Tänk dockpå att de mindre batteri packet troligen laddar något saktare än de stora på en M3... Dock är jag ändå själv helt inne på standard batteriet då jag som många andra väldigt sällan köra mer än 25 mil enkel resa per dag och de gånger jag gör de så får man väl använda de trevliga laddnätverkat som Tesla har.Svenssons skrev:Model 3 är ju idag den bil som laddar snabbast av alla elbilar. Visst laddar den kanske lite långsammare än Model S/X 100D sett till kW men den laddar snabbare sett till antal kilometer räckvidd per timme som du får i bilen. Model 3 är en snål elbil i kombination med rätt stort batteripack och jag kan inte förstå de som vill ha 100 kWh förutom ifall det finns dragkrok och de brukar köra hundratals mil med husvagn varje säsong.
Större batteripack leder ju till högre pris, sämre fartegenskaper, sämre kurvtagning, längre bromssträcka och mindre antal kg som kan lastas i bilen.
Den enda gång jag tror jag kommer sakna stort batteri pack är när vi åker till sälen på vintern och Österrike på sommaren vilket är ca 1,5-2 resor om året, skulle jag ta longrange bara för de så blir dessa resor VÄLDIGT dyra oavsett om man bara ser till värdeminskningen.
Utöver dessa längre resor så gör vi en hel del resor till stugan men de är ca 21 mil enkel resa. Vi gör även ibland resor till Göteborg och även här är de runt 20 mil. Dessa typer av resor bör vi klara utan att ladda men behövs de så finns de SUC längs både dessa sträckor, ja säg de blir väldigt kallt här i söder på vintern så kanske de krävs ett kort stopp ibland.