Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Är väl som med all annan ”smart” elektronik, en stor uppdatering har en massa buggar, sen kommer en massa små uppdatering som ska fixa dessa, med ytterligare uppdateringar för buggarna som uppkom när de andra buggarna skulle fixas.
När det börjar bli stabilt så kommer nästa större uppdatering och så är man tillbaka i cirkeln igen.
I en telefon eller dator så visst, men i en bil? Nej tack.
Men blir väl så när kunderna förväntas vara buggtestare.
När det börjar bli stabilt så kommer nästa större uppdatering och så är man tillbaka i cirkeln igen.
I en telefon eller dator så visst, men i en bil? Nej tack.
Men blir väl så när kunderna förväntas vara buggtestare.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron
Bättre det än att bli stående med trasigt batteri.nek0 skrev:Du menar sånt som strypt laddhastighet?taliz skrev:vigge50 skrev:Så Raven, AP2, AP1 Mm är inte signifikant?taliz skrev:Hårdvaran är inte så signifikant. Det är mest finslipning som görs där.mati skrev:Herregud, vad du överdriver. Hade Audi nu lanserat ett batteri med dubbla kapaciteten och halva vikten hade jag hållit med, men en räckviddsförbättring på 3% eller vad det det nu blir ser jag inte som ett tecken på att bilen är obsolete.
Hur är det med Tesla då? Är det inte ännu värre att de inför förbättringar på löpande band? Oavsett vilket så är bilen redan föråldrad när du får den. Hårdvaran går ju inte att uppdatera OTA.
Allt det stora sker ju på mjukvarufronten.
Tesla har skickat ut flera uppdateringar OTA med såväl bättre räckvidd som mer prestanda(och förstås allt annat trevligt som Sentry, youtube osv...).
Har du tur kanske du kan få nån liten förbättring när du lämnar in Audin på service...
Jag ser Audi och de andra stofilerna lite som hårdvaruleverantörer ala Cisco i IT-branschen. Bra hårdvara, men deras businessmodel är ett sjunkande skepp. Its all about the software now.
IMO nej. OTA-uppdateringar har gett betydligt fler, och större, förbättringar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Re: Audi e-tron
Om Tesla imorgon släpper en uppdatering som halverar effekten på alla performance modeller så vet man nu vad Taliz kommer säga, det är antagligen för att skydda batteri och drivningen så därför är det helt okej. Samma sak gäller väll om de stänger av AP eller stänger av SuC?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Re: Audi e-tron
+1vigge50 skrev:Om Tesla imorgon släpper en uppdatering som halverar effekten på alla performance modeller så vet man nu vad Taliz kommer säga, det är antagligen för att skydda batteri och drivningen så därför är det helt okej. Samma sak gäller väll om de stänger av AP eller stänger av SuC?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Re: Audi e-tron
Du beskriver det rätt bra. Det är precis så jag upplevde det. När jag fick min Model S våren 2017 hade den nästan ingen av alla coola funktioner som Tesla skröt så mycket med. Inte ens en vanlig farthållare fanns. Bilen var dum och blind. När jag sålde bilen i våras, två år senare, hade den fått det mesta av det som stod i specen, men inte allt. Och mycket av det som fanns funkade fortfarande dåligt. Vägen dit var lång och besvärlig. I princip alla uppdateringar handlade bara om att implementera funktioner som jag faktiskt hade betalat för när jag köpte bilen. Och att fixa buggar som hade introducerats med förra uppdateringen. Visst, bilen blev bättre i och med uppdateringarna. Men det var knappast oväntade nya features som kom, det mesta var sånt som bilen egentligen skulle ha haft från dag ett. Sen slutade uppdateringarna dessutom att fungera. Bilen kändes alltid lite halvfärdig. För en del är det säkert superspännande att aldrig få veta vad som kommer med nästa uppdatering. En del blir kanske roade av allehanda krimskrams som pruttkuddar och atari-spel. För mig kvittar det fullständigt. Själv känner jag mig trygare med en bil som alltid beter sig likadant.dd88 skrev:Är väl som med all annan ”smart” elektronik, en stor uppdatering har en massa buggar, sen kommer en massa små uppdatering som ska fixa dessa, med ytterligare uppdateringar för buggarna som uppkom när de andra buggarna skulle fixas.
När det börjar bli stabilt så kommer nästa större uppdatering och så är man tillbaka i cirkeln igen.
I en telefon eller dator så visst, men i en bil? Nej tack.
Men blir väl så när kunderna förväntas vara buggtestare.
Därmed vill jag inte säga att (OTA-) uppdateringar är onödiga och värdelösa. Inte alls. Men det är alltid en fråga hur man använder dem. Jag har alltid känt att Tesla missbrukar möjligheten till OTA-updates minst lika mycket som de använder dem till nåt bra. Men vi är alla olika.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Audi e-tron
Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Det där med OTA ger ju även en risk med att bli av med saker man betalat för, lite som att ha ett Klubbhäfte i telefonen istället för ett fysiskt. Det fysiska rabatterna har man alltid kvar medans telefonens rabatter kan försvinna nästa dag. Dock är vissa saker bra att kunna köra !mati skrev:Du beskriver det rätt bra. Det är precis så jag upplevde det. När jag fick min Model S våren 2017 hade den nästan ingen av alla coola funktioner som Tesla skröt så mycket med. Inte ens en vanlig farthållare fanns. Bilen var dum och blind. När jag sålde bilen i våras, två år senare, hade den fått det mesta av det som stod i specen, men inte allt. Och mycket av det som fanns funkade fortfarande dåligt. Vägen dit var lång och besvärlig. I princip alla uppdateringar handlade bara om att implementera funktioner som jag faktiskt hade betalat för när jag köpte bilen. Och att fixa buggar som hade introducerats med förra uppdateringen. Visst, bilen blev bättre i och med uppdateringarna. Men det var knappast oväntade nya features som kom, det mesta var sånt som bilen egentligen skulle ha haft från dag ett. Sen slutade uppdateringarna dessutom att fungera. Bilen kändes alltid lite halvfärdig. För en del är det säkert superspännande att aldrig få veta vad som kommer med nästa uppdatering. En del blir kanske roade av allehanda krimskrams som pruttkuddar och atari-spel. För mig kvittar det fullständigt. Själv känner jag mig trygare med en bil som alltid beter sig likadant.dd88 skrev:Är väl som med all annan ”smart” elektronik, en stor uppdatering har en massa buggar, sen kommer en massa små uppdatering som ska fixa dessa, med ytterligare uppdateringar för buggarna som uppkom när de andra buggarna skulle fixas.
När det börjar bli stabilt så kommer nästa större uppdatering och så är man tillbaka i cirkeln igen.
I en telefon eller dator så visst, men i en bil? Nej tack.
Men blir väl så när kunderna förväntas vara buggtestare.
Därmed vill jag inte säga att (OTA-) uppdateringar är onödiga och värdelösa. Inte alls. Men det är alltid en fråga hur man använder dem. Jag har alltid känt att Tesla missbrukar möjligheten till OTA-updates minst lika mycket som de använder dem till nåt bra. Men vi är alla olika.
Men alla tesla ägare skall glädjas åt att deras pruttkuddar och brasa är gratis !
Re: Audi e-tron
Stevvee skrev:Det där med OTA ger ju även en risk med att bli av med saker man betalat för, lite som att ha ett Klubbhäfte i telefonen istället för ett fysiskt. Det fysiska rabatterna har man alltid kvar medans telefonens rabatter kan försvinna nästa dag. Dock är vissa saker bra att kunna köra !mati skrev:Du beskriver det rätt bra. Det är precis så jag upplevde det. När jag fick min Model S våren 2017 hade den nästan ingen av alla coola funktioner som Tesla skröt så mycket med. Inte ens en vanlig farthållare fanns. Bilen var dum och blind. När jag sålde bilen i våras, två år senare, hade den fått det mesta av det som stod i specen, men inte allt. Och mycket av det som fanns funkade fortfarande dåligt. Vägen dit var lång och besvärlig. I princip alla uppdateringar handlade bara om att implementera funktioner som jag faktiskt hade betalat för när jag köpte bilen. Och att fixa buggar som hade introducerats med förra uppdateringen. Visst, bilen blev bättre i och med uppdateringarna. Men det var knappast oväntade nya features som kom, det mesta var sånt som bilen egentligen skulle ha haft från dag ett. Sen slutade uppdateringarna dessutom att fungera. Bilen kändes alltid lite halvfärdig. För en del är det säkert superspännande att aldrig få veta vad som kommer med nästa uppdatering. En del blir kanske roade av allehanda krimskrams som pruttkuddar och atari-spel. För mig kvittar det fullständigt. Själv känner jag mig trygare med en bil som alltid beter sig likadant.dd88 skrev:Är väl som med all annan ”smart” elektronik, en stor uppdatering har en massa buggar, sen kommer en massa små uppdatering som ska fixa dessa, med ytterligare uppdateringar för buggarna som uppkom när de andra buggarna skulle fixas.
När det börjar bli stabilt så kommer nästa större uppdatering och så är man tillbaka i cirkeln igen.
I en telefon eller dator så visst, men i en bil? Nej tack.
Men blir väl så när kunderna förväntas vara buggtestare.
Därmed vill jag inte säga att (OTA-) uppdateringar är onödiga och värdelösa. Inte alls. Men det är alltid en fråga hur man använder dem. Jag har alltid känt att Tesla missbrukar möjligheten till OTA-updates minst lika mycket som de använder dem till nåt bra. Men vi är alla olika.
Men alla tesla ägare skall glädjas åt att deras pruttkuddar och brasa är gratis !

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
"Var står de specifikationer du syftar på?"taliz skrev:Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Hoppas man kan lita på Tibor Blomhall.
https://teslaclubsweden.se/de-10-vanligaste-fragorna/
Det är en sak att vattenledningar blir igensatta och måste rensas, något helt annat är att kommunen stryper vattentrycket för att slippa byta ut dåliga rör.
Re: Audi e-tron
Nu är du på djupt vatten och det vet du.nek0 skrev:"Var står de specifikationer du syftar på?"taliz skrev:Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Hoppas man kan lita på Tibor Blomhall.
https://teslaclubsweden.se/de-10-vanligaste-fragorna/
Det är en sak att vattenledningar blir igensatta och måste rensas, något helt annat är att kommunen stryper vattentrycket för att slippa byta ut dåliga rör.
Återigen, vilka specifikationer syftar du på?
Samt, vem levererar produkter med litiumbatterier som inte slits?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Vad är den högsta laddningshastigheten jag kan få med en CCS Combo 2-adapter?taliz skrev:Nu är du på djupt vatten och det vet du.nek0 skrev:"Var står de specifikationer du syftar på?"taliz skrev:Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Hoppas man kan lita på Tibor Blomhall.
https://teslaclubsweden.se/de-10-vanligaste-fragorna/
Det är en sak att vattenledningar blir igensatta och måste rensas, något helt annat är att kommunen stryper vattentrycket för att slippa byta ut dåliga rör.
Återigen, vilka specifikationer syftar du på?
Samt, vem levererar produkter med litiumbatterier som inte slits?
Alla ägare till Model S och Model X kan i dagsläget ta emot de högsta laddningshastigheterna som ges med V2 Supercharging i Europa (120 kW). Vi fortsätter att validera denna teknik som en del av införandet av V3 Supercharger och kommer ge ytterligare information om högsta laddningshastigheter när den blir tillgänglig.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/supercharging
Nöjd?
Re: Audi e-tron
Taliz, detta är en tråd om e-tron. Tyvärr måste jag säga att du tillför ingenting till tråden utan försöker bara förstöra genom nålstick och översitteri. Jag hade uppskattat om vi alla kunde inse att det finns olika åsikter och förväntningar på våra prylar. Om man inser det, slutar att försöka vända hela världen till att tänka som en själv (newsflash: det går inte) och håller en trevlig ton, då blir diskussionerna så mycket bättre och värdefullare.taliz skrev:Nu är du på djupt vatten och det vet du.nek0 skrev:"Var står de specifikationer du syftar på?"taliz skrev:Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Hoppas man kan lita på Tibor Blomhall.
https://teslaclubsweden.se/de-10-vanligaste-fragorna/
Det är en sak att vattenledningar blir igensatta och måste rensas, något helt annat är att kommunen stryper vattentrycket för att slippa byta ut dåliga rör.
Återigen, vilka specifikationer syftar du på?
Samt, vem levererar produkter med litiumbatterier som inte slits?
Jag är medveten om att jag själv med detta inlägg inte bidrar med något till diskussionen om e-tron men känner att dessa översitterifasoner behöver få ett slut så att vi kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Glad för att jag sålt min Tesla
Re: Audi e-tron
Hur gammal är du egentligen ? Svårt att säga då du ibland uppfattas som P12 och ibland 50+.taliz skrev:Stevvee skrev:Det där med OTA ger ju även en risk med att bli av med saker man betalat för, lite som att ha ett Klubbhäfte i telefonen istället för ett fysiskt. Det fysiska rabatterna har man alltid kvar medans telefonens rabatter kan försvinna nästa dag. Dock är vissa saker bra att kunna köra !mati skrev:Du beskriver det rätt bra. Det är precis så jag upplevde det. När jag fick min Model S våren 2017 hade den nästan ingen av alla coola funktioner som Tesla skröt så mycket med. Inte ens en vanlig farthållare fanns. Bilen var dum och blind. När jag sålde bilen i våras, två år senare, hade den fått det mesta av det som stod i specen, men inte allt. Och mycket av det som fanns funkade fortfarande dåligt. Vägen dit var lång och besvärlig. I princip alla uppdateringar handlade bara om att implementera funktioner som jag faktiskt hade betalat för när jag köpte bilen. Och att fixa buggar som hade introducerats med förra uppdateringen. Visst, bilen blev bättre i och med uppdateringarna. Men det var knappast oväntade nya features som kom, det mesta var sånt som bilen egentligen skulle ha haft från dag ett. Sen slutade uppdateringarna dessutom att fungera. Bilen kändes alltid lite halvfärdig. För en del är det säkert superspännande att aldrig få veta vad som kommer med nästa uppdatering. En del blir kanske roade av allehanda krimskrams som pruttkuddar och atari-spel. För mig kvittar det fullständigt. Själv känner jag mig trygare med en bil som alltid beter sig likadant.dd88 skrev:Är väl som med all annan ”smart” elektronik, en stor uppdatering har en massa buggar, sen kommer en massa små uppdatering som ska fixa dessa, med ytterligare uppdateringar för buggarna som uppkom när de andra buggarna skulle fixas.
När det börjar bli stabilt så kommer nästa större uppdatering och så är man tillbaka i cirkeln igen.
I en telefon eller dator så visst, men i en bil? Nej tack.
Men blir väl så när kunderna förväntas vara buggtestare.
Därmed vill jag inte säga att (OTA-) uppdateringar är onödiga och värdelösa. Inte alls. Men det är alltid en fråga hur man använder dem. Jag har alltid känt att Tesla missbrukar möjligheten till OTA-updates minst lika mycket som de använder dem till nåt bra. Men vi är alla olika.
Men alla tesla ägare skall glädjas åt att deras pruttkuddar och brasa är gratis !är det årmöte hos PRO nu igen?
Re: Audi e-tron
Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron
Man gillar att läsa om e-tron i tråden om e-tron. Om teslaforumet inte vill ha en sådan tråd så kan man ju ta bort den. Jag läser inte i teslatrådarna så jag vet inte säkert, men antar att det inte hänger massa EQC, e-tron eller dylika elbilsfantaster där och skickar pikar om teslas produkter.Zalman3 skrev:Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Audi e-tron
Jag tror, att detta forum är det största (och bästa) inte enbart för Tesla ägare/fans men också för folk som är intresserade av att köpa en elbil som inte absolut ska vara en Tesla...Zalman3 skrev:Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Audi e-tron
Men du kan väl ändå inte bli förvånad att du på ett Teslaforum hittar en massa bittra fd Audiägare som bytt till Tesla och är idag lyckliga?Credde skrev:Jag tror, att detta forum är det största (och bästa) inte enbart för Tesla ägare/fans men också för folk som är intresserade av att köpa en elbil som inte absolut ska vara en Tesla...Zalman3 skrev:Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Audi e-tron
Nej faktisk inte. Fram till nyligen hade Audi väl inget vettig alternativ till en Tesla på programmet, och hade man önskat att bytte till en el-bil då... Finns säkert fler lyckliga Audi ägare, men de är kanske inte alla målgruppen till att bytte till en elbil i nuläget. Finns alltid bittra bilägare - även går att hitta bittra Tesla ägare, alla är inte super-fanboys...Zalman3 skrev:Men du kan väl ändå inte bli förvånad att du på ett Teslaforum hittar en massa bittra fd Audiägare som bytt till Tesla och är idag lyckliga?Credde skrev:Jag tror, att detta forum är det största (och bästa) inte enbart för Tesla ägare/fans men också för folk som är intresserade av att köpa en elbil som inte absolut ska vara en Tesla...Zalman3 skrev:Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Audi e-tron
Inte att de är på forumet men kanske att de är så aktiva i eTron tråden. T.ex. är eTron tråden den som Taliz är mest aktiv i. Är inte det lite konstigt?Zalman3 skrev:Men du kan väl ändå inte bli förvånad att du på ett Teslaforum hittar en massa bittra fd Audiägare som bytt till Tesla och är idag lyckliga?Credde skrev:Jag tror, att detta forum är det största (och bästa) inte enbart för Tesla ägare/fans men också för folk som är intresserade av att köpa en elbil som inte absolut ska vara en Tesla...Zalman3 skrev:Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
Re: Audi e-tron
Spotify till MMI. Gå gärna in och lägg en röst!
https://community.spotify.com/t5/Live-I ... -p/4764458
https://community.spotify.com/t5/Live-I ... -p/4764458
Audi e-tron
Välkänt att CCS-adapter tar bort begränsningen. Men det är nog få som tror det kommer gälla för alltid.nek0 skrev:Vad är den högsta laddningshastigheten jag kan få med en CCS Combo 2-adapter?taliz skrev:Nu är du på djupt vatten och det vet du.nek0 skrev:"Var står de specifikationer du syftar på?"taliz skrev:Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Hoppas man kan lita på Tibor Blomhall.
https://teslaclubsweden.se/de-10-vanligaste-fragorna/
Det är en sak att vattenledningar blir igensatta och måste rensas, något helt annat är att kommunen stryper vattentrycket för att slippa byta ut dåliga rör.
Återigen, vilka specifikationer syftar du på?
Samt, vem levererar produkter med litiumbatterier som inte slits?
Alla ägare till Model S och Model X kan i dagsläget ta emot de högsta laddningshastigheterna som ges med V2 Supercharging i Europa (120 kW). Vi fortsätter att validera denna teknik som en del av införandet av V3 Supercharger och kommer ge ytterligare information om högsta laddningshastigheter när den blir tillgänglig.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/supercharging
Nöjd?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Det finns bara en etron-tråd.Muhlegg skrev:Inte att de är på forumet men kanske att de är så aktiva i eTron tråden. T.ex. är eTron tråden den som Taliz är mest aktiv i. Är inte det lite konstigt?Zalman3 skrev:Men du kan väl ändå inte bli förvånad att du på ett Teslaforum hittar en massa bittra fd Audiägare som bytt till Tesla och är idag lyckliga?Credde skrev:Jag tror, att detta forum är det största (och bästa) inte enbart för Tesla ägare/fans men också för folk som är intresserade av att köpa en elbil som inte absolut ska vara en Tesla...Zalman3 skrev:Och vad gillar man på ett Teslaforum?kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Och varför bytte man från Audi till Tesla?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron
Taliz du ger dig aldrig. Är du mer nöjd nu?
https://www.tesla.com/sv_SE/support/charging-connectors
Tesla Supercharger
Tesla Supercharger Standard vid leverans
Tesla Supercharger Ingen ytterligare utrustning behövs för att koppla in vid Supercharger-stationer.
Max laddningseffekt och max ökad räckvidd per timme**
Upp till 120 kW eller 500 km
https://www.tesla.com/sv_SE/support/charging-connectors
Tesla Supercharger
Tesla Supercharger Standard vid leverans
Tesla Supercharger Ingen ytterligare utrustning behövs för att koppla in vid Supercharger-stationer.
Max laddningseffekt och max ökad räckvidd per timme**
Upp till 120 kW eller 500 km
Re: Audi e-tron
Vad var ”nålstick och översitteri” i det du citerade?Hertsh skrev:Taliz, detta är en tråd om e-tron. Tyvärr måste jag säga att du tillför ingenting till tråden utan försöker bara förstöra genom nålstick och översitteri. Jag hade uppskattat om vi alla kunde inse att det finns olika åsikter och förväntningar på våra prylar. Om man inser det, slutar att försöka vända hela världen till att tänka som en själv (newsflash: det går inte) och håller en trevlig ton, då blir diskussionerna så mycket bättre och värdefullare.taliz skrev:Nu är du på djupt vatten och det vet du.nek0 skrev:"Var står de specifikationer du syftar på?"taliz skrev:Var står de specifikationer du syftar på?nek0 skrev:"Bättre det än att bli stående med trasigt batteri."
Taliz har du inte köpt en bil efter att du kollat specifikationer och tyckt att den är bra och du vill ha just en sådan bil? Tänk om du köpt en kebab talrik och får den utan kebabkött för att någon tyckt att köttet är dåligt för miljön, eller att du betalar för 50kg potatis och får 25kg för att bonden tycker att säcken kan gå sönder om man lägger 25kg till i den.
Batterier slits, det är inget konstigt med det. Drabbar alla och allt.
Trodde du det var evighetsmaskiner kanske?
Hoppas man kan lita på Tibor Blomhall.
https://teslaclubsweden.se/de-10-vanligaste-fragorna/
Det är en sak att vattenledningar blir igensatta och måste rensas, något helt annat är att kommunen stryper vattentrycket för att slippa byta ut dåliga rör.
Återigen, vilka specifikationer syftar du på?
Samt, vem levererar produkter med litiumbatterier som inte slits?
Jag är medveten om att jag själv med detta inlägg inte bidrar med något till diskussionen om e-tron men känner att dessa översitterifasoner behöver få ett slut så att vi kan återgå till att diskutera och läsa om de prylar vi gillar.
Hursomhelst, lite kul måste man väl få ha med konkurrensen eller? Som sagt, detta är ett Teslaforum.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.