Re: Bilen är inte tät
Postat: 07 nov 2018 22:23
Absolut relevant med kundnöjdhet men det finns en mycket stor risk att kundnöjdheten kommer gå ner fort om inte bilarnas kvalitet förbättras. Vi verkar i alla fall vara ense om att Tesla ska fokusera mera på kvalitet.mjwahl skrev:Nej det kanske du inte tycker men det var därför som jag lade till länk till Consumer Report:Svenssons skrev:Du har självklart rätt till en åsikt men jag tycker inte att din erfarenhet trumfar statstik från tusentals bilägare i USA 2018.mjwahl skrev:Jag har inte klankat ner på någon utan bara berättat mina egna erfarenheter. Hur kan du se detta som skönmålande? Får jag inte berätta mina egna erfarenheter ifall de är positiva?Svenssons skrev:Lustigt att du tar upp Toyota som ett exempel. Läs följande artikel i teknikens värld som visar Consumer reports kvalitetsranking på bilar i USA 2018. Consumer Reports pålitlighetsrapport baseras på ägarutlåtanden efter tre års brukande. För första gången är Tesla med på listan och placerar sig på nummer 25 av 30 bilmärken. Lexus(1) och Toyota(2) ligger i topp som vanligt ( brukar oftast ligga där)mjwahl skrev:När kunderna tycker att god ton hos servicepersonal är viktigare än kompetens, vilja och förmåga att åtgärda bilarnas problem blir jag riktigt orolig.
https://teknikensvarld.se/volvo-tappar- ... ng-338499/
Och visst blir det extra viktigt att SC har ett superbra bemötande mot kunderna när bilarna är byggda på ett sådant sätt att många teslor behöver besöka SC 10-20 ggr de två första åren.
Om du och andra tycker att jag är negativ, är min motfråga varför ni är så skönmålande positiva och klankar ner på användare som har verkliga problem?
Vad Consumer Report rapporterar om kvalitet i USA har inget med mina erfarenheter i Sverige att göra. Toyota skötte inte servicen bättre för det och bilen blir mer felfri för det. Det jag pratar om är nöjdheten och då kan vi ta fram Consumer Reports rapport om det:
https://www.consumerreports.org/car-rel ... isfaction/
Tesla på förstaplaceringen och Toyota på plats 8.
https://www.consumerreports.org/car-rel ... isfaction/
Det är ju kundnöjdheten som jag pratade om vilket även är det som den rapport som jag länkade till tar upp. Visst måste Teslas kvalite öka och det är nog Tesla medvetna om, annars hade de nog inte brytt sig om att köpa upp Grohmann Automation t.ex.