Formuleringen är klart förvirrande. 3,5 gånger färre olyckor är omöjligt då redan 1x färre olyckor innebär 0 olyckor. Menar man att antalet olyckor utan FSD är 3,5 gånger fler än med FSD? I så fall betyder det att olycksrisken minskar med drygt 70% och inte 3.5 x, eller?
Ur ett svenskt perspektiv brukar man inte säga så nej men i USA gillar de saker som är bättre ju större de är . Vi tittar på liter per mil medan de tänker miles per gallon.
Formuleringen är klart förvirrande. 3,5 gånger färre olyckor är omöjligt då redan 1x färre olyckor innebär 0 olyckor. Menar man att antalet olyckor utan FSD är 3,5 gånger fler än med FSD? I så fall betyder det att olycksrisken minskar med drygt 70% och inte 3.5 x, eller?
Man måste väl mena 3,5gång säkrare än en tesla utan FSD påslaget. Man kan ju inte rimligen jämföra sig med samtliga fordon.
Kan en dansk köpa FSD och använda i Nederländerna eller annat land som godkänt?
Nu har jag inte sett någon på X/Twitter eller YouTube som gjort så än IRL, men som jag tolkar reglerna så skall det gå.
Men skulle vara intressant om någon testade och verifierade detta.
Kees Roelandschap har testat, det fungerar:
Perfekt!
Gott att få reglerna, och mjukvaran, bekräftade genom ett sådant test IRL!
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely