Re: Den stora hjulkaosdagen!
Postat: 19 okt 2015 22:34
Nordiska dubbfria har ett mjukare gummi. Vid plusgrader ör de väldigt mjuka och vid breda dimensioner känns de ormiga. De blir bättre under nollan.
Det kan inte vara någon som missat det nuhybris skrev:Nordiska dubbfria har ett mjukare gummi. Vid plusgrader ör de väldigt mjuka och vid breda dimensioner känns de ormiga. De blir bättre under nollan.
jag har Hakka R2 på eGolfen i dimension 225/40-18 och dær ær det inga problem med greppet, inte ens de førsta milen. Inte heller på førra Volvon, XC70 med 235/55-17, hade jag några problem. Men det mynnar kanske ut i att en bakhjulsdriven bil med såpass mycket vrid har lite andra førsutsættningar æn framhjulsdriven kontra fyrhjulsdriven?Franz skrev:Det kan inte vara någon som missat det nuhybris skrev:Nordiska dubbfria har ett mjukare gummi. Vid plusgrader ör de väldigt mjuka och vid breda dimensioner känns de ormiga. De blir bättre under nollan..
Men det behöver ju inte vara någon naturlag att alla nordiska dubbfria skulle bli för mjuka vid samma temperatur va? Jag hade R2 på min förra bil också och var riktigt nöjd med dem under de vintrarna jag hade dem.
13/16 står det på hylsan på mitt gamla hederliga fälgkors, det passar på originalmuttrarna. Men det är tajt, om en mutter blivit lite skadad så går det inte på. Lätt hänt om man använt mutterdragare och något för stor hylsa tidigareBjelke skrev:Alltså måste bara fråga, men är det 21mm-hylsa som gäller eller? Jag fick inte på den på nån av muttrarna jag testade på
Eller finns det nån mer skum tum-hylsa strax över 21mm man ska ha? (13/16" är ju "samma" som 21mm)
På oskadade muttrar är 21 mm hylsa lite för stor. 13/16 hylsa vilken är 20,6 mm är den riktiga dimensionen.ironjack skrev:13/16 står det på hylsan på mitt gamla hederliga fälgkors, det passar på originalmuttrarna. Men det är tajt, om en mutter blivit lite skadad så går det inte på. Lätt hänt om man använt mutterdragare och något för stor hylsa tidigareBjelke skrev:Alltså måste bara fråga, men är det 21mm-hylsa som gäller eller? Jag fick inte på den på nån av muttrarna jag testade på
Eller finns det nån mer skum tum-hylsa strax över 21mm man ska ha? (13/16" är ju "samma" som 21mm)
Kollade nu och alla muttrar ser ut att vara i perfekt skick, har både en 13/16-hylsa och en 21-hylsa, men 21-hylsan passar inte på en enda mutter iafNicke Nyfiken skrev:På oskadade muttrar är 21 mm hylsa lite för stor. 13/16 hylsa vilken är 20,6 mm är den riktiga dimensionen.ironjack skrev:13/16 står det på hylsan på mitt gamla hederliga fälgkors, det passar på originalmuttrarna. Men det är tajt, om en mutter blivit lite skadad så går det inte på. Lätt hänt om man använt mutterdragare och något för stor hylsa tidigareBjelke skrev:Alltså måste bara fråga, men är det 21mm-hylsa som gäller eller? Jag fick inte på den på nån av muttrarna jag testade på
Eller finns det nån mer skum tum-hylsa strax över 21mm man ska ha? (13/16" är ju "samma" som 21mm)
Men går inte ens 21 mm på så är nog muttrarna ganska skadade.
Bjelke skrev:Om jag förstod tråden rätt så skulle man kunna ta bort hatten, men bara när muttrarna är bortmonterade... och 21mm verkar stämma sånär som på några tiondelar och så
tunna skydd antar jag att det inte finns...?
Dom ser ut som riktiga och fina muttrar och inget plastskydd iaf...