Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MikeTheMan
Teslaägare

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av MikeTheMan »

Beställde AWD vit MY standard fälgar den 3:e augusti och hämtade den i måndags 25: augusti i Länna (Stockholm). Leasing. Så den kombinationen gick fort.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

sparx skrev: 29 aug 2025 16:42
Jag tror inte att det är något speciellt fel. Tesla har gjort småändringar i APIt bara, och github script och kanske även tesla appen behöver uppdateras.
Är förvisso ny i Teslavärlden men det låter sinnessjukt om de ändrar i ett API som deras egna app använder utan att ha stöd för ändringen i appen när ändringen deployas 😅

Har säkert med MYP att göra, något i deras system som uppdateras och för att inte visa felaktigheter har de valt att dölja det. Har samma i min app.
SweMike

Inlägg av SweMike »

MikeTheMan skrev: 29 aug 2025 17:58
Beställde AWD vit MY standard fälgar den 3:e augusti och hämtade den i måndags 25: augusti i Länna (Stockholm). Leasing. Så den kombinationen gick fort.
Jag beställde ett par dagar efter dig men Stealth Grey. När fick du ett VIN nummer och hur tidigt fick du reda på leveransfönster i appen?
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

September 2025 har som sagt försvunnit från appen och nu efter jobb körde jag scriptet och där är enda ändringen "2025-08-29: ≠ Delivery Window: Sep 2025 -> None"

Det löser sig nog tillslut. :)
2025: MYLR AWD Juniper, Diamond Black - Beställd.
Användarvisningsbild
sparx
Teslaägare

Inlägg av sparx »

Heinrich skrev: 29 aug 2025 20:38
Jag tror inte att det är något speciellt fel. Tesla har gjort småändringar i APIt bara, och github script och kanske även tesla appen behöver uppdateras.
Är förvisso ny i Teslavärlden men det låter sinnessjukt om de ändrar i ett API som deras egna app använder utan att ha stöd för ändringen i appen när ändringen deployas 😅

Har säkert med MYP att göra, något i deras system som uppdateras och för att inte visa felaktigheter har de valt att dölja det. Har samma i min app.
Ja fast vem bestämmer vad som är rätt och fel i deras egen app? Dom har gått från att visa ett väldigt gissat leveransdatum till att inte visa nåt alls. Antar att man istället väljer att visa gissat leveransintervall när man fått ett VIN nummer. Men det lär återstå att se. Jag hoppas att få mitt VIN inom några dagar.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Inlägg av ippii »

Ju senare desto större chans att få LR med 5M-pack tänker jag? Även om det inte finns något bekräftat mer än att de MYP som byggs nu har det.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

sparx skrev: 30 aug 2025 12:23
Heinrich skrev: 29 aug 2025 20:38

Ja fast vem bestämmer vad som är rätt och fel i deras egen app? Dom har gått från att visa ett väldigt gissat leveransdatum till att inte visa nåt alls. Antar att man istället väljer att visa gissat leveransintervall när man fått ett VIN nummer. Men det lär återstå att se. Jag hoppas att få mitt VIN inom några dagar.
Så kan det ju vara, att dom inte vill gissa på samma sätt som innan. Nu är det ju också så att man lagt en beställning utan ens prel. datum och man kan kanske förvänta sig en bil i år, om man har tur. Så är det väl iofs med prel. också men det ger ändå ett sken av att det finns en plan.
kepprett

Inlägg av kepprett »

ippii skrev: 30 aug 2025 13:29
Ju senare desto större chans att få LR med 5M-pack tänker jag? Även om det inte finns något bekräftat mer än att de MYP som byggs nu har det.
Hur vet man vilken batterityp man får? Finns det specat nånstans?
Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
Användarvisningsbild
alidhojd
Teslaägare

Inlägg av alidhojd »

Står säkert någonstans redan men hittar inget i tråden, sitter skyddsfilmen på bakdörrarna när man får bilen eller måste man köpa separat? efter att ha ägt m3 så känns det som ett måste.
såg att det finns stänkskydd att köpa hos tesla, är det en längre modell än vad som sitter på?
2021 model 3 long range
Umeå
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

alidhojd skrev: 30 aug 2025 15:09
Står säkert någonstans redan men hittar inget i tråden, sitter skyddsfilmen på bakdörrarna när man får bilen eller måste man köpa separat? efter att ha ägt m3 så känns det som ett måste.
såg att det finns stänkskydd att köpa hos tesla, är det en längre modell än vad som sitter på?
Den SKALL sitta på, men på min bil hade de glömt den.

Köp rejäla eftermarknads stänkskydd.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Inlägg av ippii »

kepprett skrev: 30 aug 2025 14:43
Hur vet man vilken batterityp man får? Finns det specat nånstans?
Står när du kollar på Transportstyrelsen. Variant 5L eller 5M.

Ingen har fått 5M i en LR i EU. Men det finns CoC för en sådan modell sedan ett tag. Inte säkert att det kommer hända på länge. Skiljer 6% i kapacitet, så det är inte hela världen.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

September imorgon, tror vi på uppdatering? Hos Tyskarna verkar det kommit många uppdateringar i helgen med mer specifika fönster.
SweMike

Inlägg av SweMike »

PSMKA skrev: 31 aug 2025 18:39
September imorgon, tror vi på uppdatering? Hos Tyskarna verkar det kommit många uppdateringar i helgen med mer specifika fönster.
Vi får hoppas på det. Jag beställde en MY AWD stealth grey den 8/8 med förhoppningen att ha det klart före mitten på september i och med att jag är utomlands resten av månaden.
Parhhak

Inlägg av Parhhak »

Beställde 28/6 LR AWD svart. För hade jag juli sedan aug/sep sedan sep som prel lev.
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

SweMike skrev: 31 aug 2025 19:32
PSMKA skrev: 31 aug 2025 18:39
Vi får hoppas på det. Jag beställde en MY AWD stealth grey den 8/8 med förhoppningen att ha det klart före mitten på september i och med att jag är utomlands resten av månaden.
Den är sur! Håller tummarna. 👍
Skriv svar