Jo, jag kan matematik och fysik. Vägen via acceleration i G gör förhoppningsvis att man förstår kopplingen till effekt och vad man gör om man räknar på samma sätt.-AG- skrev: ↑05 sep 2025 00:36Beror på hur tidtagningen är gjord. Trycks pedalen ner vid 60 eller långt innan och mätningen startar från 60? Om mätningen (tidtagningen) startar och pedalen trycks ned finns en fördröjning och pedalmappning som man måste ta hänsyn till. Om man trampar fullt vid tex 30 och mätningen (av tiden) sedan sker mellan 60-80 borde det bli ganska ok. Sedan behöver man inte räkna med g.
a=dv/dt
F=m x a
P=F x v
Allt i SI ( dvs kg, m, s och m/s).
När det gäller elbilen så är gasresponsen väldigt snabb. Nu var aktuellt fall bara för att visa ett exempel på hur man kan göra.
Det vi behöver är en mer precis information om vid vilken fart S LR presterade 574kW batterieffekt.