SpaceX Crew Dragon instrumentpanel:

Moderator: Redaktion
Jag tror de måste ha svårt med språket där för sammandraget från eventet var fyllt av sakfel.Kalle skrev:Va tror ni om auto motor sports tolkning? Va fick de joystick i från?
"• Förutom pekskärmen ska funktionerna i bilen styras av en typ av "joystick". Den här styrkontrollen ska få en avancerad design, "som ett rymdskepp" enligt Elon Musk."
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... om-elbilen
+1TiborBlomhall skrev:Ska de verkligen ge sig på ratten? Har de inte lärt sig sin läxa?
Model X blev åratal försenad på grund av "hybris"med häftiga dörrar och andra tekniska lösningar.
Hur många år ska Model 3 bli försenad pga uppfinnahjuletratten igen?
Nej jag hoppas verkligen de låter ratten vara. Gärna spacig, men fortfarande en ratt.
Och gärna en instrumentpanel men det går fanemig lika bra som det är.
Jag vill hellre ha min bil som den är, i tid, än nåt spacigt spaceship försenad med två år!!!
KISS - Keep It Simple, Stupid!
Ja, en rattjävel värd namnet, en laddkontakt och börja producera liksom.TiborBlomhall skrev:
Aktiv styrning. BMW har haft det sen början av 2000. Beroendeframkallande!Jerker skrev:Kan man tänka sig en hastighetskänslig ratt som aldrig behöver slå flera varv? När man kör sakta så är utväxlingen på rattutslaget större än när man kör snabbt?
Håller med helt, gör färdigt bilen sälj miljontals och sedan kan ni leka med nästa bil.TiborBlomhall skrev:Ska de verkligen ge sig på ratten? Har de inte lärt sig sin läxa?
Model X blev åratal försenad på grund av "hybris"med häftiga dörrar och andra tekniska lösningar.
Hur många år ska Model 3 bli försenad pga uppfinnahjuletratten igen?
Nej jag hoppas verkligen de låter ratten vara. Gärna spacig, men fortfarande en ratt.
Och gärna en instrumentpanel men det går fanemig lika bra som det är.
Jag vill hellre ha min bil som den är, i tid, än nåt spacigt spaceship försenad med två år!!!
Precis, funkar toppenbra men förtar lite av känslan i vissa lägen.apkungen skrev:Aktiv styrning. BMW har haft det sen början av 2000. Beroendeframkallande!Jerker skrev:Kan man tänka sig en hastighetskänslig ratt som aldrig behöver slå flera varv? När man kör sakta så är utväxlingen på rattutslaget större än när man kör snabbt?
OK, då finns alltså redan tekniken och då kanske set inte är nån större risk att implementera det.apkungen skrev:Aktiv styrning. BMW har haft det sen början av 2000. Beroendeframkallande!Jerker skrev:Kan man tänka sig en hastighetskänslig ratt som aldrig behöver slå flera varv? När man kör sakta så är utväxlingen på rattutslaget större än när man kör snabbt?
Keep it simple??? Du om någon borde väl veta att det är Tesla vi diskuterar på detta forum!TiborBlomhall skrev:KISS - Keep It Simple, Stupid!