Zeekr 7X
Moderator: Redaktion
Re: Zeekr 7X
Helt ok räckvidd under sommaren. 8% över wltp för awd privillige
https://www.motor.no/bil/slik-gikk-det- ... 025/314668
-
Ser ut att vara väldigt många bilar som är över WLTP i testet.Jedimind skrev: ↑05 jun 2025 08:20Helt ok räckvidd under sommaren. 8% över wltp för awd privillige
Frågan är väl vad deras snitthastighet är.
Icke-aerodynamiska bilar tar mer stryk i högre hastigheter än aerodynamiska.
Ja testet visar bara hur den förhåller sig gentemot andra under samma förutsättningar och då står den sig bra.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑05 jun 2025 08:36Ser ut att vara väldigt många bilar som är över WLTP i testet.Jedimind skrev: ↑05 jun 2025 08:20Helt ok räckvidd under sommaren. 8% över wltp för awd privillige
Frågan är väl vad deras snitthastighet är.
Icke-aerodynamiska bilar tar mer stryk i högre hastigheter än aerodynamiska.
Är i Norge så jag misstänker att det är väldigt gynnsamma hastigheter.
Ingen som är sugen på att göra ett laddtest i Täby? Enviny har precis öppnat 22 laddplatser i garaget till nyöppnade ICA Maxi i Arninge. Två av dessa laddare är på 500 kW (resten är 300 och 360 kW). Bra med kräm och ett intressant test för en Zeekr 7X.
Jag kommer att testa då jag får min den 17:e
Det första jag gör är att köra slut på batteriet och sticka till 500kW-laddaren i kungens kurva

- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Intressant, var en farhåga att effektiviteten skulle vara dålig. Men det verkar som Zeekr lyckats effektivisera bilen en del sedan de första kinesiska testerna publicerades, precis som svenska utvecklingschefen utlovade i Youtube-intervjun.Jedimind skrev: ↑05 jun 2025 08:20Helt ok räckvidd under sommaren. 8% över wltp för awd privillige
Nästan precis samma kommentarer som min kollega hade. Jag provkörde en för några veckor sedan och den skön och bekväm att köra. Tror också att den är väldigt prisvärd med tanke på utrustningen. Lite av en bekväm komfort SUV.jonasperh skrev: ↑31 maj 2025 10:13AbsolutA76 skrev: ↑30 maj 2025 12:05Hur känns det med nya bilen @jonasperh ?jonasperh skrev: ↑12 maj 2025 17:20Håller med om pris kontra utrustnings-nivå känns svårslaget.Strebern skrev: ↑11 maj 2025 17:06Japp, kika lite tidigare i tråden så ser du min recension.
Kan tillägga till den, då vissa tvivlar, att det faktiskt var ett klonk i drivlinan när man skiftar från acceleration och retardation. Typ som på en gammal bensinbil, det känns som ett transmissionsglapp. Mycket irriterande. Likaså när man gasar "fullt", så är det inte jämnt och fint som på tesla, någon har tidigare nämnt att det är motorn fram som kopplas in, och jag kan hålla med, det känns efter ungefär en halv sekund eller en sekund att den skickar på mer, och det är ingen jämn och snygg inkoppling.
Men totalt sett så kan jag inte hitta någon bättre elbil på marknaden, med den tekniken och utrustningen för det priset. De andra bilar jag kikat på är ex vis mercedes och BMW, men då blir priset lätt mellan 1-1,5 miljon med samma utrustningsnivå/motornivå. Så jag gör ett bra förnuftigt val, ett bilköp är alltid en kompromiss, och Zeekr 7x är just nu den bästa kompromissen för mig, och till ett mycket bättre pris än europeiska märken, så jag tuggar i mig att bilen kommer från kina med en viss risk pga detta, och att den inte är perfekt i alla avseenden (för vilken bil är det, inte ens premiumtyskarna enligt mig)
Beställde i slutet av feb. och har leverans nästa vecka den 22:a maj. Inte hunnit med nån provkörning (inte funnits tillgängligt i gbg vad jag kunnat se) men allt jag sett hittills med recensioner osv gör att jag ändå att ja kör på och byter ut model y:n.
Vore trevligt om du kunde dela med dig av dina första intryck.![]()
. Den blev lite försenade, hämtade i måndags så inte hunnit köra jättemycket än men en del. Är förresten Privilege AWD modellen jag beställt med luftfjädring, el-dörrar osv
.
Första intrycket är väldigt positivt (haft Tesla i 6 år, model 3 och Y så blir att man jämför mot det). Förarmiljön är på en helt annan nivå, riktigt trevlig/högkvalité inredning. Gillar HUD:en, den är stor och väldigt tydlig och visar förutom hastighet och nav en rendering av trafik osv (som man har på mittskärmen i Teslan). Tycker de har träffat helt rätt på kombinationen av bra stor skärm, men rätt mängd fysiska knappar på ratt och under mitt-skärmen.
Körningen är också ett rejält steg upp, hög komfort helt klart. Upplever den som tyst och skön att köra, samt bra prestanda men inte riktigt hunnit testa de där 3.8 sekunderna 0-100 än.
Ang eldörrarna så gillar jag dom skarpt, var lite tveksam till det men nu skulle jag inte välja bort det faktiskt. Nice att kunna stänga med bromsen, öppna/stänga för barnen via skärmen.
Connectivity delen verkar bra även om det inte är på Teslas nivå, men appen är bra och visar det mesta man behöver. Verkar funka bra hittills, man får kontakt med bilen och den visar rätt status. Låst, parkerad, öppna dörrar, hastighet vid körning osv samt att det går styra klimat, stolsvärme men inte lika mycket funktioner som i Teslan.
Till det negativa så har jag haft lite problem att få igång mobildatan, verkar vara ett generellt problem att det tar några dagar. Även att inställning för max-ström vid ac laddning nollställs ibland verkar det som (inte så bra med effekttariffer). Men inga problem om man har uppkopplad laddbox, vilket vi inte har än dock.
Den mobila nyckeln kräver också att man låser upp med mobilen. Följer dock med en bra fob som man kan använda ist, och det är något som kommer senare med mobil-nyckeln säger dom. Man kan på tal om det skapa och rösta upp/ner feature request i appen samt följa road-map där så det är positivt tycker jag men återstår att se hur de levererar på det med framtida OTA uppdateringar.
Enda nackdelarna är ju att mobil nyckeln inte verkar fungera (ännu) och att accelerationen från typ 70 och uppåt (omkörning) är lite seg.
Men fick jag möjligheten att byta nu genom att hitta en ny ägare till min bil så skulle jag byta, mest med tanke på ekonomin och att en SUV skulle passa nu.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Vilken version provkörde du? Jag provkörde AWD varianten och den var definitivt inte seg från 70, betydligt snabbare acc än min MYLR. Hade inställt på normal gasrespons.Pontus skrev: ↑06 jun 2025 12:26Nästan precis samma kommentarer som min kollega hade. Jag provkörde en för några veckor sedan och den skön och bekväm att köra. Tror också att den är väldigt prisvärd med tanke på utrustningen. Lite av en bekväm komfort SUV.jonasperh skrev: ↑31 maj 2025 10:13AbsolutA76 skrev: ↑30 maj 2025 12:05Hur känns det med nya bilen @jonasperh ?jonasperh skrev: ↑12 maj 2025 17:20Håller med om pris kontra utrustnings-nivå känns svårslaget.Strebern skrev: ↑11 maj 2025 17:06
Japp, kika lite tidigare i tråden så ser du min recension.
Kan tillägga till den, då vissa tvivlar, att det faktiskt var ett klonk i drivlinan när man skiftar från acceleration och retardation. Typ som på en gammal bensinbil, det känns som ett transmissionsglapp. Mycket irriterande. Likaså när man gasar "fullt", så är det inte jämnt och fint som på tesla, någon har tidigare nämnt att det är motorn fram som kopplas in, och jag kan hålla med, det känns efter ungefär en halv sekund eller en sekund att den skickar på mer, och det är ingen jämn och snygg inkoppling.
Men totalt sett så kan jag inte hitta någon bättre elbil på marknaden, med den tekniken och utrustningen för det priset. De andra bilar jag kikat på är ex vis mercedes och BMW, men då blir priset lätt mellan 1-1,5 miljon med samma utrustningsnivå/motornivå. Så jag gör ett bra förnuftigt val, ett bilköp är alltid en kompromiss, och Zeekr 7x är just nu den bästa kompromissen för mig, och till ett mycket bättre pris än europeiska märken, så jag tuggar i mig att bilen kommer från kina med en viss risk pga detta, och att den inte är perfekt i alla avseenden (för vilken bil är det, inte ens premiumtyskarna enligt mig)
Beställde i slutet av feb. och har leverans nästa vecka den 22:a maj. Inte hunnit med nån provkörning (inte funnits tillgängligt i gbg vad jag kunnat se) men allt jag sett hittills med recensioner osv gör att jag ändå att ja kör på och byter ut model y:n.
. Den blev lite försenade, hämtade i måndags så inte hunnit köra jättemycket än men en del. Är förresten Privilege AWD modellen jag beställt med luftfjädring, el-dörrar osv
.
Första intrycket är väldigt positivt (haft Tesla i 6 år, model 3 och Y så blir att man jämför mot det). Förarmiljön är på en helt annan nivå, riktigt trevlig/högkvalité inredning. Gillar HUD:en, den är stor och väldigt tydlig och visar förutom hastighet och nav en rendering av trafik osv (som man har på mittskärmen i Teslan). Tycker de har träffat helt rätt på kombinationen av bra stor skärm, men rätt mängd fysiska knappar på ratt och under mitt-skärmen.
Körningen är också ett rejält steg upp, hög komfort helt klart. Upplever den som tyst och skön att köra, samt bra prestanda men inte riktigt hunnit testa de där 3.8 sekunderna 0-100 än.
Ang eldörrarna så gillar jag dom skarpt, var lite tveksam till det men nu skulle jag inte välja bort det faktiskt. Nice att kunna stänga med bromsen, öppna/stänga för barnen via skärmen.
Connectivity delen verkar bra även om det inte är på Teslas nivå, men appen är bra och visar det mesta man behöver. Verkar funka bra hittills, man får kontakt med bilen och den visar rätt status. Låst, parkerad, öppna dörrar, hastighet vid körning osv samt att det går styra klimat, stolsvärme men inte lika mycket funktioner som i Teslan.
Till det negativa så har jag haft lite problem att få igång mobildatan, verkar vara ett generellt problem att det tar några dagar. Även att inställning för max-ström vid ac laddning nollställs ibland verkar det som (inte så bra med effekttariffer). Men inga problem om man har uppkopplad laddbox, vilket vi inte har än dock.
Den mobila nyckeln kräver också att man låser upp med mobilen. Följer dock med en bra fob som man kan använda ist, och det är något som kommer senare med mobil-nyckeln säger dom. Man kan på tal om det skapa och rösta upp/ner feature request i appen samt följa road-map där så det är positivt tycker jag men återstår att se hur de levererar på det med framtida OTA uppdateringar.
Enda nackdelarna är ju att mobil nyckeln inte verkar fungera (ännu) och att accelerationen från typ 70 och uppåt (omkörning) är lite seg.
Men fick jag möjligheten att byta nu genom att hitta en ny ägare till min bil så skulle jag byta, mest med tanke på ekonomin och att en SUV skulle passa nu.
Är det inte så att de allra flest, kanske t.o.m. alla, levererade bilar än så länge är AWD Privilege och därmed den minst effektiva modellen.
Enligt Zeekrs databladet ska 7X AWD ha en WLTP siffra på 19.9 kWh/100km. Core och Long range har siffrorna 17,8 resp. 17,7.
Enligt Zeekrs databladet ska 7X AWD ha en WLTP siffra på 19.9 kWh/100km. Core och Long range har siffrorna 17,8 resp. 17,7.
Är det fortfarande samma erbjudande nu på 7X som det var för några månader sedan? Priset verkar iaf var detsamma vad jag minns och vid en snabb tidd verkade flera tillval fortfarande vara inkluderade. Det säger väl om inte annat lite om hur försäljningen går, hur villiga man är att köpa marknadsandelar genom subventionerade priser osv.
Finns det några svenska provkörningar / recenssioner av 7X än, alltså gjorda i Sverige på svenska vägar osv.
Jag skickade in en förfrågan en 7X privatleasing och fick svar i förra veckan. Jag ville ha priser på privatleasing med 2000 mil. Jag fick pris på en Core, dvs lilla batteriet, samt en LR + Cockpit paket. Till min förvåning så var det i stort sett ingen skillnad i pris. 10100 alternativt 10295 och alldeles för dyrt för min del.improwise skrev: ↑07 jun 2025 11:25Är det fortfarande samma erbjudande nu på 7X som det var för några månader sedan? Priset verkar iaf var detsamma vad jag minns och vid en snabb tidd verkade flera tillval fortfarande vara inkluderade. Det säger väl om inte annat lite om hur försäljningen går, hur villiga man är att köpa marknadsandelar genom subventionerade priser osv.
Jag bollade lite med säljaren via mail och skrev att jag tyckte de låg alldeles för högt på privatleasing. Jag drog då parallellen med pris och privatleasingpris på en Skoda Enyaq. De ligger nästan på samma kontantpris men Zeekr ligger mycket högre i pl-pris. Den billigaste Enyaq ligger på 6500:- i månaden för 2000 mil och försäkring. Jämfört med Core versionen för 10100:-/månad tycker jag det är lite väl saftigt.
Fick förklaringen att de riktar in sig på tjänste/förmånsbil just nu samt att Skoda kan ha högre restvärde genom VVFinans, rabatt från importören osv och på så sett få ner priserna ordentligt.
Det hela slutade med att vi önskade varandra en trevlig sommar och att jag eventuellt kommer tillbaka efter sommaren. Jag tror att Zeekr då har fått justera ner pl-priserna. Just nu lever de lite på nyhetens behag och att de har fullt upp att leverera till de första entusiasterna. Efter sommaren kommer det ha lagt sig och de behöver se över sin strategi.
Jag provade privilege. Kanske får ta en provtur till med kollegan då, kan ju varit förväntan när det sagts att den ska vara snabb. Man kände ju att bilen accelererade men ganska lugnt absolut ingen spark i baken som jag kanske trott.A76 skrev: ↑06 jun 2025 12:30Vilken version provkörde du? Jag provkörde AWD varianten och den var definitivt inte seg från 70, betydligt snabbare acc än min MYLR. Hade inställt på normal gasrespons.Pontus skrev: ↑06 jun 2025 12:26Nästan precis samma kommentarer som min kollega hade. Jag provkörde en för några veckor sedan och den skön och bekväm att köra. Tror också att den är väldigt prisvärd med tanke på utrustningen. Lite av en bekväm komfort SUV.jonasperh skrev: ↑31 maj 2025 10:13AbsolutA76 skrev: ↑30 maj 2025 12:05Hur känns det med nya bilen @jonasperh ?jonasperh skrev: ↑12 maj 2025 17:20
Håller med om pris kontra utrustnings-nivå känns svårslaget.
.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag bokade ju en bil för få det bra priset låst, 3000 kr som är återbetalbart. Nu verkar det inga problem för vårt leasing bolag att få samma pris ändå så jag har begärt att få tillbaka pengarna. Efter 6 veckor och ett par mail fram och tillbaka har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna. Sånt gör mig väldigt negativt inställd även om bilen är jättebra.
Någon annan som bokat och sedan fått tillbaka pengarna?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
-
- elbilist
Med gasrespons I Sport känns 0-100 känns ganska mjukt trots 3,8 sekunder.
80-150 däremot känns som en riktigt spark i baken. Väldigt skillnad jämfört med min gamla PS2 med performance optimering och som natt och dag jämfört med Audi SQ6.
Får inte igång CarScanner men ska försöka ta tiden på något sätt.
Låter som en rimlig förklaring tycker jag, och jag tror inte att det kommer vara priser i närheten av det du önskar efter sommaren.Baeckman skrev: ↑07 jun 2025 12:36Jag skickade in en förfrågan en 7X privatleasing och fick svar i förra veckan. Jag ville ha priser på privatleasing med 2000 mil. Jag fick pris på en Core, dvs lilla batteriet, samt en LR + Cockpit paket. Till min förvåning så var det i stort sett ingen skillnad i pris. 10100 alternativt 10295 och alldeles för dyrt för min del.improwise skrev: ↑07 jun 2025 11:25Är det fortfarande samma erbjudande nu på 7X som det var för några månader sedan? Priset verkar iaf var detsamma vad jag minns och vid en snabb tidd verkade flera tillval fortfarande vara inkluderade. Det säger väl om inte annat lite om hur försäljningen går, hur villiga man är att köpa marknadsandelar genom subventionerade priser osv.
Jag bollade lite med säljaren via mail och skrev att jag tyckte de låg alldeles för högt på privatleasing. Jag drog då parallellen med pris och privatleasingpris på en Skoda Enyaq. De ligger nästan på samma kontantpris men Zeekr ligger mycket högre i pl-pris. Den billigaste Enyaq ligger på 6500:- i månaden för 2000 mil och försäkring. Jämfört med Core versionen för 10100:-/månad tycker jag det är lite väl saftigt.
Fick förklaringen att de riktar in sig på tjänste/förmånsbil just nu samt att Skoda kan ha högre restvärde genom VVFinans, rabatt från importören osv och på så sett få ner priserna ordentligt.
Det hela slutade med att vi önskade varandra en trevlig sommar och att jag eventuellt kommer tillbaka efter sommaren. Jag tror att Zeekr då har fått justera ner pl-priserna. Just nu lever de lite på nyhetens behag och att de har fullt upp att leverera till de första entusiasterna. Efter sommaren kommer det ha lagt sig och de behöver se över sin strategi.
VW-koncernen har större incitament att rea ut sina bilar då man behöver hålla produktion uppe, man behöver få ut elbilar då man säljer ICE som ger kraftiga böter om snittet på utsläpp/bil ligger för högt, det problemet har inte Zeekr.
Räknar man på restvärdet så är en privatleasing på 9-11 000kr för en bil i den prisklassen helt rimligt och priser under det är subventionerat.
Jag har själv beställt en Cupra(privatleasing) som har ett finansiellt restvärde på runt 80% efter 3 år vilket såklart är helt galet och inget som någon biltillverkare vill hålla på med.
EU har skjutit upp böterna för C02 snitten i flera år..backe skrev: ↑07 jun 2025 13:17Låter som en rimlig förklaring tycker jag, och jag tror inte att det kommer vara priser i närheten av det du önskar efter sommaren.Baeckman skrev: ↑07 jun 2025 12:36Jag skickade in en förfrågan en 7X privatleasing och fick svar i förra veckan. Jag ville ha priser på privatleasing med 2000 mil. Jag fick pris på en Core, dvs lilla batteriet, samt en LR + Cockpit paket. Till min förvåning så var det i stort sett ingen skillnad i pris. 10100 alternativt 10295 och alldeles för dyrt för min del.improwise skrev: ↑07 jun 2025 11:25Är det fortfarande samma erbjudande nu på 7X som det var för några månader sedan? Priset verkar iaf var detsamma vad jag minns och vid en snabb tidd verkade flera tillval fortfarande vara inkluderade. Det säger väl om inte annat lite om hur försäljningen går, hur villiga man är att köpa marknadsandelar genom subventionerade priser osv.
VW-koncernen har större incitament att rea ut sina bilar då man behöver hålla produktion uppe, man behöver få ut elbilar då man säljer ICE som ger kraftiga böter om snittet på utsläpp/bil ligger för högt, det problemet har inte Zeekr.
Räknar man på restvärdet så är en privatleasing på 9-11 000kr för en bil i den prisklassen helt rimligt och priser under det är subventionerat.
Jag har själv beställt en Cupra(privatleasing) som har ett finansiellt restvärde på runt 80% efter 3 år vilket såklart är helt galet och inget som någon biltillverkare vill hålla på med.
Det kan säkert stämma. Kollar man på andra kinesiska tillverkare som suttit/sitter i samma sits som Zeekr så hade t.ex. Xpeng en riktigt bra deal för en månad sedan. Skulle fått en G6 LR med 2000 mil, service och försäkring för runt 6400:- i månaden.backe skrev: ↑07 jun 2025 13:17Låter som en rimlig förklaring tycker jag, och jag tror inte att det kommer vara priser i närheten av det du önskar efter sommaren.
Men med det sagt så måste det ju inte gå ner i pris. Men man kan ju alltid hoppas. Jag har också sneglat lite på Cupran. Dock är jag inte helt kompis med inredningen som känns konstig. Men en bra deal just nu.
Snittet är samma såvitt jag förstår det men summeringen blir inte år för år, så man har längre tid på sig att uppfylla det. Men det vore lite att skjuta sig i foten att bara köra på och hoppas att det löser sig själv.StureP skrev: ↑07 jun 2025 13:29EU har skjutit upp böterna för C02 snitten i flera år..backe skrev: ↑07 jun 2025 13:17Låter som en rimlig förklaring tycker jag, och jag tror inte att det kommer vara priser i närheten av det du önskar efter sommaren.Baeckman skrev: ↑07 jun 2025 12:36Jag skickade in en förfrågan en 7X privatleasing och fick svar i förra veckan. Jag ville ha priser på privatleasing med 2000 mil. Jag fick pris på en Core, dvs lilla batteriet, samt en LR + Cockpit paket. Till min förvåning så var det i stort sett ingen skillnad i pris. 10100 alternativt 10295 och alldeles för dyrt för min del.improwise skrev: ↑07 jun 2025 11:25Är det fortfarande samma erbjudande nu på 7X som det var för några månader sedan? Priset verkar iaf var detsamma vad jag minns och vid en snabb tidd verkade flera tillval fortfarande vara inkluderade. Det säger väl om inte annat lite om hur försäljningen går, hur villiga man är att köpa marknadsandelar genom subventionerade priser osv.
Det gällde på en utgående modell av G6 då en ny är på ingång, lagertömning alltså.Baeckman skrev: ↑07 jun 2025 13:49Det kan säkert stämma. Kollar man på andra kinesiska tillverkare som suttit/sitter i samma sits som Zeekr så hade t.ex. Xpeng en riktigt bra deal för en månad sedan. Skulle fått en G6 LR med 2000 mil, service och försäkring för runt 6400:- i månaden.backe skrev: ↑07 jun 2025 13:17Låter som en rimlig förklaring tycker jag, och jag tror inte att det kommer vara priser i närheten av det du önskar efter sommaren.
Men med det sagt så måste det ju inte gå ner i pris. Men man kan ju alltid hoppas. Jag har också sneglat lite på Cupran. Dock är jag inte helt kompis med inredningen som känns konstig. Men en bra deal just nu.
Jag hoppas också såklart på sänkta priser, men det verkar dumt att undergräva sina egna priser då man ändå verkar sälja bra av den på sin egen marknad. Man kommer troligen med fler modeller också(7GT), börjar man rea ut 7X så kommer man behöva rea ut de nya också.
Hade jag kunnat ta en 7X för samma peng som Cupran så hade det varit ett lätt val, jag personligen ser det dock inte framför mig
-
Hej. Trevligt att läsa era omdömen.
Vad är levereranstiden på nu ungefär ?
Ja funderar att välja en som förmånsbil. Kostar mig 3750 inkl dubbdäck och dragkrok. Total plånbokskostnad vilket är helt ok
en id7 gtx hamnar på samma pris liksom i4 40xdrive. Så det är lite svårt att välja. Kör ca 200-250mil i månaden
Vad är levereranstiden på nu ungefär ?
Ja funderar att välja en som förmånsbil. Kostar mig 3750 inkl dubbdäck och dragkrok. Total plånbokskostnad vilket är helt ok
Xpeng har dock inte börjat sälja den nya modellen vad jag vet. Så utförsäljning, lagertömmning eller drive... spelar kanske inte så stor roll vad den kallas. Dealen finns inte kvar längre men det finns fortfarande bilar att köpa till ett betydligt högre pris. En bra deal var det iaf.backe skrev: ↑07 jun 2025 13:59Det gällde på en utgående modell av G6 då en ny är på ingång, lagertömning alltså.
Jag hoppas också såklart på sänkta priser, men det verkar dumt att undergräva sina egna priser då man ändå verkar sälja bra av den på sin egen marknad. Man kommer troligen med fler modeller också(7GT), börjar man rea ut 7X så kommer man behöva rea ut de nya också.
Hade jag kunnat ta en 7X för samma peng som Cupran så hade det varit ett lätt val, jag personligen ser det dock inte framför mig![]()
En 7X för under 5000 skulle sälja som smör i solsken tror jag. Jag hade definitivt skaffat en. Men till den prisnivån kommer vi nog aldrig. Tror inte ens vi kommer ner i 6500 som Enyaqen nu. Jag tyckte dock att drygt 10000 är lite väl saftigt.
Erbjudet Zeekr hjälp med inlösen av nuvarande bil och någon som isf vet hur väl dom (eller snarare deras partner antar jag) betalar jämfört med andra?
Väntar också på mina 3.000kr, avbokade för 3 veckor sen, men inga pengar än, dock inte så stressad över det (än)Pontus skrev: ↑07 jun 2025 12:43Jag bokade ju en bil för få det bra priset låst, 3000 kr som är återbetalbart. Nu verkar det inga problem för vårt leasing bolag att få samma pris ändå så jag har begärt att få tillbaka pengarna. Efter 6 veckor och ett par mail fram och tillbaka har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna. Sånt gör mig väldigt negativt inställd även om bilen är jättebra.
-
- elbilist
Lite siffror som jag mätte upp med min bil vid 75% SoC:
0–100 km/h: 3,72 sekunder
0–150 km/h: 6,70 sekunder
80–120 km/h: 1,97 sekunder
100–150 km/h: 2,98 sekunder
0–100 km/h: 3,72 sekunder
0–150 km/h: 6,70 sekunder
80–120 km/h: 1,97 sekunder
100–150 km/h: 2,98 sekunder