas på det. Jag beställde en MY AWD stealth grey den 8/8 med förhoppningen att ha det klart före mitten på september i och med att jag är utomlands resten av månaden.
Beställde 28/6 LR AWD svart. För hade jag juli sedan aug/sep sedan sep som prel lev.
Den är sur! Håller tummarna.