Jag hade samma fråga och enligt Tesla så kan du ändra vad du vill innan du fått VIN utan att det ska ändra din plats i kön.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Vit passar bra på MYP, då den har så mycket svarta detaljer som ej syns så bra på en grå.manneson skrev: ↑04 sep 2025 21:24Snåla inte in på färgen.Heinrich skrev: ↑04 sep 2025 20:36Har påbörjat ett byte från MYLR AWD till MYP nu. Från grå till vit, så sparar man 15K, och så får man mycket trevligare hjul både sommar och vinter som en fet bonus utöver prestandan och de övriga fördelarna. Hoppas, hoppas, hooooooooppas nu bara att det faktiskt blir leverans i september. Jag kommer ju hamna rejält långt bak i kön jämfört med MYLR-ordern som ligger med beställningsdag 15 juli![]()
15K är ingenting i sammanhanget och den gråa är MYCKET snyggare än vit. Passar dessutom med de gråa fälgarna.
Vit är typ den enda färgen P INTE passar i.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 25kWh
-
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Ändrar man bilmodell åker man nog bak i kön, ändrar man färg kan man nog hoppa både framåt och bakåt beroende på lackeringsplaneringen i fabriken, men med samma tankebana kan du kan säkert hoppa framåt i kön genom att byta modell också beroende vad som är planerat att byggas.
Som jag uppfattade informationen från Tesla är att ändringar i beställningen innan VIN inte påverkar köplatsen. Sen beror det på vad som blir tillgängligt och det är nog mer slumpmässigt.Andreasrh skrev: ↑04 sep 2025 23:47Ändrar man bilmodell åker man nog bak i kön, ändrar man färg kan man nog hoppa både framåt och bakåt beroende på lackeringsplaneringen i fabriken, men med samma tankebana kan du kan säkert hoppa framåt i kön genom att byta modell också beroende vad som är planerat att byggas.